node/1849

VW Golf V GTI 2005-2009

Welcome back:Ο ιδρυτής της κατηγορίας των GTI με τα χρόνια άλλαξε φιλοσοφία και προσανατολισμό. Με την πέμπτη γενιά του Golf, ο σπορ χαρακτήρας ήταν και πάλι εδώ


Ο 2λιτρος TFSI δεν αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα αξιοπιστίας. Φυσικά και αυτό το μοτέρ είναι πολύ δεκτικό σε βελτίωση κι έτσι ελάχιστα GTI έχουν μείνει νορμάλ μέχρι σήμερα. Η βαλβίδα πίεσης «Ν75» είναι και εδώ υπεύθυνη για διακοπές στην παροχή δύναμης και εμφάνιση του safe mode. Η αντλία βενζίνης αλλάζεται στα βελτιωμένα, όμως αυτό επιβαρύνει ακόμα περισσότερο τη Ν75.
Το «Edition 30» είχε στην ουσία τον κινητήρα του Audi S3, με απόδοση 230 ίππων και υποδομή για πολύ υψηλότερη ιπποδύναμη. Όσοι με απλά GTI έχουν βελτιωτικές βλέψεις, συνήθως αντιγράφουν αυτό το μοτέρ.


Το DSG ήταν και είναι ένα ακριβό και περιζήτητο αξεσουάρ, οπότε ετοιμαστείτε να πληρώσετε παραπάνω αν θέλετε το αυτόματο του 21ου αιώνα. Κάντε έκκληση στον Ύψιστο να μη χαλάσει το εγκεφαλάκι του διότι αν χρειαστεί αντικατάσταση εκτός εγγύησης το κόστος είναι δυσβάσταχτο. Στις ΗΠΑ τα προβλήματα δεν είχαν σταματημό, μέχρι που η εταιρία αναγνώρισε το πρόβλημα το 2009 και έκανε ανάκληση. Επιπλέον, δέχθηκε να αντικαθιστά δωρεάν όσα «mechatronics» παρουσιάσουν πρόβλημα μέχρι τα 160.000 km. Όμως εσείς δεν ζείτε στις ΗΠΑ... Συνήθεις ύποπτοι για δυσλειτουργίες είναι και οι ηλεκτροϋδραυλικές βαλβίδες του κιβωτίου, όμως αλλάζονται εύκολα και οικονομικά. Βελτιωτικοί οίκοι του εξωτερικού πουλάνε προγράμματα που μεταξύ άλλων υπόσχονται πιο άμεσες αλλαγές, διατήρηση των ταχυτήτων στον κόφτη και περισσότερη αντοχή του DSG σε μεγάλο ποσό ροπής.
Το χειροκίνητο κιβώτιο δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα με τη δύναμη εργοστασιακών ή ελαφρώς βελτιωμένων GTI. Η συντήρησή του είναι ευκολότερη υπόθεση από το DSG, αφού δεν απαιτεί αλλαγή βαλβολίνης τόσο συχνά (κάθε 60.000 km στο DSG) και σίγουρα υπάρχουν μηχανικοί που θα ξέρουν να το ανοίξουν/επισκευάσουν όταν έρθει η  κακιά η ώρα.


Τα πρόωρα φθαρμένα top mounts συχνά προκαλούν θορύβους κατά το στρίψιμο του τιμονιού. Δεν είναι ακριβά αλλά... ας τα αλλάξει ο προηγούμενος ιδιοκτήτης. Ένα έλεγχος στις βίδες του μπροστινού υποπλαισίου δεν βλάπτει. Αντίθετα μπορεί να εξαλείψει μυστηριώδεις θορύβους.
Αν το GTI σας φοράει 18άρες ζάντες, σιγουρευτείτε ότι πρόκειται για τις γνήσιες και όχι για τις απομιμήσεις που, ως φθηνότερες, προτιμώνται συχνά. Όπως πάντα, οι φανταχτερές ρυθμιζόμενες αναρτήσεις και οι εντυπωσιακά μεγάλες ζάντες (19”) συχνά προσφέρουν μόνο στην εμφάνιση και όχι στην ουσία ενός τόσο προσεγμένου από το εργοστάσιο αυτοκινήτου.


Στο γενικώς καλοφτιαγμένο εσωτερικό του Golf κάποιοι τριγμοί θα καταφέρουν να κάνουν την εμφάνισή τους. Η σίτα του κεντρικού αεραγωγού, το ταμπλό στη δεξιά πλευρά του (ντουλαπάκι κ.τ.λ.) και οι μεσαίες κολόνες είναι μερικά από τα σημεία που θα τους ακούσετε. Προσέξτε πώς χρησιμοποιείτε τα ρυθμιστικά των αεραγωγών του ταμπλό γιατί σπάνε εύκολα.