5ο P.I.C.K.- Loux Cola: Ήταν μια μεγάλη γιορτή!

5ο P.I.C.K.- Loux Cola: Ήταν μια μεγάλη γιορτή!

Θέαμα υψηλού επιπέδου, συναγωνισμός και ευρωπαϊκή αύρα στον διεθνή αγώνα kart που διοργανώθηκε για 5η συνεχόμενη χρονιά στους δρόμους του κέντρου της Πάτρας

Τα σιρκουί πόλεων ήταν ανέκαθεν δημοφιλή. Ο κλειστός χώρος πολλαπλασιάζει την αίσθηση της ταχύτητας, αυξάνει την ένταση του ήχου, κάνει πιο διαπεραστική τη μυρωδιά που αφήνουν πίσω τους οι κινητήρες που στροφάρουν στα κόκκινα.

Με τα αγωνιστικά να περνούν λίγα μόλις εκατοστά δίπλα σου, μοιράζεσαι ουσιαστικά με τους οδηγούς την έξαψη της στιγμής και την αγωνία για ένα καλό αποτέλεσμα ύστερα από μήνες επίμονης και επίπονης προετοιμασίας. Κάπου εκεί εντοπίζεται η επιτυχία του αγώνα καρτ που διοργανώθηκε για πέμπτη φορά φέτος στους δημόσιους δρόμους του κέντρου της πόλης της Πάτρας. Για να γίνει το όνειρο πραγματικότητα και το P.I.C.K να καθιερωθεί ως θεσμός διεθνών προδιαγραφών, χρειάστηκαν βέβαια πολλά παραπάνω. Η βούληση από την πλευρά του Δήμου και της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, η συμβολή της Αυτοκινητικής Λέσχης Πάτρων, και πάνω από όλα η τεράστια οικονομική και όχι μόνο υποστήριξη της βιομηχανίας αναψυκτικών ΛΟΥΞ.

Πατινάζ
Η φετινή διοργάνωση συγκέντρωσε 63 συμμετοχές. Ανάμεσά τους πολλοί πρωταθλητές Ελλάδας αλλά και ο πρωταθλητής Ευρώπης στην κατηγορία ΚΖ για το 2012, ο Λιθουανός Σίμας Γιοντβρίσις.

Οι οδηγοί είχαν να αντιμετωπίσουν μια πολύ γλιστερή πίστα, αφού φέτος, αντίθετα με άλλες χρονιές, δεν  στρώθηκε κόλλα. Επίσης, με στόχο την μείωση του κόστους, επιλέχθηκαν πιο ανθεκτικές άρα και σκληρότερες γόμες ελαστικών. Όταν άρχισε η δράση, το μεσημέρι του Σαββάτου, οι χρόνοι κυμαίνονταν κοντά στο ένα λεπτό και η οδήγηση έμοιαζε περισσότερο με καλλιτεχνικό πατινάζ. Σταδιακά η πίστα βελτιώθηκε και οι χρόνοι έπεσαν, όμως και πάλι η χαμηλή πρόσφυση δημιουργούσε προβλήματα, ειδικά στους οδηγούς της κατηγορίας SUPER που δυσκολεύονταν να αξιοποιήσουν τους 42 ίππους και τις 6 ταχύτητες, γράφοντας χρόνους πολύ κοντά σε αυτούς των κατηγοριών ΛΟΥΞ και MASTER.

Η πρώτη μέρα έκλεισε με τα χρονομετρημένα όλων των κατηγοριών. Στην MINI νικητής της διαδικασίας με χρόνο 45” 647 αναδείχτηκε ο Σωτήρης Αθανασόπουλος, που έμελλε να κυριαρχήσει όλο το διήμερο. Δεύτερος με χρόνο 46” 351 ήταν ο Λάζαρος Παναγιωτούνης, της ομάδας των πρωταθλητών αδερφών Ζάχου και τρίτος ο Αλέξανδρος Νταρσύ, ένα μόλις δέκατο πιο αργός.

Στην κατηγορία ΛΟΥΞ ο Σαγανάς με χρόνο 43” 140 ήταν ο ταχύτερος των κατατακτήριων δοκιμών. Δεύτερος, με μισό σχεδόν δευτερόλεπτο διαφορά, ήταν ο Άγγελος Πάρχας με EasyKart της ομάδας Zorri Motorsport, που είχε κυριαρχήσει και στα δύο σκέλη των ελεύθερων δοκιμών. Και τρίτος o team mate του στην Zorri, Σάββας Θεοδώρου. Στην MASTER ταχύτερος αναδείχτηκε ο πολυπρωταθλητής Βασίλης Ζάχος, με χρόνο 43” 880. Δεύτερος ο Πάρης Τζελέπης με εννέα δέκατα διαφορά, και τρίτος ο Δημήτρης Ζερβός, 4 μόλις εκατοστά πιο αργός.

