Porsche 944 Turbo 1985-1991 [video]

Ντοπαρισμένη με τούρμπο, η 944 έγινε η πιο σπορ Porsche με 4κύλινδρο μοτέρ. Αλλά παρά τα πλεονεκτήματά της δεν κατόρθωσε να εκθρονίσει την 911.

Στο τέλος της δεκαετίας του ’70, ο καθηγητής Ernst Fuhrmann και πρόεδρος της Porsche αποφάσισε να χώσει στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας την 911.

Η μεγάλη εμπορική επιτυχία της 924 τον γέμιζε αυτοπεποίθηση στην απόφασή του. Το σχέδιο περιελάμβανε την κορυφαία 928 με V8 στην κορυφή της γκάμας και ολοκληρωνόταν με την 944 στη μέση. Ο σχεδιασμός αυτός δεν ταίριαζε με τα γούστα όλων των στελεχών της Porsche και ειδικότερα με αυτά των φανατικών οπαδών της 911. Η διχογνωμία στην αρχή ήπια, αργότερα πήρε μεγαλύτερες διαστάσεις με την «παλιά φρουρά» να επανέρχεται με το λανσάρισμα της 911 Carrera το 1983.

Αδελφοκτόνος πόλεμος
Οι «ανανεωτικοί» επανέρχονται δύο χρόνια αργότερα με το λανσάρισμα της εξίσου ισχυρής 944 Turbo. Αλλά ήταν ήδη αργά. Αυτή η τελευταία επίθεση σαφώς δεν ήταν ανερμάτιστη και χωρίς ουσία, παρότι o άνεμος είχαν γυρίσει σαφώς υπέρ της 911 ύστερα και από την παραίτηση του Fuhrmann. Το 4κύλινδρο μοτέρ τούρμπο που κέρδισε άλλα 60 άλογα, όχι μόνο εγγυάτο επιδόσεις υψηλού επιπέδου, αλλά και μια σπάνια οδηγική αίσθηση χάρη στη γλυκιά λειτουργία του. Γρήγορη και με επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h σε 6,3”, η 944 Turbo παρέμενε ένα αυτοκίνητο εύχρηστο και στην καθημερινότητα: Ζυγισμένο, πολύ σίγουρο και με κορυφαία φρένα.

Αυτή όμως η πιο ρωμαλέα εκδοχή της 944 δεν είχε κάτι που να την κάνει να ξεχωρίζει. Όχι πως αυτό θα άλλαζε τα δεδομένα. Διαφοροποιούνταν από την ατμοσφαιρική 944 με μικρές αισθητικές λεπτομέρειες: Ελαφρώς μεγαλύτερη πτέρυγα πίσω που βελτίωνε την πρόσφυση των κινητήριων τροχών, πιο προγναθικός προφυλακτήρας εμπρός και πιο φροντισμένο εσωτερικό με άνεση και καλή στήριξη από τα καθίσματα σε μια καμπίνα που είναι ιδιαίτερα ζεστή για Porsche. Εδώ να σημειώσουμε ότι η 944 Turbo ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής εξοπλισμένο στάνταρ με μετωπικό αερόσακο για τον οδηγό και το συνοδηγό.

Ζώντας στη σκιά της 911 που επανήλθε ισχυρότερη μετά βαΐων και κλάδων στη Στουτγάρδη, η 944 Turbo παρέμεινε χωρίς ουσιαστική εξέλιξη, με εξαίρεση μια τελευταία ειδική σειρά που βαφτίστηκε «Turbo S2», το 1989. Ένα καθαρόαιμο σπορ με 250 άλογα, ακόμα πιο επιθετικό, με φαρδιές ζάντες και πολυτελή εξοπλισμό. Παρόλα αυτά δεν θα άλλαζε το πεπρωμένο της 944 που ήταν ένα από τα πιο ομοιογενή σπορ μοντέλα της εποχής του.

Η 944 Turbo με μια ματιά
Κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός 2.479 cc
Ισχύς 220-253 PS
Τελική ταχύτητα 249-260 km/h
Παραγωγή 23.318 αυτοκίνητα
Τιμή σήμερα €15.000-25.000