Land Rover Series I R01 80” 1948-1951 [video]

Το 1948, η βρετανική Αυτοκρατορία απέκτησε το δικό της υπηρεσιακό αυτοκίνητο που αποδείχτηκε πιο σκληροτράχηλο και μακροημερεύον κι από αυτήν την ίδια.

Το 1945, οι Βρετανοί κατασκευαστές βρέθηκαν αντιμέτωποι με μια πενία στην εσωτερική αγορά που δεν είχε προηγούμενο.

Η αντίδραση μπρoστά σε αυτό το κακό οργανώθηκε, καθώς ετέθη θέμα επιβίωσης του κλάδου. H Jaguar και η Rolls-Royce βρήκαν διέξοδο στις εξαγωγές. Η Rover από την πλευρά της λανσάρισε ένα αυτοκίνητο ικανό να απαντήσει στις ανάγκες των «gentlemen farmers». Αυτό θα ήταν το Land Rover σχεδιασμένο από τους αδερφούς Maurice και Spencer Wilks. Με σαφή και ευρεία επιρροή από το Willys MB, το Land ήταν κατασκευασμένο με ατσάλινο σασί-σκάλα και αμάξωμα από αλουμίνιο, όπως άλλωστε και ο σημερινός συνεχιστής του, το Defender όπως μετονομάστηκε το 1990.

Ελαφρύ και ανθεκτικό στη σκουριά, το Land Rover Series I παρουσιάστηκε στο Σαλόνι του Άμστερνταμ στις 30 Απριλίου του 1948. Το αυτοκίνητο αυτό ήταν μία και μόνο έκδοση (R01 80”) με μεταξόνιο δύο μέτρων και 1.600άρι μοτέρ με 51 PS. Το τεσσάρι σασμάν του προερχόταν από το Rover P3 και συνοδευόταν από νέο transfer case δύο ταχυτήτων. Μονομιάς, το 4x4 της Rover προκάλεσε το έμπρακτο ενδιαφέρον πολύ περισσότερων από τον αγροτικό κόσμο. Λιτό αλλά και εύρωστο, δεν άργησε να γίνει το επίσημο αυτοκίνητο για όλες τις υπηρεσίες της Αυτοκρατορίας. Βλέπετε, η βρετανική Αυτοκρατορία, τεράστια ακόμη το 1948, ήταν ο κύριος χρήστης του πρώτου Land Rover. Έτσι βρέθηκε να υπηρετεί στις πέντε ηπείρους. Εξ ου και η εδραιωμένη φήμη του ως ενός σκληροτράχηλου οχήματος. Σχεδόν 60 χρόνια ύστερα από την πρώτη εμφάνισή του, η τετράγωνη σιλουέτα του Land συγκαταλέγεται ανάμεσα στις μυθικές φιγούρες της ιστορίας του αυτοκινήτου.

Τα πρώτα αυτοκίνητα με σασί R0 και μεταξόνιο 80” (δύο μέτρα) είναι τελείως διαφορετικά από τα κατοπινά με μεταξόνιο 86, 88, 107 και 109 ίντσες. Και σε  σχεδιασμό, αλλά και στην οδήγηση. Τα μεγαλύτερα αποδεικνύονται στοιχειωδώς υποφερτά στη συμβίωση και πιο πρακτικά. Το πρώτο κοντό Land Rover με τα απλοϊκά μηχανικά μέρη και την εικόνα υποζυγίου είναι φυσικά ο μεγάλος πρωταγωνιστής στην αγορά του κλασικού αυτοκινήτου και κάθε σοβαρός συλλέκτης επιβάλλεται να έχει ένα στη συλλογή του.

Προφανώς δεν είναι για τον καθένα στη χρήση: Θορυβώδες, αργό, χωρίς καμία άνεση, το πρώτο Land Rover είναι δύσκολο στο δρόμο, με βαριά φυτευτά πεντάλ, μεγάλο πολύστροφο αναίσθητο τιμόνι και σασμάν με μόνο την 3η και 4η συγχρονισμένες, και με λεβιέ με τεράστιες διαδρομές. Τα αυτοκίνητα αυτά ξεκινούν από τα 18-20.000 ευρώ για τα πιο πρόσφατα, ενώ για τα μοντέλα του ’48 και αυτά της αρχής του ’49 πλησιάζουν τα 40 χιλιάρικα.

Το Land Rover Series I R01 80” με μια ματιά
Κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός 1.595 cc
Ισχύς 51 PS/4.000 rpm
Τελική ταχύτητα 97 km/h
Παραγωγή 218.327 αυτοκίνητα (1948-1958 όλη η Series I)
Τιμή σήμερα €18.000-€38.000 (Series I R01 80”)