FACEL VEGA 1954-1964

FACEL VEGA 1954-1964

Αστέρι για μια δεκαετία: H Facel Vega ανάμεσα στο ’54 έως το ’64 έδωσε μια σύντομη, αλλά αξιόλογη απάντηση, για το εστί πολυτελές αυτοκίνητο αλά γαλλικά.

Το 1954, ύστερα από την εξαφάνιση της Delage και της Bugatti, το πολυτελές αυτοκίνητο «αλά γαλλικά» έμοιαζε να είναι καταδικασμένο.

Παρόλα αυτά τον Ιούλιο εκείνης της χρονιάς, ο Jean Daninos δεν δίστασε να κατευθύνει τη επιχείρησή του, μια κατασκευάστρια εταιρεία βιομηχανικών αμαξωμάτων, προς την κατασκευή πολυτελών αυτοκινήτων. Ο επιχειρηματίας και το εγχείρημα ήταν φιλόδοξα. Βέβαια, ο Jean Daninos κάθε άλλο παρά ερασιτέχνης ήταν.

Από το τέλος του πολέμου, η εταιρεία Facel (Forges et Atelier de Constuction d’ Eure-et-Loire) ασχολιόταν με την κατασκευή αμαξωμάτων για τις Panhard, Ford Γαλλίας και Simca. Γνωστός για την ποιότητα των κατασκευών του, ο Daninos είχε συνείδηση ότι στο μηχανολογικό κομμάτι που αφορούσε τους κινητήρες δεν είχε την απαραίτητη εμπειρία. Έτσι στράφηκε προς τις HΠΑ και την Chrysler προκειμένου να προμηθευτεί ένα δοκιμασμένο και δυνατό μοτέρ για το πρώτο μοντέλο της Facel Vega, το Facel.

Με 180 ίππους από ένα μοτέρ V8, το Facel Vega Facel ξεπερνούσε τα 180 km/h. Κομψό και κυριολεκτικά ένα μπουντουάρ με ρόδες, το συναντούσες στα πιο σικ μέρη της εποχής. Έτσι με προσόντα τις δυνατές επιδόσεις και την οδική συμπεριφορά, το νέο Facel Vega Facel ακολούθησε μια καλή διεθνή πορεία (το 70% της παραγωγής εξήχθη) μέχρι το 1964.

To 1960, ο Daninos δρομολόγησε ένα πιο οικονομικό μοντέλο, το Facelia προκειμένου να διευρύνει την πελατεία του και σε ασθενέστερα –που λέει ο λόγος- πορτοφόλια. To μοτέρ ήταν αρχικά ένα 1.600άρι της Pont-à-Mousson, εταιρείας που προμήθευε τη Facel Vega με χειροκίνητα κιβώτια για τα μεγαλύτερα μοντέλα της, κινητήρας που αποδείχτηκε πλήρως αναξιόπιστος και αντικαταστάθηκε το 1963 από το μοτέρ του Volvo 1800.

Η ζημιά όμως είχε γίνει και έκτοτε η Facel δεν μπόρεσε να ανακάμψει ποτέ. Το Facelia, με πληγωμένη τη φήμη του, γνώρισε μικρή εμπορική επιτυχία και, παρόλο που προοριζόταν για μαζική παραγωγή, μόλις 1.100 αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν -το μεγαλύτερο νούμερο παραγωγής που πέτυχε η Facel σε ένα μοντέλο.

Η πολυτελής έκφανση της αυτοκίνησης, που αποτελούσε και την ψύχωση του Daninos, έκανε την εταιρεία να χάνει χρήματα για κάθε κομμάτι που κατασκεύαζε και η συνέχιση του εγχειρήματος χρημαοτοδοτείτο από την άλλη δραστηριότητα του Γάλλου επιχειρηματία, τη Facel Metallon. Όπως ήταν επόμενο, η διαρκής οικονομική απώλεια παρέσυρε όλο το φιλόδοξο σχέδιο του Daninos στην οικονομική καταστροφή, οδηγώντας τον στο να αναστείλει τις δραστηριότητές του…

Το Facel 6, που κατά πολλούς ήταν το καλύτερο μικρό Facel που είχε κατασκευαστεί ποτέ, με κινητήρα Austin-Healey 2.8, ήρθε πολύ αργά για να αναστρέψει την καθοδική πορεία της εταιρείας. Μόνο 30 κομμάτια πέρασαν το κατώφλι της γραμμής παραγωγής, πριν η γαλλική κυβέρνηση κόψει τη χρηματοδότηση στον Daninos.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube