WEC, 6 Ώρες του Austin, ΗΠΑ: Η κιβωτός της Audi
Η Audi κατάφερε να κάνει το «ένα-δύο» στον 6ωρο αγώνα του Π.Π.Αντοχής στο Circuit of the Americas, ο οποίος διακόπηκε για 50 λεπτά λόγω κατακλυσμού.
Οι Andre Lotterer, Benoit Treluyer και Marcel Fassler πήραν τη νίκη με το Audi R18 e-tron quattro No.2, μπροστά από τους Loic Duval, Tom Kristensen και Lucas di Grassi με το Audi No.1.
H Audi επωφελήθηκε από τα προβλήματα που είχαν τα –πιο γρήγορα από τα δικά της– πρωτότυπα της Toyota όταν ήρθε ο κατακλυσμός στο τέλος της δεύτερης ώρας, και στη συνέχεια κατάφερε να απωθήσει την επίθεση της Porsche στα μέσα του αγώνα, για να πάρει τελικά τη νίκη.
«Ήταν μια πραγματικά ομαδική προσπάθεια η σημερινή», είπε ο Lotterer. «Δεν είχαμε το ταχύτερο αυτοκίνητο, αλλά όλοι μας πήραμε τις σωστές αποφάσεις».
Το Νο.2 Audi επικράτησε τελικά του Νο.1 χάρη σε μια επιλογή ελαστικών που έγινε όταν οι Treluyer και Kristensen πήραν το τιμόνι των δύο αυτοκινήτων, καθώς η πίστα στέγνωνε την τρίτη ώρα.
Ο Treluyer φόρεσε τα «υβριδικά» ενδιάμεσα λάστιχα της Michelin, χωρίς χάραξη, ενώ ο Kristensen συνέχισε με τα βροχής.
Ο Neel Jani φόρεσε τα υβριδικά λάστιχα στην Porsche 919 Hybrid με το No.14 από την επανεκκίνηση και μπόρεσε να μπει επικεφαλής του αγώνα δύο φορές με το ίδιο σετ ελαστικών.
Η Porsche, που εκκίνησε με οδηγό τον Romain Dumas, έδειχνε ότι είχε πιθανότητες για τη νίκη αφού το Νο.1 Audi θα έπρεπε να κάνει στο τέλος ένα γρήγορο pit-stop για καύσιμα, όμως ο Fassler είχε καταφέρει να ανοίξει μιαν επαρκή διαφορά ακόμα και πριν ο κινητήρας του Marc Lieb χάσει δύναμη προς το τέλος του αγώνα.
Η Toyota περιέσωσε την 3η θέση χάρη σε μια μαχητική άνοδο του Sebastien Buemi με το No.8 Toyota TS040 HYBRID. Ο Ελβετός είχε κυριαρχήσει στην αρχή του αγώνα, παραδίδοντας το τιμόνι στον Lapierre με μια διαφορά 30” από τον δεύτερο, παρά ένα γρήγορο τετ-α-κε κατά τη διάρκεια της βάρδιας του.
Ο Lapierre αιφνιδιάστηκε από τη δυνατή μπόρα και κόλλησε το Toyota στην αμμοπαγίδα της Στροφής 12, χάνοντας ένα γύρο πριν βγει η κόκκινη σημαία.
Ο Γάλλος, που επίσης φορούσε τα υβριδικά λάστιχα, άρχισε στη συνέχεια μια θεαματική άνοδο, που συνεχίστηκε από τον Anthony Davidson, πριν ξαναπάρει τα πηδάλια ο Buemi.
O Ελβετός πέρασε την άρρωστη Porsche και πλησίασε το No.1 Audi στα 10”, αλλά δεν πρόλαβε να του κλέψει τη 2η θέση.
Η κινέζικη ομάδα KCMG πήρε την πρώτη της νίκη στην κατηγορία LMP2 με το πρωτότυπο ORECA-Nissan 03R και οδηγούς τους Richard Bradley, Matt Howson και Tsugio Matsuda.
Η συμμετοχή έχασε χρόνο όταν διακόπηκε ο αγώνας, οπότε όσα αυτοκίνητα ήταν στα pits περίμεναν σταματημένα για ένα γύρο στην έξοδο του pit-lane.
Ο Matsuda κατάφερε να περάσει το SMP ORECA των Nicolas Minassian, Maurizio Mediani και Sergey Zlobin προς το τέλος του αγώνα, παρότι έχασε χρόνο με ένα τετ-α-κε.
Οι Stefan Mucke και Darren Turner πήραν τη νίκη στην κατηγορία GTE Pro με την Aston Martin Vantage GTE, αλλά μετά από μεγάλη προσπάθεια.
O Mucke μπήκε εξαρχής επικεφαλής και άνοιξε μια διαφορά 6” από την AF Corse Ferrari του Gianmaria Bruni, όμως η ιταλική ομάδα έκανε πιο γρήγορο pit-stop και έβγαλε τον Toni Vilander μπροστά από τον Turner.
O Turner επιτέθηκε ξανά και ξαναπήρε την πρώτη θέση, αλλά την έχασε από τις δύο εργοστασιακές Porsche Manthey όταν έβρεξε.
Όταν όμως η πίστα στέγνωσε ξανά η Aston ξαναπέρασε μπροστά και πήρε τελικά τη νίκη με διαφορά 9” από την Porsche των Patrick Pilet και Frederic Makowiecki.
Η Aston Martin ήταν νικήτρια και στην «ερασιτεχνική» κατηγορία GTE Am με τους Pedro Lamy, Paul Dalla Lana και Christoffer Nygaard.
