node/1823

Peugeot 207 Rallye & RC 2007-2012

Bad boy: Μην ανησυχείς, δεν έχουν τίποτα κακό οι γρήγορες εκδόσεις του Peugeot 207. Κακό μπορεί να είναι όμως το παιδί που ξυπνάνε μέσα σου
Tα γρήγορα Peugeot έχουν αγαπηθεί όσο λίγα αυτοκίνητα στη χώρα μας σίγουρα αυτό σαφώς δεν το μαθαίνεις τώρα. Τα μικρά γαλλικά επιλέγονται, οδηγούνται και βελτιώνονται από νέους και όχι μόνο για πάνω από 20 χρόνια. Την εποχή των 205, 106 και 206 διαδέχθηκε αυτή των 207, τα οποία έχουν μια αρκετά σημαντική διαφορά σε σχέση με τα προηγούμενα: Τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα.
Γαλλική κουζίνα
Τη δεκαετία του ’90, η τοποθέτηση turbo σε ένα 106 ισοδυναμούσε με υπεύθυνη δήλωση αδιαφορίας για τον στριφτερό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Σήμερα τα turbo όχι μόνο είναι παντού, αλλά αποτελούν και τη μοναδική ρεαλιστική λύση για δύναμη χωρίς τα μειονεκτήματα ενός κινητήρα μεγάλου κυβισμού. Ο 1.6 ΤΗΡ που τοποθετείται στα «γρήγορα» 207, καρπός της συνεργασίας του Ομίλου PSA με την BMW, είναι ένας από τους καλύτερους της αγοράς. Ο άμεσος ψεκασμός συνδυάζεται με συνεχώς μεταβαλλόμενο χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής και με τουρμπίνα διπλής εισόδου (twin scroll). Η μέγιστη ιπποδύναμη των 150 PS στα 207 GT/Rallye και των 175 PS του 207 RC δεν εντυπωσιάζει τόσο όσο η πανταχού παρούσα ροπή. Τα 24,5 kgm εμφανίζονται στις 1.400 rpm και διατηρούνται μέχρι τις 3.500 (GT/Rallye) ή τις 4.500 (RC).
Με τόση διαθέσιμη δύναμη δύσκολα θα μείνεις ανικανοποίητος από τις επιδόσεις. Από στάση, ένα 207 Rallye απαιτεί 8,4” για το 0-100 km/h, ενώ ένα RC μόλις 7,6”. Μάλιστα, αυτές συνδυάζονται ιδανικά με την οικονομία: Σε καθημερινή χρήση δε χρειάζεται πολλή προσπάθεια για να διατηρηθεί η κατανάλωση κάτω από τα 10 lt/100 km. Εντός πόλης θα σε απασχολήσει περισσότερο η μειωμένη άνεση. Ο εξαιρετικός συνδυασμός άνεσης και κρατήματος των γαλλικών κατασκευών του παρελθόντος εδώ δεν έχει επιτευχθεί. Η ανάρτηση αντιδρά απότομα στις λακκούβες των αστικών δρόμων, ενώ στις πιο έντονες ανωμαλίες το κοπάνημα προκαλεί και ενοχλητικό θόρυβο. Άρα πρέπει απλώς να ψάχνεις αφορμή για να βγεις εκτός...
Η σκαλωτή ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος σε δυσκολεύει λίγο στην εύρεση της σωστής θέσης οδήγησης, αλλά το σχεδόν κατακόρυφο τιμόνι θα έρθει ακριβώς εκεί που θέλεις. Αν είσαι μέσα σε ένα RC τα μπάκετ  από alcantara και δέρμα αγκαλιάζουν το σώμα, όπως ελάχιστα καθίσματα σε αυτοκίνητο παραγωγής με προσγειωμένη τιμή αγοράς. Το κιβώτιο είναι σε κάθε περίπτωση 5άρι με πυκνά διατεταγμένες σχέσεις. Το τιμόνι είναι ανησυχητικά ελαφρύ σε χαμηλή ταχύτητα, αλλά κερδίζει βάρος στη συνέχεια και πάντα σε εντυπωσιάζει με την ακρίβειά του. Το εμπρός μέρος ακολουθεί πιστά τις εντολές σου και η κλίση δε γίνεται ενοχλητική ούτε στις πιο απότομες μεταφορές βάρους σε καλό οδόστρωμα. Το πίσω έχει κάθε διάθεση να βοηθήσει στην τοποθέτηση, αλλά στο Rallye το ESP λειτουργεί πάντα πάνω από τα 50 km/h. Τουλάχιστον στο RC οι Γάλλοι επιτρέπουν την πλήρη απενεργοποίησή του, οπότε δε σου παίρνει τη μπουκιά από το στόμα. Η ηλεκτρική απόκριση του κινητήρα φροντίζει να μη σου λείψει ποτέ η δύναμη, η οποία μάλιστα ρυθμίζεται με ακρίβεια ώστε να μη χαραμίζεται σε άσκοπη υποστροφή στις εξόδους.
Και ο λόγος αγοράς αυτού
Ακόμα και το Rallye, το φτωχότερο όλων, είναι πλούσια εξοπλισμένο με έξι αερόσακους, A/C και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. Το RC όμως είναι πιο καλοστημένο, πιο δυνατό και καλύτερα εξοπλισμένο. Με τη μικρή διαφορά τιμής που έχουν μεταξύ τους ως μεταχειρισμένα σαφώς αξίζει να το προτιμήσεις. Και να βγάζεις πού και πού το ESP για να θυμάσαι γιατί αγόρασες αυτό και όχι κάποιο άλλο αυτοκίνητο.


