node/11289

Lancia Delta HF Integrale 1987-1994

Συμπαγής και μυώδης, η Delta Integrale ενέπνεε ρώμη. Χαρακτηριστικό απαραίτητο για... integrale ευχαρίστηση στην οδήγηση.

Όταν λανσαρίστηκε η Delta το 1979, τίποτα δεν προοιώνιζε τέτοιο λαμπρό πεπρωμένο. Με σασί από Fiat Ritmo, μοτέρ 1.300 και 1.500, η Delta ήταν ένα ακόμη μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο.

Η ανοδική πορεία άρχισε τρία χρόνια αργότερα, με την GT και τα 105 άλογα (108 για την iniezione elettronica -i.e.), για να πάρει σημαντική σπορ διάσταση το 1984 με την 1.6 HF Turbo των 130 ίππων και με 140 PS το 1985, που ήταν και η πρώτη Lancia παραγωγής με τούρμπο. Η δίλιτρη Delta HF 4WD με τους 165 PS που ακολούθησε την επόμενη χρονιά (1986) ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της φίρμας με κίνηση στους τέσσερις τροχούς.

Με εμπλοκή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι από το 1987, στέφθηκε από επιτυχίες αμέσως, αλλά χρειάστηκε να εξελιχθεί για να κρατήσει την αγωνιστική ομολογκασιόν, ως προερχόμενη από αυτοκίνητο παραγωγής.

Έτσι από το καλοκαίρι του ’87, η 4WD ανανεώθηκε σε βάθος και μετονομάστηκε σε Integrale. Τα φτερά φούσκωσαν για να χωρέσουν τους μεγαλύτερους τροχούς. Φρένα, σασμάν και μετάδοση ενισχύθηκαν, και η ισχύς ανέβηκε στα 185 άλογα, κάνοντας τη Delta παραγωγής ένα από τα πιο αποτελεσματικά αυτοκίνητα της εποχής της. Και αυτή ήταν η πρώτη δόση. Στα επόμενα χρόνια, η Delta δεν σταμάτησε να φαρδαίνει, να χαμηλώνει και να ανεβάζει την ισχύ της. Από τα 185 άλογα της 8βάλβιδης στα 200 της 16ν και από τα 207 της «Evo 1» στους 215 PS της «Evo 2».

Στα βήματα της «βασίλισσας των ράλι», η πολιτική Delta επιβαλλόταν με το φυσικό παρουσιαστικό της. Με κοψιά συμπαγή, αδιανόητη ελκτική πρόσφυση για την εποχή, τέλεια φρένα και μοτέρ με απίστευτη δύναμη και ελαστικότητα, η Delta Integrale ήταν το όπλο κάθε ερασιτέχνη σπορ οδηγού στο στροφιλίκι. Ομοιογενής, τόσο για την ακαμψία όσο και για τη μετάδοση της κίνησης στους τέσσερις τροχούς, έδινε τέτοιο αίσθημα απόλυτης ασφάλειας που καθησύχαζε ακόμη και τους όχι και τόσο έμπειρους οδηγούς. Απαιτητική στην άσφαλτο, γινόταν αστείρευτη πηγή ευχαρίστησης στο χώμα και στο χιόνι, δίνοντάς σου την ψευδαίσθηση ότι είσαι πιλότος αγώνων.

H Integrale ήταν μια star, ένα αυτοκίνητο που χωρίς να κάνει ιδιαίτερο θόρυβο, κατέγραψε λαμπρή εμπορική πορεία, πουλώντας σχεδόν 45.000 κομμάτια σε όλον τον κόσμο.

Η Integrale με μια ματιά
Κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά+τούρμπο
Κυβισμός 1.995 cc
Ισχύς 185-215 PS
Τελική ταxύτητα 215 km/h
Παραγωγή 44.300 αυτοκίνητα
Τιμή σήμερα €12.000-€45.000 

 

Δείτε εδώ μια ενδιαφέρουσα πρόταση για τη Lancia Delta Integrale του 21ου αιώνα