Land Rover Freelander 2 2006–2014

Το Freelander 2 είναι ένα "παντός καιρού" αυτοκίνητο που μπορεί να καλύψει πολλών ειδών ανάγκες.

Τι είναι; Η δεύτερη γενιά του κόμπακτ SUV της Land Rover Τιμή Από €9.000 έως €26.000 Έτος 2006 έως 2014 Κατανάλωση 6,2-11,2 lt/100 km CO165-265 g/km

Μία από τις εταιρίες που μας έρχεται στο νου όταν κάνουμε λόγο για τετρακίνηση και off roading είναι σαφώς η Land Rover. Ακόμα και το μικρότερο μοντέλο της γκάμας της βρετανικής φίρμας, το Freelander 2, τιμά με το παραπάνω το σήμα του.

Η καλά ρυθμισμένη ανάρτηση και η αποτελεσματική τετρακίνηση δημιουργούν ένα σύνολο που τα καταφέρνει πολύ καλά, τόσο στην άσφαλτο όσο και μακριά από αυτή. Μπορεί να μην είναι το ίδιο ευρύχωρο και πρακτικό όσο το μεγαλύτερο Discovery 3 που προσφερόταν με έως και επτά θέσεις, όμως το κόμπακτ SUV της Land Rover είναι ένα ολοκληρωμένο οικογενειακό μοντέλο.

Η ανάρτηση του Freelander 2 καταφέρνει να καταπίνει σχεδόν τα πάντα, εντός και εκτός δρόμου, ενώ στις στροφές προσφέρει καλό έλεγχο και μπόλικη πρόσφυση. Η κλίση στις στροφές αποτελεί εγγενές φαινόμενο λόγω της μεγάλης απόστασης από το έδαφος (21 cm), αλλά αυτό δεν θα επηρεάσει καθόλου την τροχιά του και δεν πρόκειται να αγχώσει τον οδηγό. Ακόμα, σε συνθήκες ταξιδιού, ο αεροδυναμικός θόρυβος και θόρυβος κύλισης από τους μεγάλους τροχούς δεν επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τη γαλήνη στην καμπίνα, κι έτσι το Freelander 2 αξιολογείται ώς ένας καλός ταξιδευτής.

Η σχεδίαση της καμπίνας και του ταμπλό παραπέμπει στο μεγαλύτερο Discovery και δείχνουν ποιοτικά, αν και σε μερικά σημεία, ειδικά χαμηλά, θα θέλαμε να είναι πιο προσεγμένα. Η θέση οδήγησης είναι καλή και προσφέρει εξαιρετική ορατότητα, ενώ οι χώροι στο πίσω κάθισμα θα βολέψουν δύο ενηλίκους. Ο χώρος αποσκευών του Freelander 2 δεν είναι το δυνατό του σημείο, μιας και μόλις που ξεπερνά τα 400 λίτρα, ενώ το κατώφλι φόρτωσης είναι ψηλό.

Ποιο να προτιμήσω;
Όταν ξεκίνησε το Freelander 2 την εμπορική καριέρα του, προσφερόταν σε δύο εκδόσεις κινητήρα, μία βενζίνης και μία πετρελαίου. Ο βενζινοκινητήρας ήταν 6κύλινδρος σε σειρά 3,2 λίτρων και απέδιδε 233 ίππους και 32,3 kgm ροπής, ενώ ο τουρμποντίζελ SD4 ήταν 4κύλινδρος 2,2 λίτρων με 160 ίππους και 40,8 kgm ροπής. Αργότερα, τοποθετήθηκε και ισχυρότερη έκδοση του 2,2 πετρελαίου που απέδιδε 190 ίππους -TD4.

Η τετρακίνηση, προϊόν συνεργασίας με τη Haldex, πρόκειται στην ουσία για ένα συνεκτικό συμπλέκτη με ηλεκτρονικό έλεγχο που κατανέμει διαρκώς τη ροπή στους δύο άξονες. Σε κανονικές συνθήκες, το μεγαλύτερο μέρος της ροπής πάει στους εμπρός τροχούς. Αν όμως αυτοί χάσουν την πρόσφυσή τους, τότε η ροπή μεταδίδεται στους πίσω σε ποσοστό που μπορεί να φτάσει και το σύνολο της.

Στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις είναι το σύστημα Terrain Response που έχουμε δει στα μεγαλύτερα μοντέλα της φίρμας. Στην προκειμένη περίπτωση το σύστημα διαθέτει τέσσερις επιλογές (άσφαλτος, γρασίδι/χαλίκι, λάσπη και άμμος), και ανάλογα την επιλογή του οδηγού ρυθμίζει τις παραμέτρους του συστήματος ελέγχου της ευστάθειας DSC, του Traction Control, του ABS και του Hill Descent Control. Επιπλέον, το Freelander 2 διαθέτει δύο ακόμα συστήματα, το Roll Stability Control που χρησιμοποιεί τα φρένα για να ελαχιστοποιήσει την πιθανότητα ανατροπής και το Gradient Release Control που μειώνει προοδευτικά την πίεση του υγρού φρένων, όταν ο οδηγός ελευθερώσει τα φρένα σε μια απότομη κατηφόρα.

Ο εξοπλισμός όλων των εκδόσεων είναι πολύ καλός, με αυτόν της ασφάλειας να περιλαμβάνει στάνταρ επτά αερόσακους και πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων, ενώ αυτός της άνεσης διαθέτει όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. Βέβαια, όσο πλουσιότερη είναι η έκδοση συναντάμε δερμάτινες επενδύσεις, σύστημα πλοήγησης, καλύτερο ηχοσύστημα και διπλή ηλιοροφή.

Πόσο πρέπει να πληρώσω;
Το Freelander 2 είναι από τα θελκτικά SUV στην Ελλάδα λόγω μαζεμένων διαστάσεων, ονόματος, εξοπλισμού και δυνατοτήτων εκτός ασφάλτου, με αποτέλεσμα να υπάρχουν κάμποσα στην αγορά μεταχειρισμένου.

Η τιμή ξεκινά από τα 9.000 ευρώ για ένα από τα πρώτα μοντέλα, και φτάνει μέχρι τα 26.000 ευρώ για ένα καλά εξοπλισμένο του 2014.

Τι να προσέξετε...
Τα ηλεκτρικά του Freelander 2 παρουσιάζουν κάποια προβλήματα, όπως το ηχοσύστημα, τα φώτα και οι ενδείξεις των αερόσακων. Οι βαμμένοι προφυλακτήρες του είναι ακριβοί στην επισκευή, γι’ αυτό και θα πρέπει να ελέγξετε για μικροσπασίματα ή παραμορφώσεις. Προβλήματα μπορεί να αντιμετωπίσετε με το συμπλέκτη και το κιβώτιο ταχυτήτων, πράγμα απαγορευτικό για ρυμούλκηση, ενώ δεν θα πρέπει να αμελείτε τον έλεγχο της στάθμης λαδιού.