
WEC Shanghai, νίκη και πρωτάθλημα για την Audi
Οι οδηγοί της Audi, Allan McNish, Tom Kristensen και Loic Duval πήραν το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής μετά από έναν συντηρητικό αγώνα που τους έδωσε την 3η θέση στη Σαγκάη.


Η 3η θέση ήταν αρκετή για να ανοίξουν οι τρεις οδηγοί μιαν αξεπέραστη διαφορά στη βαθμολογία (ενώ απομένει ένας αγώνας), παρά τη νίκη των team-mates τους στην Audi, Andre Lotterer, Benoit Treluyer και Marcel Fassler.
O McNish και η παρέα του αποφάσισαν να μη ρισκάρουν, αφού ήταν μόλις 4οι στις δοκιμές κατάταξης με το Audi R18 e-tron, σε μια πίστα που έδειξε να ευνοεί το ανταγωνιστικό Toyota TS030 Hybrid.
O McNish επιπλέον βρέθηκε με λάθος ελαστικά στο πρώτο σκέλος του αγώνα και ήταν ήδη πάνω από 40 δευτερόλεπτα πίσω όταν έγιναν τα πρώτα pit-stops.
Οι Lotterer, Treluyer και Fassler πήραν τη νίκη με δραματικό τρόπο στο τέλος του αγώνα, ενώ αυτή φαινόταν να πηγαίνει στους Nicolas Lapierre και Alex Wurz με το Toyota.
To Toyota ήταν μπροστά μέχρι την τελευταία ώρα του 6ωρου αγώνα, όταν ο Wurz πήρε το τιμόνι από τον Lapierre ενώ απέμεναν 53 λεπτά αγώνα – πράγμα που σήμαινε ότι το αυτοκίνητο θα χρειαζόταν μια γρήγορη στάση για βενζίνη πριν τον τερματισμό.
Ο Wurz ξαναπέρασε επικεφαλής όταν ο Fassler παρέδωσε το Audi στον Treluyer 15 λεπτά αργότερα. Το Toyota έμεινε μπροστά και αφού ο Wurz έκανε το γρήγορο pit-stop του, 33 λεπτά πριν το τέλος.
Το Toyota είχε ένα μικρό προβάδισμα, αλλά ο Treluyer το έφτασε και το πέρασε μετά από δύο μόνο γύρους, όταν ο Wurz έχασε τη γραμμή του σε κάποιο προσπέρασμα. Το Audi, με πιο φρέσκα λάστιχα, απομακρύνθηκε παίρνοντας τελικά τη νίκη με διαφορά 16 δευτερολέπτων.
Το δεύτερο Toyota, των Davidson, Buemi και Sarrazin, εγκατέλειψε ενώ ήταν επικεφαλής δύο ώρες πριν τον τερματισμό, όταν έσπασε μια βίδα στην εμπρός δεξιά ανάρτηση.
Η νίκη στην κατηγορία LMP2 πήγε στο G-Drive/Delta-ADR Nissan 03 των John Martin, Mike Conway και Roman Rusinov, που κυριάρχησε παρά την καθυστέρηση λόγω ζημιάς από μια επαφή προς τα μέσα του αγώνα.
Οι Aston Martin έκαναν το «1-2» στην κατηγορία GTE Pro, με τους Darren Turner και Stefan Mucke να παίρνουν τη νίκη με μικρή διαφορά, αυξάνοντας έτσι τις πιθανότητές τους για τον τίτλο έναντι των Bruno Senna, Richie Stanaway και Pedro Lamy.
Η νίκη στην κλάση GTE Am πήγε στη Ferrari 458 των Davide Rigon, Enzo Potolicchio και Rui Aguas.
Η τελική κατάταξη στις 6 Ώρες της Σαγκάης:
Θέση Κλ. Οδηγοί Ομάδα Χρόνος/Διαφορές
1. P1 Lotterer/Treluyer/Fassler Audi 1m48.013s
2. P1 Wurz/Lapierre Toyota +15.374s
3. P1 Kristensen/Duval/McNish Audi +1 laps
4. P1 Belicchi/Beche/Prost Rebellion Lola-Toyota +5 laps
5. P2 Rusinov/Martin/Conway Delta-ADR ORECA-Nissan +13 laps
6. P2 Pla/Heinemeier Hansson/Brundle OAK Morgan-Nissan +13 laps
7. P2 Baguette/Gonzalez/Plowman OAK Morgan-Nissan +13 laps
8. P2 Graves/Kerr/Dolby Delta-ADR ORECA-Nissan +14 laps
9. P2 Shulzhitckiy/Lux/Wirdheim Greaves Zytek-Nissan +15 laps
10. P2 Nicolet/Ihara/Cheng OAK Morgan-Nissan +18 laps
11. P2 Holzer/Kraihamer/Charouz Lotus +18 laps
12. GTE P Turner/Mucke Aston Martin +21 laps
13. GTE P Lamy/Senna/Stanaway Aston Martin +21 laps
14. GTE P Bergmeister/Pilet Manthey Porsche +22 laps
15. GTE P Bruni/Fisichella AF Ferrari +22 laps
16. GTE P Kobayashi/Vilander AF Ferrari +23 laps
17. GTE P Lieb/Lietz Manthey Porsche +23 laps
18. GTE A Potolicchio/Aguas/Rigon 8Star Ferrari +24 laps
19. GTE A Narac/Vernay/Palttala Imsa Porsche +25 laps
20. GTE A Campbell-Walter/Hall/Adam Aston Martin +25 laps
21. GTE A Ried/Roda/Ruberti Proton Porsche +25 laps
22. GTE A Bornhauser/Canal/Rees Larbre Corvette +26 laps
23. GTE A Gerber/Griffin/Cioci AF Ferrari +26 laps
24. P1 Davidson/Buemi/Sarrazin Toyota +47 laps
25. GTE A Krohn/Jonsson/Mediani Krohn Ferrari +51 laps
Εγκαταλείψεις:
GTE A Campbell-Walter/Hall/Adam Aston Martin 100 laps
GTE A Krohn/Jonsson/Mediani Krohn Ferrari 93 laps
GTE A Bornhauser/Canal/Rees Larbre Corvette 56 laps