WEC Fuji: Κυριαρχία της Toyota
H Toyota κυριάρχησε στον αγώνα του Π. Π. Αντοχής στο Fuji της Ιαπωνίας, κάνοντας το «ένα-δύο» με νικητές τους Buemi και Davidson.
Οι οδηγοί του Toyota TS040 Hybrid με το Νο.8 ήταν επικεφαλής σχεδόν και στους 236 γύρους, παίρνοντας τελικά τη νίκη με διαφορά 25” από τους team-mates τους, Kazuki Nakajima, Stephane Sarrazin και Alex Wurz.
Ο Buemi έχασε για λίγο την πρωτοπορία στον φρενήρη πρώτο γύρο, αλλά ήταν και πάλι επικεφαλής με τη συμπλήρωσή του.
Ο Davidson πέρασε 12 γύρους πίσω από τον Mark Webber, που είχε σταματήσει νωρίς για να αλλάξει ένα σκασμένο λάστιχο της Porsche 919 Hybrid No.20. Όμως μετά από το δεύτερο pit-stop του Αυστραλού, οι νικητές ήταν συνεχώς πρώτοι εκτός από τις στιγμές που ήταν στα pits και τους περνούσε το άλλο Toyota.
«Το να κάνουμε το ένα-δύο στο Fuji είναι μεγάλη νίκη», δήλωσε ο Buemi. «Ξέραμε ότι είχαμε γρήγορο αυτοκίνητο αλλά δεν περιμέναμε να κερδίσουμε με τέτοια διαφορά, οπότε αυτό είναι καλό σημάδι για το υπόλοιπο της σεζόν».
Ο Webber μαζί με τους Timo Bernhard και Brendon Hartley πήραν το δεύτερο φετινό βάθρο για την Porsche, τερματίζοντας στην 3η θέση, ένα γύρο πίσω από τα Toyota. Είχαν ένα σκασμένο λάστιχο και χρειάστηκε να κάνουν μια διπλή βάρδια με τα ίδια λάστιχα, πράγμα που τους κόστισε σε χρόνο.
Η άλλη Porsche 919 Hybrid τερμάτισε άλλον ένα γύρο πιο πίσω, με τους Marc Lieb, Neel Jani και Romain Dumas στο τιμόνι.
Τα δύο Audi πήραν την 5η και την 6η θέση σε έναν αγώνα όπου το R18 e-tron quattro δεν ήταν ανταγωνιστικό απέναντι στα Toyota και τα Porsche. Οι Loic Duval, Lucas di Grassi και Tom Kristensen τερμάτισαν 5οι μπροστά από τους Andre Lotterer, Benoit Treluyer και Marcel Fassler.
Ο Lotterer είχε περάσει πρώτος κάνοντας μια εκπληκτική εκκίνηση από την 5η θέση, όμως αναγκάστηκε να κόψει ρυθμό για να μην υπερβεί την επιτρεπόμενη κατανάλωση καυσίμου και πάρει ποινή.
Οι Buemi και Davidson πέρασαν τώρα επικεφαλής στη βαθμολογία του πρωταθλήματος, με 122 βαθμούς, μπροστά από τον μέχρι πρόσφατα team-mate τους, Nicolas Lapierre, που η Toyota τον άφησε στον πάγκο για αυτόν τον αγώνα. Ο Lapierre έχει 96 βαθμούς, οι Lotterer, Treluyer και Fassler 93, και οι Duval, di Grassi και Kristensen 82.
Στη μικρή κατηγορία πρωτοτύπων LMP2, το νέο Ligier-Nissan JSP2 πήρε την πρώτη του νίκη στα χέρια των Olivier Pla, Julien Canal and Roman Rusinov.
Ο Pla έδωσε μάχη για να περάσει το KCMG ORECA-Nissan 03R του Alex Imperatori την πρώτη ώρα του αγώνα και ξανά την τελευταία ώρα αφού είχε καθυστερήσει με σκασμένο λάστιχο.
Οι οδηγοί της AF Corse Ferrari, Gianmaria Bruni και Toni Vilander, πήραν τη νίκη στην κατηγορία GTE Pro, παρά την ποινή διέλευσης από τα pits που πήραν στην αρχή του αγώνα για υπέρβαση των ορίων της πίστας. Τελικά τερμάτισαν 2,9” μπροστά από την άλλη 458 Italia των Davide Rigon και James Calado.
Η Aston Martin Vantage GTE των Fernando Rees, Alex MacDowall and Darryl O'Young, που ξεκίνησε από την pole position, τελικά τερμάτισε στην 3η θέση.