Στην κατηγορία MASTER αγωνιζόταν ο φίλος και συνεργάτης μας Γιώργος Λαζαράκος με τη SpeedPark Racing Team. Στα χρονομετρημένα εγκατέλειψε την διαδικασία στην μέση, όταν ξεβιδώθηκε η εξάτμισή του.

Στα DD2 η πρωτιά πήγε στον Μηνά Μπενή, με χρόνο 41” 399, με δεύτερο τον Φώτη Τσιδώνη και τρίτο τον άλλο οδηγό της SpeedPark Racing Team, τον Αλέξανδρο Κινδύρογλου.

Στη SUPER, μετά από την κυριαρχία του Σταμάτη Κατσίμη στις δύο περιόδους ελεύθερων δοκιμών, είχε έρθει η ώρα του Φίλιππου Καλέση. Με χρόνο 41” 5 πήρε την pole από τον Μίλτο Κύρκο για δύο δέκατα. Στην 3η θέση τερμάτισε ο Άκης Βασιλέρης.

Η μεγάλη ώρα
Την Κυριακή η δράση άρχισε νωρίς με τους ημιτελικούς, που έδειξαν πάνω κάτω τους συσχετισμούς δυνάμεων.

Η κυριαρχία των Αθανασόπουλου και Σαγανά στη MINI και στη ΛΟΥΞ αντίστοιχα συνεχίστηκε. Στη ΜASTER ο Ζάχος ήταν και πάλι το απόλυτο αφεντικό, όπως και ο Καλέσης στην SUPER. Μόνο ο Κινδύρογλου άλλαξε τις ισορροπίες κερδίζοντας εμφατικά τον ημιτελικό της DD2.

Μετά από μια εντυπωσιακή μεν, αλλά αμφιβόλου ασφάλειας επίδειξη αγωνιστικών αυτοκινήτων rally και drift (τα μέτρα επαρκούν για καρτ, αλλά τα άδεια jerseys και τα κάγκελα δεν θα σώσουν κανέναν αν φύγει ένα αυτοκίνητο βάρους 1.000+ κιλών προς τους θεατές), άρχισε η σειρά των μεγάλων τελικών.

Στη ΜΙΝΙ, ο Αθανασόπουλος δεν απειλήθηκε ποτέ. Παρόλα αυτά ήταν αλάνθαστος και δεν σταμάτησε να πιέζει στιγμή. Για την δεύτερη θέση όμως δόθηκε σκληρή μάχη ανάμεσα στους Προφίλη και Χούρλια, που τερμάτισαν με αυτήν τη σειρά και την μεταξύ τους διαφορά στο ένα μόλις δέκατο. Η προσπάθεια όλων των μικρών ήταν συγκλονιστική, καθώς εκτός από τεχνική και ταχύτητα έδειξαν απίστευτη ωριμότητα σε όλη τη διάρκεια του διημέρου.

Στη ΛΟΥΞ, ο 15χρονος Σαγανάς ήλεγχε το ρυθμό. Αρχικά φαινόταν ικανός να ανοίξει μεγάλη διαφορά, πράγμα που τελικά δεν έγινε. Ο Θεοδώρου τον πίεζε διαρκώς, όπως δείχνει η τελική μεταξύ τους διαφορά που είναι  μικρότερη από δευτερόλεπτο. Δεν ήταν όμως επιθετικός, και προτίμησε να μην κυνηγήσει ένα προσπέρασμα με ρίσκο. Στην 3η θέση τερμάτισε ο Καλυβιώτης, μετά από εντυπωσιακή μάχη με τον Χορμόβα. Ο Πάρχας, πρωταγωνιστής ως εκείνη την στιγμή στην κατηγορία, αντιμετώπισε πρόβλημα με το μοτέρ, που μπέρδευε στις χαμηλές στροφές. Έμεινε τελευταίος στην εκκίνηση και πάλεψε σκληρά για να φτάσει τελικά στην 9η θέση.