Τα εντόσθια του 1.6 ΤΗΡ είναι αρκετά ανθεκτικά και δύσκολα θα απασχολήσουν τον ιδιοκτήτη. Η συντριπτική πλειονότητα των αυτοκινήτων μάλιστα δεν καταναλώνει ούτε σταγόνα λάδι. Τα περιφερειακά του όμως μπορεί να σε προβληματίσουν. Τα περισσότερα προβλήματα εμφανίστηκαν στα μοντέλα του ’07. Για παράδειγμα δεν ήταν καθόλου σπάνιο φαινόμενο να «στρίψει» η τροχαλία του στροφάλου στη βάση της και να χαθεί ο χρονισμός. Στην πορεία η Peugeot διόρθωσε το πρόβλημα. Αλλαγή μπορεί να χρειαστεί η τρόμπα βενζίνης υψηλής πίεσης, ενώ πολλούς ταλαιπωρεί η σκάστρα. Η μεμβράνη της σκίζεται και η μόνη σίγουρη λύση είναι η αλλαγή της με aftermarket -κάποιοι βάζουν από Audi S3. Στα βελτιωμένα 207 μπορεί να υποστεί βλάβη η wastegate. Το καταλαβαίνεις αμέσως γιατί δεν ανεβάζουν πλέον πίεση. Και δυστυχώς είναι ενσωματωμένη στο turbo οπότε δεν αλλάζει μόνο αυτή. Να σημειωθεί πως η διαφορά ισχύος μεταξύ Rallye και RC δεν προκύπτει μόνο από διαφορετικό πρόγραμμα, αλλά από πληθώρα αλλαγών με σημαντικότερη το διαφορετικό turbo.


Παρά την κακή φήμη των γαλλικών στον τομέα της μετάδοσης, το κιβώτιο των γρήγορων 207 τα βγάζει πέρα μια χαρά με τη δύναμη του 1.6 ΤΗΡ. Αυτή που θα αντιμετωπίσει πρόβλημα σε σκληρή χρήση (κοντράδικες αλλαγές) είναι η κάτω βάση του κινητήρα. Είναι μαλακή και κόβεται εύκολα. Η ανάρτηση αντίθετα δεν είναι και πολύ μαλακή, οπότε πρέπει να οδηγήσεις μερικά 207 μέχρι να σιγουρευτείς ότι σου ταιριάζει. Ειδικά αυτή του RC είναι πολύ πιθανό να χαρακτηριστεί κουραστική για καθημερινή χρήση. Ο θόρυβος από τη λειτουργία της στις έντονες ανωμαλίες είναι φυσιολογικός και παρατηρείται ακόμα και σε καινούργια αυτοκίνητα.


Όλα τα γρήγορα 207 φοράνε λάστιχα 205/45 R17, διάσταση στην οποία θα βρεις πραγματικά πολλές επιλογές ελαστικών. Καλύτερα να αποφύγεις αυτοκίνητα με 18άρες που επιβαρύνουν τόσο την άνεση όσο και την οδική συμπεριφορά. Οι αεριζόμενοι εμπρός δίσκοι έχουν διάμετρο 283 mm και οι απλοί πίσω 247 mm. Τα τακάκια ίσως χρειάζονται αλλαγή κάθε 20.000 km, αν η χρήση είναι ζωηρή. Αν το πεντάλ έχει νεκρή διαδρομή είναι στα τελευταία τους. Κανονικά πρέπει να είναι άμεσο από την αρχή της διαδρομής του.


Στα περισσότερα 3πορτα 207, οι πόρτες αποδεικνύονται πολύ βαριές για τους μεντεσέδες. Ο δυσάρεστος ήχος κατά το κλείσιμό τους θα περιοριστεί με λίγο ρεγουλάρισμα, αλλά αργά ή γρήγορα θα επανέλθει. Σε κάποια 207 το a/c έχει... δική του βούληση και ξαναμπαίνει σε λειτουργία παρότι το έχεις κλείσει. Χρειάζεται σβήσιμο του κινητήρα με το κλειδί για να συνέλθει. Το δέρμα στο τιμόνι γίνεται λείο με τη χρήση, αλλά τα υλικά του ταμπλό δε θα πρέπει να έχουν σημάδια φθοράς.