24 Ώρες του Le Mans: Νίκη της Audi με τους Kristensen, McNish και Duval
Οι Τομ Κρίστενσεν, Άλαν ΜακΝίς και Λοϊκ Ντιβάλ κυριάρχησαν και πήραν τη νίκη στις 24 Ώρες του Λε Μαν, που σκιάστηκαν από τον θάνατο του Δανού οδηγού Άλαν Σίμονσεν στην αρχή του αγώνα
Ήταν η ένατη νίκη στον αγώνα για τον Κρίστενσεν, που αύξησε το ρεκόρ που ήδη κατείχε. Ο ΜακΝίς νίκησε για τρίτη φορά, ενώ για τον Ντιβάλ –που έβαλε το αυτοκίνητο στην pole position την Τετάρτη– ήταν η πρώτη νίκη της καριέρας του στο Λε Μαν.
Για την Audi, ήταν η 12η νίκη τα τελευταία 14 χρόνια.
Ο Ντιβάλ, με το Audi No.2, κληρονόμησε την πρώτη θέση την 7η ώρα όταν το Audi No.1 των περσινών νικητών Τρελουγιέ/Λότερερ/Φάσλερ, που ήταν μπροστά από την εκκίνηση του αγώνα, έμεινε επί 12 γύρους στο γκαράζ για να επισκευαστή μια βλάβη στη γεννήτρια.
Περίπου την ίδια ώρα, μια επαφή του Audi No.3 του Όλιβερ Τζάρβις με ένα άλλο αυτοκίνητο είχε ως αποτέλεσμα ένα σκασμένο λάστιχο. Απαραίτητες επισκευές στο αμάξωμα, μια ώρα αργότερα, το έριξαν ακόμα πιο πίσω.
Ενώ το Νο.1 Audi έπεσε κάτω από την 20ή θέση και το Νο.3 στην 6η, τα δύο Toyota –που πριν δεν μπορούσαν να ακολουθήσουν το ρυθμό των Audi– ανέβηκαν στη 2η και την 3η.
Ο Σεμπαστιέν Μπουμί μάλιστα είχε το θράσος να επαναφέρει το Νο.8 Toyota στον ίδιο γύρο με το επικεφαλής Audi το τελευταίο ημίωρο του αγώνα, παίρνοντας μια άξια 2η θέση μαζί με τους Άντονι Ντέιβιντσον και Στεφάν Σαραζέν.
Το Νο.7 Toyota δεν ήταν τόσο τυχερό. Αφού έχασε την 3η θέση από τον Τζάρβις, 4 ώρες πριν το τέλος, ο Νικολά Λαπιέρ βγήκε από την πίστα και χτύπησε με δύναμη στα λάστιχα των στροφών Porsche. Το παράξενο είναι ότι κατάφερε να ξαναφέρει το αυτοκίνητο στα pits και να το επισκευάσει χωρίς να χάσει άλλες θέσεις.
Το Strakka HPD των Κέιν/Ουότς/Λεβέντη τερμάτισε 6ο, αφού τα δύο Rebellion Lola ατύχησαν. Αυτό του Αντρέα Μπελίκι βγήκε από την πίστα το πρωί, ενώ το No.12, που οδηγούσαν τα αστέρια Νελ Γιάνι και Νικ Χάιντφελντ, αντιμετώπισε πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων.
H OAK Racing έκανε το «ένα-δύο» στην κατηγορία LMP2. O Μπερτράν Μπαγκέτ, μετά από ένα τετ-α-κέ όταν πλημμύρισε η πίστα την τελευταία ώρα, κατάφερε να πάρει τη νίκη μαζί με τους Γκοζάλες και Πλάουμαν.
Δεύτερο ήταν ένα ίδιο Morgan-Nissan με οδηγούς τους Πλα/Μπραντλ/Χάινεμάγιερ-Χάνσον, και τρίτο το G-Drive/Delta-ADR ORECA-Nissan των Κόνουεϊ/Μάρτιν/Ρουσινόφ. To τελευταίο έχασε δύο γύρους –τη διαφορά του από το πρώτο– από ένα τρύπιο λάστιχο αρχικά και από μια στάση για επισκευή των φωτιζόμενων αριθμών του αυτοκινήτου, τη νύχτα.
