Le Mans 24 Ώρες: Ο Duval βάζει το Audi στην (προσωρινή) pole position
Ο Λοϊκ Ντιβάλ πήρε την προσωρινή πρώτη θέση εκκίνησης για τις 24 Ώρες του Λε Μαν στα πρώτα κατατακτήρια δοκιμαστικά
Ο Λοϊκ Ντιβάλ πήρε την προσωρινή πρώτη θέση εκκίνησης για τις 24 Ώρες του Λε Μαν στα πρώτα κατατακτήρια δοκιμαστικά, τα οποία όμως διακόπηκαν πρόωρα λόγω ζημιών στην μπαριέρα του δεύτερου σικέιν της ευθείας Μιλσάν.
Ο Γάλλος, που ήταν ο ταχύτερος και στις ελεύθερες δοκιμές, έβαλε εξαρχής το Νο.2 Audi R18 e-tron quattro στην κορυφή των χρόνων πριν σημειώσει την επίδοση 3’ 22” 349 που έμεινε άπιαστη.
Σ’ αυτό συνέβαλε και το γεγονός ότι τα τελευταία 55 λεπτά των κατατακτήριων δοκιμών ματαιώθηκαν λόγω της ζημιάς που προκάλεσε ο Πιερ Τιριέ με το Oreca-Nissan LMP2 στις μπαριέρες του δεύτερου σικέιν της Μιλσάν.
Ο Τιριέ δεν τραυματίστηκε, αλλά μετά από 40 λεπτά διακοπής με κόκκινη σημαία, οι οργανωτές αποφάνθηκαν ότι η ζημιά δεν μπορούσε να επιδιορθωθεί ικανοποιητικά και ματαίωσαν τα υπόλοιπα δοκιμαστικά.
Έτσι τα Audi εξασφάλισαν τις τρεις πρώτες θέσεις.
Η Toyota είχε σπάσει προσωρινά τη γερμανική κυριαρχία με το Νο.7 TS030 Hybrid των Βουρτς/Λαπιέρ/Νακατζίμα, που ήταν για ένα διάστημα στη δεύτερη θέση. Έχασε θέσεις όμως όταν πρώτα ο Ζενέ και στη συνέχεια ο Λότερερ ανέβασαν το No.3 και το Νο.1 Audi αντίστοιχα στη δεύτερη και τρίτη θέση. Το Toyota ήταν 4ο, 4” πίσω από τον Ντιβάλ, όταν βγήκε η κόκκινη σημαία.
Τα πράγματα ήταν χειρότερα για το άλλο Toyota, το Νο.8, που κατάφερε να κάνει μόλις 10 γύρους πριν ο Σεμπαστιέν Μπουμί σταματήσει στην Αρνάζ λόγω πτώσης ισχύος. Το αυτοκίνητο γύρισε στο παρκ-φερμέ, αλλά τα δοκιμαστικά είχαν λήξει κι έμεινε στην 6η θέση.
Στην κατηγορία LMP2, ο Τζον Μάρτιν έκανε με διαφορά τον καλύτερο χρόνο, 3’ 39” 535, με το G-Drive/Delta-ADR
Τα πράγματα ήταν πιο ανταγωνιστικά στην GTE Pro, όπου τα πρώτα 7 αυτοκίνητα ήταν μέσα στο ίδιο δευτερόλεπτο. Τελικά ο Φρεντερίκ Μακοβιετσκί έβαλε την Aston Martin της Prodrive στην κορυφή, ελάχιστα μπροστά από την AF Corse Ferrari 458 των Μπρούνι/Μαλουτσέλι/Φιζικέλα.
Μια Aston Martin ήταν πρώτη και στην ερασιτεχνική κατηγορία GTE Am με τους Νίγκαρντ/Πόουλσεν/Σίμονσεν, μόλις μπροστά από την Proton Porsche 911 των Ριντ/Ρόντα/Ρουμπέρτι.