Η Aston Martin πάντως κυριάρχησε στην «ερασιτεχνική» κατηγορία GTE Am, με τη Vantage των David Heinemeier Hansson και Kristian Poulsen να κερδίζει τη μάχη με το ίδιο αυτοκίνητο των Pedro Lamy, Paul Dalla Lana and Christoffer Nygaard.
Επόμενος αγώνας του WEC οι 6 Ώρες της Shanghai, στις 2 Νοεμβρίου.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 6 ΩΡΩΝ ΤΟΥ FUJI – ΜΕΤΑ ΑΠΟ 236 ΓΥΡΟΥΣ:
Θ. | Κλάση | Οδηγοί | Ομάδα | Αυτ/το | Διαφ. |
1 | LMP1 | A.Davidson, S.Buemi | Toyota Racing | Toyota | 6h00’39”367 |
2 | LMP1 | A.Wurz, S.Sarrazin, K.Nakajima | Toyota Racing | Toyota | 25.627” |
3 | LMP1 | T.Bernhard, M.Webber, B.Hartley | Porsche Team | Porsche | 1 γύρος |
4 | LMP1 | R.Dumas, N.Jani, M.Lieb | Porsche Team | Porsche | 2 γύροι |
5 | LMP1 | L.di Grassi, L.Duval, T.Kristensen | Audi Sport Team Joest | Audi | 2 Γύροι |
6 | LMP1 | M.Fassler, A.Lotterer, B.Treluyer | Audi Sport Team Joest | Audi | 3 Γύροι |
7 | LMP2 | R.Rusinov, O.Pla, J.Canal | G-Drive Racing | Ligier/Nissan | 17 Γύροι |
8 | LMP2 | M.Howson, R.Bradley, A.Imperatori | KCMG | Oreca/Nissan | 17 Γύροι |
9 | LMP2 | K.Ihara, G.Yacaman, A.Brundle | Oak Racing | Morgan/Judd | 20 Γύροι |
10 | LMP2 | S.Zlobin, N.Minassian, M.Mediani | SMP Racing | Oreca/Nissan | 21 Γύροι |
11 | LMP1 | D.Kraihamer, A.Belicchi, F.Leimer | Rebellion Racing | Rebellion/Toyota | 21 Γύροι |
12 | LMP2 | K.Ladygin, V.Shaitar, A.Ladygin | SMP Racing | Oreca/Nissan | 24 Γύροι |
13 | GTE Pro | G.Bruni, T.Vilander | AF Corse | Ferrari | 28 Γύροι |
14 | GTE Pro | D.Rigon, J.Calado | AF Corse | Ferrari | 28 Γύροι |
15 | GTE Pro | A.MacDowall, D.O'Young, F.Rees | Aston Martin Racing | Aston Martin | 28 Γύροι |
16 | GTE Pro | J.Bergmeister, R.Lietz | Porsche Team Manthey | Porsche | 29 Γύροι |
17 | GTE Am | K.Poulsen, D.Hansson, N.Thiim | Aston Martin Racing | Aston Martin | 29 Γύροι |
18 | GTE Am | P.D.Lana, P.Lamy, C.Nygaard | Aston Martin Racing | Aston Martin | 29 Γύροι |
19 | GTE Am | F.Perrodo, E.Collard, M.Vaxiviere | Prospeed Competition | Porsche | 32 Γύροι |
20 | GTE Am | C.Ried, K.Bachler, K.Al Qubaisi | Proton Competition | Porsche | 32 Γύροι |
21 | GTE Pro | D.Turner, S.Mucke | Aston Martin Racing | Aston Martin | 32 Γύροι |
22 | GTE Am | B.Curtis, J.Bleekemolen, M.Skeen | AF Corse | Ferrari | 33 Γύροι |
23 | GTE Pro | F.Makowiecki, P.Pilet | Porsche Team Manthey | Porsche | 34 Γύροι |
24 | LMP1 | N.Prost, N.Heidfeld, M.Beche | Rebellion Racing | Rebellion/Toyota | 57 Γύροι |
- | LMP1 | C.Bouchut, J.Rossiter, P.Kaffer |
| Lotus/AER | Εγκατ. |
- | GTE Am | S.Wyatt, M.Rugolo, A.Bertolini | AF Corse | Ferrari | Εγκατ. |
- | GTE Am | G.Roda, P.Ruberti, J.Segal | 8 Star Motorsports | Ferrari | Εγκατ. |



