VW Scirocco 2009 – 2014

Tο τελευταίας γενιάς μικρό κουπέ της VW αποτελεί μία πολύ καλή εναλλακτική ακόμα και για τα τυπικά ή γρήγορα χάτσμπακ.

Τι είναι; Το μικρό κουπέ της VW Τιμή Από € 7.500 έως € 22.000 Έτος 2009 έως 2014 Κατανάλωση 6,0-8,1 lt/100 km CO2 139 – 189 g/km

Τριανταπέντε χρόνια ύστερα από την παρουσίαση της πρώτης γενιάς (1974), παρουσιάστηκε η τρίτη γενιά του Scirocco που βρίσκεται μαζί μας έως σήμερα.

Με ιδιαίτερη σχεδίαση, στιβαρό πλαίσιο και αρκετή δόση ποιότητας και πρακτικότητας, το τελευταίας γενιάς μικρό κουπέ της VW αποτελεί μία πολύ καλή εναλλακτική ακόμα και για τα τυπικά ή γρήγορα χάτσμπακ.

Βασίζεται στο πάτωμα του Golf V, με το μήκος του να φτάνει τα 4,26 m. Είναι δηλαδή τέσσερις πόντους μακρύτερο από το Golf, με όλο το επιπλέον μήκος να βρίσκεται στον πίσω πρόβολο. Οι χώροι είναι καλοί για τους αποκλειστικά τέσσερις επιβάτες του και τις αποσκευές τους (292 λίτρα με ρεζέρβα και 310 με κιτ επισκευής), και μόνο σε περίπτωση που κάτσει κάποιος ψηλός πίσω θα παραπονεθεί για το διαθέσιμο ύψος.

Το εσωτερικό του Scirocco είναι πανομοιότυπο με αυτό του κουπέ κάμπριο Eos, χωρίς βέβαια να λείπουν οι λεπτομέρειες που τονίζουν τον πιο σπορ χαρακτήρα του από αυτό, όπως τα διαφορετικά καθίσματα και τα ξεχωριστά υλικά και χρώματα. Τα νέα ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα θα βολέψουν τους πάντες και προσφέρουν πολύ καλή πλευρική στήριξη.

Ποιο να προτιμήσω;
Το Scirocco λανσαρίστηκε στη χώρα μας με δύο εκδόσεις κινητήρα βενζίνης για αρχή, έναν 1.4 TSI με 160 ίππους και έναν 2.0 TSI με 200 ίππους. Μερικούς μήνες αργότερα, η γκάμα κινητήρων εμπλουτίστηκε με το μονοτούρμπινο 1.4 TSI των 122 ίππων.

Το 2010, με την έλευση της έκτης γενιάς Golf, το Scirocco υπέστη ένα μικρής έκτασης facelift που περιελάμβανε νέο τιμόνι, πίνακα οργάνων, σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων και χειριστήρια για τον κλιματισμό, καθώς και μία επιπλέον έκδοση, την R, με δίλιτρο TSI 265 PS. Ακόμα, η έκδοση με τον 2.0 TSI των 200 ίππων αντικαταστάθηκε από αντίστοιχου κυβισμού με 210 ίππους που προέρχεται από το GTI VI.

Όλες οι εκδόσεις κινητήρα είναι προσθιοκίνητες και εφοδιάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, με τις εκδόσεις πάνω από 160 ίππους να μπορούν να συνδυαστούν και με το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG.

Οι επιδόσεις που χαρίζουν στο μικρό κουπέ της VW κρίνονται από καλές έως πολύ καλές, με την κατανάλωση να παίρνει την ανιούσα μόνο σε συνθήκες πίεσης. Σε ρυθμό ταξιδιού, η κατανάλωση είναι λογική, ακόμα και για την κορυφαία έκδοση R.

Το επίπεδο εξοπλισμού ήταν ένα και διαφοροποιούνταν ανάλογα την έκδοση κινητήρα. Στο βασικό εξοπλισμό βρίσκουμε έξι αερόσακους, ESP, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηχοσύστημα, μπάκετ καθίσματα, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες.

Η περιοδική συντήρηση του Scirocco προβλέπει συχνότητα επίσκεψης στο συνεργείο κάθε χρόνο ή κάθε 15.000 km για αλλαγή λαδιών και γενικό service κάθε 30.000 km ή κάθε δύο χρόνια.

Πόσο πρέπει να πληρώσω;
Το VW Scirocco είναι από τα δημοφιλέστερα μοντέλα της κατηγορίας με αποτέλεσμα να υπάρχουν αρκετά στην αγορά μεταχειρισμένου.

Υπάρχουν όλες οι εκδόσεις κινητήρα, με βασικό η πλούσιο εξοπλισμό, με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Η τιμή για ένα από τα πρώτα Scirocco με τον 1.400άρη κινητήρα ξεκινά από τα 7.500 ευρώ, και ανεβαίνει όσο επιλέγουμε καλύτερη έκδοση κινητήρα ή ένα πιο φρέσκο μοντέλο ή με λιγότερα χιλιόμετρα.

Τι να προσέξετε...
Το Scirocco δεν αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα αξιοπιστίας. Τα λίγα που έχουν καταγραφεί αφορούν κάποιους τριγμούς στον χώρο αποσκευών και τα παράθυρα χωρίς πλαίσιο, με τα τελευταία να είναι τα πιο δύσκολα στην επισκευή.

Ακόμα, υπάρχουν μερικές αναφορές για την ανεπαρκή λειτουργία των αμορτισέρ της πίσω πόρτας, τα οποία συνήθως έχουν αλλαχθεί από τους επίσημους ντίλερ.

Τέλος, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι τα πρώτης γενιάς μοντέλα είχαν κάποιο θέμα σύνδεσης συσκευών MP3 με το ηχοσύστημα.