Για μεγάλο μέρος του αγώνα, η κατηγορία GTE Pro έδειχνε να κυριαρχείται από την ομάδα Aston Martin Racing, η οποία πενθούσε το θάνατο του Άλαν Σίμονσεν από το απόγευμα του Σαββάτου.
Μια σοβαρή έξοδος του Μακοβιετσκί στο δεύτερο σικέιν της Μιλσάν, πέντε ώρες πριν τον τερματισμό, έδωσε το πλεονέκτημα στην άλλη Aston, των Μούκε/Τέρνερ/Μπελ.
Με το πέρασμα της ώρας όμως εμφανίστηκε στο προσκήνιο η εργοστασιακή Porsche Νο.92 των Λιτς/Λιμπ/Ντιμά. Μένοντας με τα σλικ στη βροχή, ενώ η Aston του Μούκε κρατήθηκε από το κόκκινο φανάρι στα pits, κατάφερε να ανοίξει μια διαφορά 4 λεπτών.
Με μια επίσης έξυπνη στρατηγική ελαστικών, η άλλη Manthey Porsche, η Νο.91 των Πιλέ/Μπεργκμάιστερ/Μπέρναρντ, έριξε την Aston στην 3η θέση.
Ούτε οι εργοστασιακές Corvette ούτε οι Ferrari της AF Corse διεκδίκησαν ποτέ τη νίκη στην κατηγορία.
Η Aston Martin ήταν αρχικά μπροστά και στην «ερασιτεχνική» κατηγορία GTE Am, μέχρι που ο άτυχος Σίμονσεν βγήκε με μεγάλη ταχύτητα στην Τερτρ Ρουζ, καταστρέφοντας την μπαριέρα ασφαλείας.
Τη σκυτάλη πήρε η Ferrari των Τσιότσι/Γκρίφιν, αλλά ο συνοδηγός τους, Γκέρμπερ, έκανε κάμποσα τετ-α-κέ πέφτοντας πίσω. Μετά από προβλήματα των Porsche No.88 και 77 της ομάδας των αστέρων Ντέμπσι (σινεμά) και Ντελ Πιέρο (ποδόσφαιρο), πέρασε στο προσκήνιο η 911 με το Νο.76 των Βερνέ/Ναράκ/Μπουρέ, που πήρε τελικά τη νίκη μπροστά από τη Ferrari No.55.
Η ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 24 ΩΡΕΣ
Θέση Κλάση Αυτ/το Οδηγοί Γύροι Διαφορές
1. P1 #2 Audi Kristensen/McNish/Duval 348
2. P1 #8 Toyota Davidson/Sarrazin/Buemi 347 + 1 Lap
3. P1 #3 Audi Gene/Jarvis/di Grassi 347 + 1m55.252s
4. P1 #7 Toyota Wurz/Lapierre/Nakajima 341 + 7 Laps
5. P1 #1 Audi Lotterer/Treluyer/Fassler 338 + 10 Laps
6. P1 #21 HPD Leventis/Kane/Watts 332 + 16 Laps
7. P2 #35 Morgan Baguette/Plowman/Gonzalez 329 + 19 Laps
8. P2 #24 Morgan Pla/Brundle/H Hansson 328 + 20 Laps
9. P2 #26 Oreca Rusinov/Martin/Conway 327 + 21 Laps
10. P2 #42 Zytek Krumm/Mardenborough/Ordonez 327 + 1m07.075s
11. P2 #49 Oreca P-Companc/Kaffer/Minassian 325 + 23 Laps
12. P2 #43 Morgan Gachnang/Mailleux/Lombard 320 + 28 Laps
13. P2 #48 Oreca Hartley/Chandhok/Patterson 319 + 29 Laps
14. P2 #38 Zytek Dolan/Turvey/Luhr 319 + 4m01.549s
15. P2 #36 Alpine Ragues/Panciatici/Gommendy 317 + 31 Laps
16. GTP #92 Porsche Lieb/Lietz/Dumas 315 + 33 Laps
17. GTP #91 Porsche Bergmeister/Pilet/Bernhard 315 + 2m10.631s
18. GTP #97 Aston Mucke/Turner/Dumbreck 314 + 34 Laps
19. P2 #34 Oreca Frey/Niederhauser/Bleekemolen 314 + 1m27.131s
20. GTP #73 Corvette Garcia/Magnussen/Taylor 312 + 36 Laps
21. GTP #71 Ferrari Beretta/Kobayashi/Vilander 311 + 37 Laps
22. GTP #51 Ferrari Bruni/Fisichella/Malucelli 311 + 1m57.110s
23. GTP #74 Corvette Gavin/Milner/Westbrook 309 + 39 Laps
24. P2 #41 Zytek Rossi/K-Smith/Lux 307 + 41 Laps
25. GTP #53 SRT Farnbacher/Goossens/Dalziel 306 + 42 Laps
26. GTA #76 Porsche Narac/Vernay/Bourret 306 + 1m51.302s
27. GTA #55 Ferrari Perazzini/O'Young/Case 305 + 43 Laps
28. GTA #61 Ferrari Gerber/Griffin/Cioci 305 + 1m26.507s
29. GTA #77 Porsche Dempsey/Foster/Long 305 + 2m51.114s
30. GTA #50 Corvette Bornhauser/Canal/Taylor 302 + 46 Laps
31. GTA #96 Aston Goethe/Campbell-Walter/Hall 301 + 47 Laps
32. GTP #93 SRT Wittmer/Kendall/Bomarito 301 + 1m58.599s
33. P2 #40 Oreca Dagoneau/Downs/Younessi 300 + 48 Laps
34. GTA #67 Porsche Gibon/Milesi/Henzler 300 + 32.348s
35. GTP #66 Ferrari Bertolini/Faisal/Qubaisi 300 + 51.765s
36. GTA #88 Porsche Ried/Roda/Ruberti 300 + 1m28.639s
37. GTA #75 Porsche Collard/Perrodo/Crubile 298 + 50 Laps
38. GTA #81 Ferrari Potolicchio/Aguas/Bright 294 + 54 Laps
39. P2 #39 Lola Porta/Brandela/Raffin 280 + 68 Laps
40. P1 #12 Lola Prost/Jani/Heidfeld 275 + 73 Laps
41. P1 #13 Lola Beche/Belicchi/Cheng 275 + 1m27.020s
42. GTA #70 Corvette MacNeil/Rodrigues/Dumas 268 + 80 Laps
43. P2 #33 HPD Tucker/Franchitti/Briscoe 242 + 106 Laps
44. P2 #46 Oreca Thiriet/Badey/Martin 310 Retired
45. GTP #99 Aston Makowiecki/Senna/Bell 248 Retired
46. P2 #45 Morgan Nicolet/Merlin/Mondolot 246 Retired
47. P2 #47 Morgan Imperatori/Howson/Tung 241 Retired
48. GTP #98 Aston Dalla Lana/Lamy/Auberlen 221 Retired
49. P2 #32 Lotus Holzer/Kraihamer/Charouz 219 Retired
50. P2 #30 Lola Mowlem/Burgess/Hirschi 153 Retired
51. GTA #54 Ferrari Mallegol/Bachelier/Blank 147 Retired
52. GTA #57 Ferrari Krohn/Jonsson/Mediani 111 Retired
53. P2 #25 Oreca Graves/Hamilton/Nakano 101 Retired
54. P2 #28 Lola Giroix/Haezebrouck/Ihara 22 Retired
55. P2 #31 Lotus Weeda/Rossiter/Bouchut 17 Retired
56. GTA #95 Aston Simonsen/Nygaard/Poulsen 2 Retired