Τα αυτοκίνητα των παράπλευρων εκδηλώσεων που προηγήθηκαν του τελικού της MASTER επηρέασαν την πρόσφυση στην πίστα και κάποιες αλλαγές που είχε κάνει ο Ζάχος στο καρτ του δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα. Ξεκίνησε εξαιρετικά και πήρε ένα μικρό προβάδισμα όσο πίσω του ξεκαθάριζαν τους δικούς τους λογαριασμούς Μαλανδρίνος, Ζερβός, Ντριό και Λαζαράκος, ο οποίος ευνοήθηκε από τον χαμό της πρώτης στροφής και ανέβηκε μέχρι και στην 4η θέση.

Ο Άγγελος Μαλανδρίνος σε απόλυτο ρυθμό κινήθηκε τρία δέκατα ταχύτερα από το νικητή. Αλλά ο Ζάχος δεν έκανε το παραμικρό λάθος και παρότι υπό ασφυκτική πίεση στο δεύτερο μισό του αγώνα πήρε πανάξια την καρό σημαία. Ο Ζερβός τερμάτισε τελικά τρίτος και 4ος ο Ντριό, που έκανε και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα. Στην 5η θέση τερμάτισε ο δικός μας Γιώργος Λαζαράκος. Μετά από 12 χρόνια εκτός αγώνων έπιασε ικανοποιητικό ρυθμό. Και αντιμετωπίζοντας την διαδικασία με καθαρό μυαλό και ωριμότητα πήρε ένα πολύ σπουδαίο αποτέλεσμα. Πίσω του ο Πλιάτσικας και ακόμη περισσότερο ο Χαλδαίος, ο οποίος επίσης επανεμφανίστηκε μετά από απουσία ετών, κινούνταν στο ρυθμό του νικητή. Αλλά ατυχίες στον ημιτελικό τους έριξαν πίσω στην εκκίνηση και δεν πρόλαβαν να καλύψουν το χαμένο έδαφος.

Αλλαγή ταχύτητας
Στην DD2, o Μπενής έκανε πολύ καλή εκκίνηση και παρότι διαρκώς απειλούμενος, από την στιγμή που τέθηκε επικεφαλής, στον πρώτο γύρο, κράτησε την θέση του. O Κινδύρογλου της SpeedPark Racing Team έχασε γρήγορα το προνόμιο της pole position, αλλά ούτε στιγμή την επαφή με την κορυφή. Ταχύς και θεαματικός ταυτόχρονα, αντιστάθηκε στις επιθέσεις του Ντόντη, που τελικά εγκατέλειψε, και κυνήγησε την πρωτιά με πάθος. Στην 3η θέση, 11” πιο πίσω και ουσιαστικά σε άλλο αγώνα τερμάτισε ο Μυλωνάς. Ο αγώνας σημαδεύτηκε από την σύγκρουση του πρώτου γύρου μεταξύ Γκόσεβιτς και Τσιδώνη, με αποτέλεσμα ο πρώτος να πέσει τελευταίος και ο δεύτερος να εγκαταλείψει. Ο Γκόσεβιτς, που ήταν πολύ ευχαριστημένος με το στήσιμο του kart του, έφτασε τελικά ως την 5η θέση, γράφοντας στην πορεία τον ταχύτερο γύρο του αγώνα με 42” 664.

Το φινάλε του διημέρου γράφτηκε με την μεγάλη κατηγορία SUPER. Ο Καλέσης είχε κερδίσει τον αγώνα ουσιαστικά στον ημιτελικό, όταν εξασφάλισε για τον εαυτό του το προνόμιο του καθαρού δρόμου εμπρός στην εκκίνηση. Το αξιοποίησε ιδανικά και απομακρύνθηκε γρήγορα από το κομβόι, απαγορεύοντας σε όλους να τον αμφισβητήσουν. Πίσω του, από την 2η ως και την 6η θέση γινόταν σφαγή, με τους Βασιλέρη, Κατσίμη, Ξυνό, Ιωάννου και Γιοντβρίσις να μονομαχούν τροχό με τροχό μέχρι τα μέσα του αγώνα. Κάπου εκεί, μια επαφή είχε αποτέλεσμα την εγκατάλειψη του Λιθουανού πρωταθλητή και του Σταμάτη Κατσίμη, και τα πνεύματα ηρέμησαν. Οι διαφορές άνοιξαν και οι Βασιλέρης και Ιωάννου σιγούρεψαν τις θέσεις τους στο βάθρο, με αυτήν ακριβώς τη σειρά.

Κατάταξη και χρόνους από όλα τα σκέλη όλων των κατηγοριών θα βρείτε στο www.ethea-live.gr

Δείτε ακόμη περισσότερες φωτογραφίες
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube