node/1780

Porsche Boxster 1996-2005

Η απόκτηση της κεντρομήχανης baby-Porsche δεν ήταν ποτέ τόσο εύκολη.
Ακούγοντας Porsche το μυαλό σου πάει κατευθείαν στην 911. Όμως το 1997, η εταιρία παρουσίασε ένα μοντέλο για χαμηλότερα βαλάντια που όχι μόνο να θέλεις, αλλά να μπορείς και να το αποκτήσεις. Με τη Boxster η Porsche πέτυχε διάνα, δημιουργώντας λίστες αναμονής σε όλο τον πλανήτη για το νέο κεντρομήχανο roadster.
Ο κινητήρας της ήταν ένας boxer 2,5 λίτρων με ισχύ 204 PS και παρότι το βάρος των 1.250 kg δεν ήταν ιδιαίτερα υψηλό, οι επιδόσεις σίγουρα δεν ήταν αυτές που περιμένεις από μια Porsche. Έτσι το 1999 παρουσιάστηκε η Boxster S, με κινητήρα 3,2 lt, 252 PS, 6άρι κιβώτιο και αλλαγές σε φρένα και ανάρτηση. Ταυτόχρονα η βασική έκδοση αναβαθμίστηκε στα 2,7 lt και 220 PS. Το 2003 η Boxster υπέστη ένα ελαφρύ facelift. Η ισχύς των δύο εκδόσεων ανέβηκε στα 260 και 228 PS αντίστοιχα, ενώ η αεροδυναμική σιλουέτα της (Cd 0,31) άλλαξε ελάχιστα. Η σημαντικότερη αλλαγή ήταν η τοποθέτηση κουκούλας με κανονικό θερμαινόμενο τζάμι. Μέχρι τότε όποιος ήθελε κάτι τέτοιο έπρεπε να καταφύγει στο hard top που ζυγίζει 25 kg και χρεωνόταν επιπλέον.
Σε αντίθεση με το επίσης κεντρομήχανο roadster Toyota MR2, η Boxster δεν απαιτεί να πας ταξίδι με μοναδική αποσκευή ένα νεσεσέρ. Οι δύο χώροι αποσκευών, κάτω από το εμπρός καπό και πίσω από τον κινητήρα, έχουν αθροιστικά χωρητικότητα 260 lt. Ο εξοπλισμός δεν είναι φτωχός ούτε στη βασική έκδοση. Το σύστημα ευστάθειας PSM ήταν έξτρα στα πρώτα μοντέλα, αλλά τα περισσότερα αυτοκίνητα της αγοράς το έχουν, μαζί με το δερμάτινο σαλόνι και τις 17άρες. Η απόκτηση μιας Boxster είναι το πρώτο βήμα για την είσοδο στον κόσμο των supercars. Αγοράστε με προσοχή, ώστε η αγορά της να μη συνοδευτεί από «γδύσιμο» για τη συντήρησή της στη συνέχεια.


Η πρόσβαση στο χώρο του κινητήρα μιας Boxster είναι δύσκολη, κάτι που αυξάνει τα εργατικά οποιασδήποτε επέμβασης. Οι εκκεντροφόροι κινούνται με καδένα, ενώ ιμάντας υπάρχει για το δυναμό, την αντλία του υδραυλικού και το a/c. Ψάξε για διαρροή λαδιού από την τάπα πλήρωσης μέχρι τον κινητήρα και για εισροή νερού (από βροχή ή πλύσιμο) στο φιλτροκούτι. Ένα μεγάλο service σε ανεξάρτητο συνεργείο θα κοστίσει περίπου €500.


Ο συμπλέκτης φθείρεται εύκολα από τη χρήση στην πόλη. Αν πιάνει ψηλά και είναι απότομος θα χρειαστεί αλλαγή, η οποία κοστίζει αρκετά λόγω της κεντρομήχανης διάταξης. Το Tiptronic «διαβάζει» τον τρόπο οδήγησής σου και προσαρμόζεται ανάλογα για οικονομική ή γρήγορη οδήγηση, αλλά το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταιριάζει σαφώς καλύτερα στη Boxster.


Η Boxster είχε στη βασική έκδοση 16άρες αλλά αποκλείεται να βρεις μια τέτοια, αφού το 99% των ιδιοκτητών επέλεγαν 17” ή 18” τροχούς. Τα λάστιχα δεν είναι φτηνά, οπότε σιγουρέψου ότι έχουν αρκετή ζωή ακόμα. Μείνε μακριά από βαριές ζάντες που αυξάνουν τη μη αναρτώμενη μάζα και αλλοιώνουν την εξαιρετική αίσθηση του τιμονιού της. Στο φρενάρισμα πρόσεξε για τρέμουλο από στραβούς δίσκους και για νεκρή διαδρομή μεσαίου πεντάλ. Αλλαγή εμπρός τακακιών και δίσκων κοστίζει €350 για την απλή και €450 για την «S», κι άλλα τόσα χρειάζονται για πίσω.


Ένας εξονυχιστικός έλεγχος για τη φανοποιία του αμαξώματος είναι απαραίτητος. Το πίσω σπόιλερ πρέπει να σηκώνεται αυτόματα στα 120 km/h. Το δέρμα των καθισμάτων και του τιμονιού γίνεται γρήγορα λείο με τη χρήση.