Ανέβηκαν ξανά αφού είχαν κρατηθεί στο pit-lane, ο Lamy προσπέρασε την Proton Competition Porsche 911 RSR με τον Christian Ried στο τιμόνι, και στο τέλος του αγώνα απέκρουσε την επίθεση του team-mate του, Richie Stanaway.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ – ΜΕΤΑ ΑΠΟ 157 ΓΥΡΟΥΣ:
Θ. | Κατ. | Οδηγοί | Ομάδα | Αυτ/το | Χρ./Διαφ. |
1 | LMP1 | M.Fassler/A.Lotterer/B.Treluyer | Audi Sport Team Joest | Audi | 6h 01’ 52” 122 |
2 | LMP1 | L.di Grassi/L.Duval/T.Kristensen | Audi Sport Team Joest | Audi | 53.016” |
3 | LMP1 | A.Davidson/N.Lapierre/S.Buemi | Toyota Racing | Toyota | 1’ 03” 945 |
4 | LMP1 | R.Dumas/N.Jani/M.Lieb | Porsche Team | Porsche | 1 Γύρος |
5 | LMP1 | T.Bernhard/M.Webber/B.Hartley | Porsche Team | Porsche | 2 Γύροι |
6 | LMP1 | A.Wurz/S.Sarrazin/M.Conway | Toyota Racing | Toyota | 2 Γύροι |
7 | LMP1 | N.Prost/N.Heidfeld/M.Beche | Rebellion Racing | Rebellion/Toyota | 8 Γύροι |
8 | LMP2 | M.Howson/R.Bradley/T.Matsuda | KCMG | Oreca/Nissan | 12 Γύροι |
9 | LMP2 | S.Zlobin/N.Minassian/M.Mediani | SMP Racing | Oreca/Nissan | 12 Γύροι |
10 | LMP2 | S.Sharp/R.Dalziel/E.Brown | Extreme Speed Motorsports | HPD | 16 Γύροι |
11 | GTE Pro | D.Turner/S.Mucke | Aston Martin Racing | Aston Martin | 16 Γύροι |
12 | GTE Pro | F.Makowiecki/P.Pilet | Porsche Team Manthey | Porsche | 16 Γύροι |
13 | GTE Pro | G.Bruni/T.Vilander | AF Corse | Ferrari | 16 Γύροι |
14 | LMP2 | R.Rusinov/O.Pla/J.Canal | G-Drive Racing | Morgan/Nissan | 16 Γύροι |
15 | LMP1 | C.Bouchut/J.Rossiter/L.Auer |
| Lotus/AER | 17 Γύροι |
16 | GTE Pro | J.Bergmeister/N.Tandy | Porsche Team Manthey | Porsche | 18 Γύροι |
17 | GTE Am | P.D.Lana/P.Lamy/C.Nygaard | Aston Martin Racing | Aston Martin | 19 Γύροι |
18 | GTE Am | K.Poulsen/D.Hansson/R.Stanaway | Aston Martin Racing | Aston Martin | 19 Γύροι |
19 | GTE Pro | D.Rigon/J.Calado | AF Corse | Ferrari | 20 Γύροι |
20 | GTE Am | C.Ried/K.Bachler/K.Al Qubaisi | Proton Competition | Porsche | 20 Γύροι |
21 | GTE Am | L.P.-Companc/M.Cioci/M.Venturi | AF Corse | Ferrari | 20 Γύροι |
22 | GTE Pro | A.MacDowall/D.O'Young/F.Rees | Aston Martin Racing | Aston Martin | 20 Γύροι |
23 | GTE Am | G.Roda/P.Ruberti/J.Segal | 8 Star Motorsports | Ferrari | 21 Γύροι |
24 | GTE Pro | R.Taylor/J.Taylor/T.Milner | Corvette Racing | Chevrolet | 22 Γύροι |
25 | GTE Am | T.Krohn/N.Jonsson/B.Collins | Krohn Racing | Ferrari | 22 Γύροι |
26 | GTE Am | S.Wyatt/M.Rugolo/A.Bertolini | AF Corse | Ferrari | 24 Γύροι |
27 | GTE Am | F.Perrodo/E.Collard/M.Vaxiviere | Prospeed Competition | Porsche | 46 Γύροι |
- | LMP1 | D.Kraihamer/A.Belicchi/F.Leimer | Rebellion Racing | Rebellion/Toyota | Εγκατ. |
- | LMP2 | K.Ladygin/V.Shaitar/A.Ladygin | SMP Racing | Oreca/Nissan | Εγκατ. |
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ LMP1:
Θ. | Οδηγός | Βαθ. |
1 | Anthony Davidson | 96 |
1 | Sebastien Buemi | 96 |
1 | Nicolas Lapierre | 96 |
2 | Benoît Treluyer | 85 |
2 | Andre Lotterer | 85 |
2 | Marcel Fassler | 85 |
3 | Lucas di Grassi | 72 |
3 | Tom Kristensen | 72 |
4 | Nicolas Prost | 48 |
4 | Mathias Beche | 48 |
4 | Nick Heidfeld | 48 |
5 | Marc Lieb | 45 |
5 | Romain Dumas | 45 |
5 | Neel Jani | 45 |
6 | Alexander Wurz | 43 |
6 | Stephane Sarrazin | 43 |
7 | Loic Duval | 36 |
8 | Marc Gene | 36 |
9 | Kazuki Nakajima | 35 |
10 | Brendon Hartley | 25.5 |
10 | Mark Webber | 25.5 |
10 | Timo Bernhard | 25.5 |



