Audi S3 1999-2004

Audi S3 1999-2004

Προικισμένο παιδί: Για τη δημιουργία του S3 η Audi έβαλε τα δυνατά της και το αποτέλεσμα δεν μπορούσε παρά να εντυπωσιάσει
Μέχρι την παρουσίαση του Audi S3 το 1999, η ύπαρξη των λέξεων «τετρακίνηση» και «turbo» στην ίδια πρόταση σε παρέπεμπε κατευθείαν στα Impreza GT/STi και τα Lancer Evolution. Και τα δύο τότε έχτιζαν το μύθο τους στο WRC και οι εκδόσεις δρόμου δεν ήταν ακόμα τόσο διαδεδομένες, τουλάχιστον στη χώρα μας. Τα κορυφαία μικρομεσαία hatchbacks, τα «μεγάλα GTi» δηλαδή, ήταν προσθιοκίνητα και κατά κύριο λόγο ατμοσφαιρικά. Όταν η Audi αποφάσισε να ρίξει στην αγορά ένα hatchback προικισμένο με τα χαρακτηριστικά των rally replicas, ήταν καταδικασμένη να πετύχει.
Πιο δυνατά, πιο γρήγορα
Κάτω από το καπό του S3 τοποθετήθηκε ο κινητήρας εγνωσμένης αξίας 1.8Τ 20v, στην κορυφαία εκδοχή του που κινούσε και το Audi ΤΤ των 225 PS. Για την περίσταση, η ισχύς μειώθηκε στα 210 PS. Ισοφάρισε το κουπέ αδερφάκι του στα τέλη του 2001, στο πλαίσιο του διακριτικού facelift που υπέστη όλη η γκάμα του Α3. Όμως αυτό που διαφοροποιούσε το S3 από κάθε άλλο γρήγορο μικρομεσαίο είναι η τετρακίνηση με Haldex. Λειτουργώντας κατά βάση ως προσθιοκίνητο, αλλά με δυνατότητα να στείλει μέχρι το 50% της ροπής στους πίσω τροχούς, το S3 δεν θα μπορούσε να έχει τη ρυθμίσιμη με το γκάζι συμπεριφορά των τετρακίνητων με τρία διαφορικά. Όμως είναι εξαιρετικά φιλικό, επιτρέποντας ακόμα και στον άπειρο οδηγό να κινηθεί εξαιρετικά γρήγορα και με ασφάλεια σε οποιονδήποτε δρόμο.
Επιλογή της Audi ήταν να μη φτιάξει ένα σκληροπυρηνικό αυτοκίνητο που θα απευθύνεται μόνο στον συνειδητοποιημένο, αλλά ένα συνολικά ικανό όχημα για κάθε χρήση. Έτσι το S3 είναι φιλικό στη χρήση και πλήρως εξοπλισμένο για να μη σου λείψει τίποτα. Με αυτόματο κλιματισμό και ESP στο βασικό εξοπλισμό, η επένδυση των πολύ καλών Recaro με δέρμα ήταν από τα λίγα παραπάνω πράγματα που μπορούσες να ζητήσεις. Με το facelift απέκτησε και φώτα xenon, καθώς και χρωμιωμένους εξωτερικούς καθρέφτες.
Δεν πρόκειται για καθαρόαιμο, αλλά ποτέ δεν ισχυρίστηκε ότι είναι. Αντίθετα είναι ένα εξαιρετικά αποτελεσματικό «όπλο» παντός καιρού, που σήμερα και παρά την αντικατάστασή του από το δυνατότερο S3 δεύτερης γενιάς, δείχνει ακόμα επίκαιρο. Μάλιστα σήμερα, με τα πρώτα Audi S3 να πλησιάζουν πλέον τη δεκαετία, αλλά και τις εισαγωγές μεταχειρισμένων από τη Γερμανία σε χαμηλή τιμή, η απόκτηση του κορυφαίου μικρού Audi είναι πιο εύκολη από ποτέ.


Από τα πρώτα S3 των 210 PS σε αυτά των 225, η διαφορά δεν έγκειται τόσο στη μέγιστη ιπποδύναμη όσο στη γραμμικότητα με την οποία αποδίδεται η δύναμη σε όλο το φάσμα στροφών. Αν διαπιστώσετε σκαλοπάτια στην απόδοση ελέγξτε τον MAF, αλλά και τη βαλβίδα που ρυθμίζει την πίεση του turbo, γνωστή ως «Ν75». Είναι συχνή αιτία ασταθούς πίεσης, τόσο αυτή όσο και τα σωληνάκια υποπίεσης με τα οποία συνδέεται.
Όπως όλοι οι 1.8Τ 20v του Ομίλου VW, έτσι και αυτός του S3 έχει βεβαρημένο ιστορικό στους πολλαπλασιαστές (ξεχωριστοί για κάθε μπουζί), οι οποίοι σίγουρα θα έχουν αλλαχθεί αν το αυτοκίνητο που κοιτάτε έχει πολλά χιλιόμετρα στο οδόμετρο. Για την υγεία της τουρμπίνας είναι απαραίτητη η σωστή συντήρηση, αλλά και η συνετή χρήση από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη...


Το 6άρι κιβώτιο του S3 δεν έχει πρόβλημα να περάσει στο δρόμο δύναμη ακόμα και αρκετά μεγαλύτερη από των εργοστασιακών S3. Αυτό που χρειάζεται προσοχή είναι το σύστημα τετρακίνησης. Αν η τετρακίνηση εμπλέκεται ακόμα και σε μανούβρες με μικρή ταχύτητα το Halex έχει πρόβλημα, πιθανότατα στο εγκεφαλάκι του. Παζαρέψτε την τιμή, αφού η επισκευή του δεν είναι φτηνή υπόθεση.


Οι εργοστασιακοί τροχοί (225/45R17) ήταν υπερεπαρκείς τόσο για τη μεταφορά της δύναμης στο δρόμο όσο και για το καλό πάτημα του S3 στις στροφές. Με πολλά S3 να φοράνε πλέον τροχούς 18” ή και 19”, θυσιάζετε  άνεση για να κερδίσετε σε ακρίβεια. Προσοχή για χτυπημένες ζάντες και καρούμπαλα στα λάστιχα.
Έχουν αναφερθεί περιπτώσεις πίσω ελατηρίων που έχασαν τη σκληρότητά τους νωρίς. Τα coilovers τα οποία τοποθετούν κατά κόρον οι ιδιοκτήτες S3 δεν είναι σίγουρο ότι ικανοποιούν και εσάς με το συνδυασμό άνεσης και κρατήματος που πετυχαίνουν. Οδηγήστε όσα περισσότερα μπορείτε μέχρι να βρείτε αυτό που σας ικανοποιεί.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube