24 Ώρες του Le Mans: Νίκη της Audi με τους Kristensen, McNish και Duval

24 Ώρες του Le Mans: Νίκη της Audi με τους Kristensen, McNish και Duval

Οι Τομ Κρίστενσεν, Άλαν ΜακΝίς και Λοϊκ Ντιβάλ κυριάρχησαν και πήραν τη νίκη στις 24 Ώρες του Λε Μαν, που σκιάστηκαν από τον θάνατο του Δανού οδηγού Άλαν Σίμονσεν στην αρχή του αγώνα

Ήταν η ένατη νίκη στον αγώνα για τον Κρίστενσεν, που αύξησε το ρεκόρ που ήδη κατείχε. Ο ΜακΝίς νίκησε για τρίτη φορά, ενώ για τον Ντιβάλ –που έβαλε το αυτοκίνητο στην pole position την Τετάρτη– ήταν η πρώτη νίκη της καριέρας του στο Λε Μαν.

Για την Audi, ήταν η 12η νίκη τα τελευταία 14 χρόνια.

Ο Ντιβάλ, με το Audi No.2, κληρονόμησε την πρώτη θέση την 7η ώρα όταν το Audi No.1 των περσινών νικητών Τρελουγιέ/Λότερερ/Φάσλερ, που ήταν μπροστά από την εκκίνηση του αγώνα, έμεινε επί 12 γύρους στο γκαράζ για να επισκευαστή μια βλάβη στη γεννήτρια.

Περίπου την ίδια ώρα, μια επαφή του Audi No.3 του Όλιβερ Τζάρβις με ένα άλλο αυτοκίνητο είχε ως αποτέλεσμα ένα σκασμένο λάστιχο. Απαραίτητες επισκευές στο αμάξωμα, μια ώρα αργότερα, το έριξαν ακόμα πιο πίσω.

Ενώ το Νο.1 Audi έπεσε κάτω από την 20ή θέση και το Νο.3 στην 6η, τα δύο Toyota –που πριν δεν μπορούσαν να ακολουθήσουν το ρυθμό των Audi– ανέβηκαν στη 2η και την 3η.

Ο Σεμπαστιέν Μπουμί μάλιστα είχε το θράσος να επαναφέρει το Νο.8 Toyota στον ίδιο γύρο με το επικεφαλής Audi το τελευταίο ημίωρο του αγώνα, παίρνοντας μια άξια 2η θέση μαζί με τους Άντονι Ντέιβιντσον και Στεφάν Σαραζέν.

Το Νο.7 Toyota δεν ήταν τόσο τυχερό. Αφού έχασε την 3η θέση από τον Τζάρβις, 4 ώρες πριν το τέλος, ο Νικολά Λαπιέρ βγήκε από την πίστα και χτύπησε με δύναμη στα λάστιχα των στροφών Porsche. Το παράξενο είναι ότι κατάφερε να ξαναφέρει το αυτοκίνητο στα pits και να το επισκευάσει χωρίς να χάσει άλλες θέσεις.

Το Strakka HPD των Κέιν/Ουότς/Λεβέντη τερμάτισε 6ο, αφού τα δύο Rebellion Lola ατύχησαν. Αυτό του Αντρέα Μπελίκι βγήκε από την πίστα το πρωί, ενώ το No.12, που οδηγούσαν τα αστέρια Νελ Γιάνι και Νικ Χάιντφελντ, αντιμετώπισε πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων.

H OAK Racing έκανε το «ένα-δύο» στην κατηγορία LMP2. O Μπερτράν Μπαγκέτ, μετά από ένα τετ-α-κέ όταν πλημμύρισε η πίστα την τελευταία ώρα, κατάφερε να πάρει τη νίκη μαζί με τους Γκοζάλες και Πλάουμαν.

Δεύτερο ήταν ένα ίδιο Morgan-Nissan με οδηγούς τους Πλα/Μπραντλ/Χάινεμάγιερ-Χάνσον, και τρίτο το G-Drive/Delta-ADR ORECA-Nissan των Κόνουεϊ/Μάρτιν/Ρουσινόφ. To τελευταίο έχασε δύο γύρους –τη διαφορά του από το πρώτο– από ένα τρύπιο λάστιχο αρχικά και από μια στάση για επισκευή των φωτιζόμενων αριθμών του αυτοκινήτου, τη νύχτα.

Για μεγάλο μέρος του αγώνα, η κατηγορία GTE Pro έδειχνε να κυριαρχείται από την ομάδα Aston Martin Racing, η οποία πενθούσε το θάνατο του Άλαν Σίμονσεν από το απόγευμα του Σαββάτου.

Μια σοβαρή έξοδος του Μακοβιετσκί στο δεύτερο σικέιν της Μιλσάν, πέντε ώρες πριν τον τερματισμό, έδωσε το πλεονέκτημα στην άλλη Aston, των Μούκε/Τέρνερ/Μπελ.

Με το πέρασμα της ώρας όμως εμφανίστηκε στο προσκήνιο η εργοστασιακή Porsche Νο.92 των Λιτς/Λιμπ/Ντιμά. Μένοντας με τα σλικ στη βροχή, ενώ η Aston του Μούκε κρατήθηκε από το κόκκινο φανάρι στα pits, κατάφερε να ανοίξει μια διαφορά 4 λεπτών.

Με μια επίσης έξυπνη στρατηγική ελαστικών, η άλλη Manthey Porsche, η Νο.91 των Πιλέ/Μπεργκμάιστερ/Μπέρναρντ, έριξε την Aston στην 3η θέση.

Ούτε οι εργοστασιακές Corvette ούτε οι Ferrari της AF Corse διεκδίκησαν ποτέ τη νίκη στην κατηγορία.

Η Aston Martin ήταν αρχικά μπροστά και στην «ερασιτεχνική» κατηγορία GTE Am, μέχρι που ο άτυχος Σίμονσεν βγήκε με μεγάλη ταχύτητα στην Τερτρ Ρουζ, καταστρέφοντας την μπαριέρα ασφαλείας.

Τη σκυτάλη πήρε η Ferrari των Τσιότσι/Γκρίφιν, αλλά ο συνοδηγός τους, Γκέρμπερ, έκανε κάμποσα τετ-α-κέ πέφτοντας πίσω. Μετά από προβλήματα των Porsche No.88 και 77 της ομάδας των αστέρων Ντέμπσι (σινεμά) και Ντελ Πιέρο (ποδόσφαιρο), πέρασε στο προσκήνιο η 911 με το Νο.76 των Βερνέ/Ναράκ/Μπουρέ, που πήρε τελικά τη νίκη μπροστά από τη Ferrari No.55.

Η ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 24 ΩΡΕΣ
 
Θέση Κλάση     Αυτ/το       Οδηγοί                         Γύροι Διαφορές
 1. P1 #2 Audi     Kristensen/McNish/Duval         348   
 2. P1 #8 Toyota   Davidson/Sarrazin/Buemi         347   +     1 Lap
 3. P1 #3 Audi     Gene/Jarvis/di Grassi           347   + 1m55.252s
 4. P1 #7 Toyota   Wurz/Lapierre/Nakajima         341   +   7 Laps
 5. P1 #1 Audi     Lotterer/Treluyer/Fassler       338   +   10 Laps
 6. P1 #21 HPD       Leventis/Kane/Watts            332   +   16 Laps
 7. P2 #35 Morgan   Baguette/Plowman/Gonzalez       329   +   19 Laps
 8. P2 #24 Morgan   Pla/Brundle/H Hansson           328   +   20 Laps
 9. P2 #26 Oreca     Rusinov/Martin/Conway           327   +   21 Laps
10. P2 #42 Zytek     Krumm/Mardenborough/Ordonez     327   + 1m07.075s
11. P2 #49 Oreca     P-Companc/Kaffer/Minassian     325   +   23 Laps
12. P2 #43 Morgan   Gachnang/Mailleux/Lombard       320   +   28 Laps
13. P2 #48 Oreca     Hartley/Chandhok/Patterson      319   +   29 Laps
14. P2 #38 Zytek     Dolan/Turvey/Luhr               319   + 4m01.549s
15. P2 #36 Alpine   Ragues/Panciatici/Gommendy     317   +   31 Laps
16. GTP #92 Porsche   Lieb/Lietz/Dumas               315   +   33 Laps
17. GTP #91 Porsche   Bergmeister/Pilet/Bernhard     315   + 2m10.631s
18. GTP #97 Aston     Mucke/Turner/Dumbreck           314   +   34 Laps
19. P2 #34 Oreca     Frey/Niederhauser/Bleekemolen   314   + 1m27.131s
20. GTP #73 Corvette Garcia/Magnussen/Taylor         312  +   36 Laps
21. GTP #71 Ferrari   Beretta/Kobayashi/Vilander     311   +   37 Laps
22. GTP #51 Ferrari   Bruni/Fisichella/Malucelli     311   + 1m57.110s
23. GTP #74 Corvette Gavin/Milner/Westbrook         309   +   39 Laps
24. P2 #41 Zytek     Rossi/K-Smith/Lux               307   +   41 Laps
25. GTP #53 SRT       Farnbacher/Goossens/Dalziel     306   +   42 Laps
26. GTA #76 Porsche   Narac/Vernay/Bourret           306   + 1m51.302s
27. GTA #55 Ferrari   Perazzini/O'Young/Case         305   +   43 Laps
28. GTA #61 Ferrari   Gerber/Griffin/Cioci           305   + 1m26.507s
29. GTA #77 Porsche   Dempsey/Foster/Long             305   + 2m51.114s
30. GTA #50 Corvette Bornhauser/Canal/Taylor         302   +   46 Laps
31. GTA #96 Aston     Goethe/Campbell-Walter/Hall     301   +   47 Laps
32. GTP #93 SRT       Wittmer/Kendall/Bomarito       301   + 1m58.599s
33. P2 #40 Oreca     Dagoneau/Downs/Younessi         300   +   48 Laps
34. GTA #67 Porsche   Gibon/Milesi/Henzler           300   +   32.348s
35. GTP #66 Ferrari   Bertolini/Faisal/Qubaisi       300   +   51.765s
36. GTA #88 Porsche   Ried/Roda/Ruberti               300   + 1m28.639s
37. GTA #75 Porsche   Collard/Perrodo/Crubile         298   +   50 Laps
38. GTA #81 Ferrari   Potolicchio/Aguas/Bright       294   +   54 Laps
39. P2 #39 Lola     Porta/Brandela/Raffin           280   +   68 Laps
40. P1 #12 Lola     Prost/Jani/Heidfeld             275   +   73 Laps
41. P1 #13 Lola     Beche/Belicchi/Cheng           275   + 1m27.020s
42. GTA #70 Corvette MacNeil/Rodrigues/Dumas         268   +   80 Laps
43. P2 #33 HPD       Tucker/Franchitti/Briscoe       242   + 106 Laps
44. P2 #46 Oreca     Thiriet/Badey/Martin           310     Retired
45. GTP #99 Aston     Makowiecki/Senna/Bell          248     Retired
46. P2 #45 Morgan   Nicolet/Merlin/Mondolot         246     Retired
47. P2 #47 Morgan   Imperatori/Howson/Tung         241     Retired
48. GTP #98 Aston     Dalla Lana/Lamy/Auberlen       221     Retired
49. P2 #32 Lotus     Holzer/Kraihamer/Charouz       219     Retired
50. P2 #30 Lola     Mowlem/Burgess/Hirschi         153     Retired
51. GTA #54 Ferrari   Mallegol/Bachelier/Blank       147     Retired
52. GTA #57 Ferrari   Krohn/Jonsson/Mediani           111     Retired
53. P2 #25 Oreca     Graves/Hamilton/Nakano         101     Retired
54. P2 #28 Lola     Giroix/Haezebrouck/Ihara       22       Retired
55. P2 #31 Lotus     Weeda/Rossiter/Bouchut         17       Retired
56. GTA #95 Aston     Simonsen/Nygaard/Poulsen       2       Retired

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube