node/4630

Hyundai i30 2007-2012

Το πρώτο «ευρωπαϊκό» Hyundai είναι ένα ολοκληρωμένο μοντέλο

Το i30 πρώτης γενιάς ήταν ένα ιδιαίτερα σημαντικό μοντέλο για την Hyundai, καθώς σηματοδότησε την αρχή μιας νέας εποχής γι’ αυτήν. Και αυτό διότι κατάφερε να κάνει άλματα σε τομείς όπως η ποιότητα και τα δυναμικά χαρακτηριστικά. Το αποτέλεσμα ήταν ένα άκρως ανταγωνιστικό μικρό οικογενειακό που κατάφερνε να διακριθεί σε πολλές συγκριτικές δοκιμές.

Είναι ευρύχωρο ακόμα και για πέντε επιβάτες, με πολύ καλό χώρο για τα πόδια των πίσω. Τα καθίσματα εμπρός είναι άνετα και με καλή πλευρική στήριξη, αλλά το ψηλά τοποθετημένο κάθισμα μπορεί να μην βολέψει τους πολύ ψηλούς. Το πορτμπαγκάζ των 340 λίτρων κυμαίνεται στον μέσο όρο της κατηγορίας και είναι απόλυτα εκμεταλλεύσιμο.

Το i30 διαθέτει καλό κράτημα στο δρόμο, παρά την κλίση στις στροφές, ενώ η μαλακή ανάρτηση προσφέρει υψηλό επίπεδο άνεσης. Το τιμόνι δεν διαθέτει πολύ καλή αίσθηση, αλλά έχει καλό βάρος και δεν δυσκολεύει στην πόλη, ενώ το κιβώτιο διαθέτει μέτριο κούμπωμα. Η καλά μονωμένη καμπίνα δεν επιτρέπει στον αεροδυναμικό θόρυβο να εισέλθει και μόνο σε τραχύ οδόστρωμα θα αυξηθεί αρκετά ο θόρυβος κύλισης.

Η σχεδίαση του i30, μέσα έξω, δεν τραβά τα βλέμματα αλλά είναι σύγχρονη και το εσωτερικό ποιοτικό. Η ποιότητα των περισσότερων υλικών, βρίσκεται μια ανάσα από την κορυφή της κατηγορίας.

Ο εξοπλισμός ασφάλειας είναι πλήρης σε όλες τις εκδόσεις και περιλαμβάνει έξι αερόσακους και σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (ESP). Στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP, τα πρώτα μοντέλα απέσπασαν 4 στα 5 αστέρια, ενώ μετά από βελτιώσεις που υπέστη το 2008 ξαναδοκιμάστηκε και απέσπασε και το 5ο αστέρι.

Ποιο να προτιμήσω;
Ανάμεσα στους δύο βενζινοκινητήρες που το εφοδίαζαν, τον 1.4 και τον 1.6, εμείς προτείνουμε τον 1.4 των 109 ίππων, μιας και ο 1.6 δεν προσφέρει πολύ καλύτερες επιδόσεις. Όσοι όμως αναζητούν αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων θα πρέπει να ξέρουν ότι εφοδίαζε μόνο μία έκδοση με τον 1.600άρη κινητήρα.

Από την βασική κιόλας έκδοση Classic o εξοπλισμός είναι πολύ καλός και περιλαμβάνει 6 αερόσακους, ABS, ESP, κλιματισμό, 4 ηλ. παράθυρα και ηχοσύστημα. Αργότερα, την άνοιξη του 2008, προστέθηκε μια νέα βασική έκδοση εξοπλισμού, η Special, που διαθέτει ότι και η Classic αλλά όχι ESP. Όσοι αναζητούν κάτι πιο ολοκληρωμένο χωρίς μεγάλη αύξηση της τιμής, θα πρέπει να ψάξουν για την έκδοση Style που προσφέρει ακόμα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες και ζάντες αλουμινίου.

Κόστος χρήσης
Με εκπομπές CO2 145 gr/km για το 1.4 και 152 gr/km για το 1.6, τα τέλη κυκλοφορίας κυμαίνονται σε λογικά επίπεδα. Σε λογικά επίπεδα κυμαίνεται και η μέση κατανάλωση των δύο εκδόσεων κινητήρα, με το 1.4 να απαιτεί κατά μέσο όρο 9,0 λίτρα/100 km και το 1.6 10,5 λίτρα/100 km. Αξίζει να σημειωθεί, ότι στην αγορά μεταχειρισμένου η πλειοψηφία των εκδόσεων κινητήρα είναι με τον 1.4.
Η περιοδική συντήρηση προβλέπει επίσκεψη στο συνεργείο κάθε χρόνο ή 20.000 km, ενώ τα service και αρκετά αναλώσιμα έχουν προσιτές τιμές.

Τιμή
Παρά το γεγονός ότι το i30 είναι πετυχημένο εμπορικά μοντέλο, δεν υπάρχουν πολλά κομμάτια στην αγορά μεταχειρισμένου. Για αυτό το γεγονός, κατά κύριο λόγο ευθύνεται στην πολύ υψηλή αξιοπιστία του μοντέλου με αποτέλεσμα οι αγοραστές του να μην θέλουν να το αντικαταστήσουν καθώς τους προσφέρει απροβλημάτιστες μετακινήσεις.

Η τιμή ξεκινά από τα 5.200 ευρώ και φτάνει μέχρι τα 10.000 ευρώ ανάλογα με τον κινητήρα, τον εξοπλισμό και την χρονολογία του μοντέλου.

Τι να προσέξετε αγοράζοντας μεταχειρισμένο i30

  • Αισθητήρες πίεσης ελαστικών Μπορεί να παρουσιάσουν πρόβλημα και να δείχνουν περισσότερο αέρα από ότι πραγματικά έχουν
  • Αμορτισέρ Τα αμορτισέρ μπορεί να έχουν «κάτσει» μετά τα 50 – 60.000 km και να χρειάζονται αντικατάσταση. Ελέγξτε το