Οι χρόνοι στις πρώτες κατατακτήριες δοκιμές:
Θέση Κλάση Οδηγοί Ομάδα Χρόνος Διαφορές
1. P1 Kristensen/McNish/Duval Audi 3m22.349s
2. P1 di Grassi/Gene/Jarvis Audi 3m24.341s +1.992s
3. P1 Lotterer/Treluyer/Fassler Audi 3m25.474s +3.125s
4. P1 Wurz/Lapierre/Nakajima Toyota 3m26.676s +4.327s
5. P1 Prost/Jani/Heidfeld Rebellion Lola-Toyota 3m30.423s +8.074s
6. P1 Davidson/Buemi/Sarrazin Toyota 3m30.841s +8.492s
7. P1 Belicchi/Beche/Cheng Rebellion Lola-Toyota 3m32.167s +9.818s
8. P1 Kane/Watts/Leventis Strakka HPD 3m36.547s +14.198s
9. P2 Rusinov/M.Martin/Conway Delta-ADR ORECA-Nissan 3m39.535s +17.186s
10. P2 Gachnang/Mailleux/Lombard Morand Morgan-Judd 3m40.741s +18.392s
11. P2 Pla/Heinemeier Hansson/Brundle OAK Morgan-Nissan 3m40.780s +18.431s
12. P2 Graves/Nakano/Hamilton Delta-ADR ORECA-Nissan 3m40.925s +18.576s
13. P2 Baguette/Gonzalez/Plowman OAK Morgan-Nissan 3m42.387s +20.038s
14. P2 Perez Companc/Minassian/Kaffer Pecom ORECA-Nissan 3m43.420s +21.071s
15. P2 Thiriet/Badey/M.Martin TDS ORECA-Nissan 3m43.494s +21.145s
16. P2 Panciatici/Ragues/Gommendy Signatech ORECA-Nissan 3m43.835s +21.486s
17. P2 Hartley/Patterson/Chandhok Murphy ORECA-Nissan 3m44.538s +22.189s
18. P2 Dolan/Turvey/Luhr Jota Zytek-Nissan 3m44.835s +22.486s
19. P2 Frey/Niederhauser/Bleekemolen Race Perf' ORECA-Judd 3m45.244s +22.895s
20. P2 Imperatori/Tung/Howson KCMG Morgan-Nissan 3m45.500s +23.151s
21. P2 Weeda/Rossiter/Bouchut Lotus-Praga 3m47.920s +25.571s
22. P2 Nicolet/Merlin/Mondolot OAK Morgan-Nissan 3m48.196s +25.847s
23. P2 Tucker/Franchitti/Briscoe Level 5 HPD 3m48.597s +26.248s
24. P2 Giroix/Haezebrouck/Ihara Gulf Lola-Nissan 3m49.096s +26.747s
25. P2 Mardenborough/Ordonez/Krumm Greaves Zytek-Nissan 3m49.421s +27.072s
26. P2 Mowlem/Burgess/Hirschi HVM Status Lola-Judd 3m49.805s +27.456s
27. GTP Bell/Makowiecki/Senna Aston Martin 3m55.658s +33.309s
28. GTP Bruni/Fisichella/Malucelli AF Corse Ferrari 3m55.909s +33.560s
29. GTP Dumbreck/Mucke/Turner Aston Martin 3m56.004s +33.655s
30. GTP Auberlen/Dalla Lana/Lamy Aston Martin 3m56.336s +33.987s
31. GTP Lieb/Lietz/Dumas Manthey Porsche 3m56.457s +34.108s
32. GTP Beretta/Kobayashi/Vilander AF Corse Ferrari 3m56.471s +34.122s
33. GTP Bergmeister/Pilet/Bernhard Manthey Porsche 3m56.573s +34.224s
34. P2 Porta/Raffin/Brandela DKR Lola-Judd 3m56.905s +34.556s
35. P2 Downs/Dagoneau/Younessi Boutsen ORECA-Nissan 3m57.139s +34.790s
36. GTA Nygaard/Poulsen/Simonsen Aston Martin 3m58.661s +36.312s
37. GTA Ried/Roda/Ruberti Proton Porsche 3m59.246s +36.897s
38. GTP Magnussen/Garcia/Taylor Corvette 3m59.526s +37.177s
39. GTP Westbrook/Gavin/Milner Corvette 3m59.860s +37.511s
40. GTA Milesi/Gibon/Henzler Imsa Porsche 4m00.503s +38.154s
41. GTA Hall/Goethe/Campbell-Walter Aston Martin 4m01.035s +38.686s
42. GTA Narac/Bourret/Vernay Imsa Porsche 4m01.713s +39.364s
43. GTA Gerber/Griffin/Cioci AF Ferrari 4m02.815s +40.466s
44. GTP Dalziel/Farnbacher/Goossens SRT Viper 4m03.127s +40.778s
45. GTA Dempsey/Foster/Long Dempsey Porsche 4m03.378s +41.029s
46. GTP Bomarito/Kendall/Wittmer SRT Viper 4m03.461s +41.112s
47. GTA Perazzini/Case/O'Young AF Corse Ferrari 4m03.966s +41.617s
48. GTA MacNeil//Rodrigues/Dumas Larbre Corvette 4m04.512s +42.163s
49. GTA Bornhauser/Canal/Taylor Larbre Corvette 4m04.873s +43.524s
50. GTA Potolicchio/Aguas/Bright 8star Ferrari 4m07.625s +45.276s
51. GTA Mallegol/Bachelier/Blank AF Ferrari 4m09.064s +46.715s
52. GTP Collard/Perrodo/Crubile Prospeed Porsche 4m11.719s +49.370s
53. P2 Gibon/Milesi/Henzler Lotus-Praga
54. P2 Kimber-Smith/Rossi/Lux Greaves Zytek-Nissan
55. GTA Krohn/Jonsson/Mediani Krohn Ferrari
56. GTP Bertolini/Al Faisal/Al Qubaisi JMW Ferrari