24 Ώρες Le Mans: Η Porsche επιστρέφει από τους «νεκρούς»
Η 919 hybrid με το Νο.2 πήρε τελικά τη νίκη, αφού δεν τα παράτησε ποτέ μετά τη βλάβη και τη μεγάλη καθυστέρηση στην αρχή του αγώνα.
Η Porsche των Timo Bernhard, Earl Bamber και Brendon Hartley πήρε μια ανέλπιστη νίκη στις 24 Ώρες του Le Mans, αφού και τα έξι αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας LMP1 αντιμετώπισαν σοβαρά προβλήματα κατά τη διάρκεια του αγώνα.
Η 919 hybrid με το Νο.2 πέρασε επικεφαλής μόλις την προτελευταία ώρα ενός αγώνα όλο ανατροπές, όταν ο Bernhard προσπέρασε τον Κινέζο Ho-Ping Tung που οδηγούσε το ORECA No.38της ομάδας του Jackie Chan.
Ο Bernhard τελικά τερμάτισε ένα γύρο μπροστά από τον Tung, εξασφαλίζοντας τη δεύτερη νίκη στο Le Mans για τον ίδιο και τον Bamber, και την πρώτη για τον Hartley.
H νίκη τους ήρθε αφού τους είχε χαλάσει η μονάδα ηλεκτροκινητήρα/γεννήτριας (MGU) την 4η ώρα του αγώνα και τους είχε ρίξει 18 γύρους πίσω από τον πρώτο.
Όλα έδειχναν ότι το «αδελφό» αυτοκίνητο με το Νο.1 θα έπαιρνε μια κυρίαρχη νίκη μπροστά από τα αυτοκίνητα της LMP2, όμως έμεινε από πίεση λαδιού τρεις ώρες πριν το τέλος κι ενώ ήταν 13 γύρους μπροστά από τον δεύτερο.
Στην αρχή του αγώνα πρωταγωνιστούσαν οι Toyota, μέχρι που η «κατάρα» του Le Mans ξαναχτύπησε την ιαπωνική φίρμα.
Πρώτα βγήκε εκτός παιχνιδιού η TS050 Hybrid Νο.8, την 8 η ώρα του αγώνα από βλάβη της MGU ενώ ήταν στη 2η θέση. Οι επισκευές έριξαν τους Sebastien Buemi, Anthony Davidson και Kazuki Nakajima 30 γύρους πίσω, και τελικά τερμάτισαν 9οι γενικής.
Καμία από τιε δύο άλλες Toyota δεν έφτασε στα μισά του αγώνα. Η TS050 με το Νο.7, των Mike Conway, Kamui Kobayashi και Stephane Sarrazin ξεκίνησε από την pole position και είχε αρχίσει να χτίζει μεγάλη διαφορά, όταν ένα πρόβλημα στο συμπλέκτη το έκανε να κόψει δραστικά ταχύτητα ενώ πρενούσε τη γραμμή εκκίνησης/τερματισμού την 10η ώρα του αγώνα.Ο Kobayashi, που είχε κάνει τον γύρο-ρεκόρ, προσπάθησε να ξαναφέρει το αυτοκίνητο στα pits, αλλά δεν τα κατάφερε.
Λίγα λεπτά αργότερα, η Νο.9 Toyota του Nicolas Lapierre χτυπήθηκε από πίσω στην ευθεία από τo Manor ORECA No.25 του Simon Trummer. Με το χτύπημα έσκασε το πίσω αριστερό λάστιχο του Γάλλου, καταστρέφοντας το αμάξωμα, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να εγκαταλείψει λίγο πριν την είσοδο των pits.
Όμως το ρεκόρ του πιο σύντομου αγώνα στην LMP1 το κατέκτησε το ByColles CLM. O Oliver Webb χτύπησε στην μπαριέρα της Tertre Rouge στον πρώτο γύρο, και το αυτοκίνητο εγκατέλειψε τη 2η ώρα με πρόβλημα στον κινητήρα
Νίκη στην LMP2 και 2η γενικής για το ORECA No.38
Οι Oliver Jarvis, Thomas Laurent και Ho-Pin Tung κέρδισαν την κατηγορία LMP2 με το ORECA-Gibson No.38 της Jackie Chan DC Racing, αφού ανέβηκαν μετά από καθυστερήσεις στην αρχή του αγώνα.
Ο Jarvis ήταν πρώτος στην κατηγορία, στην αρχή του αγώνα, αλλά έπεσε πίσω αφού δυσκολεύτηκε να ξεναξεκινήσει στο πρώτο του pit-stop. Ακόμη περισσότερος χρόνος χάθηκε όταν ο νεοφώτιστος, 19χρονος Laurent βγήκε στη στροφή Indianapolis, κάνοντας ζημιά στο ρύγχος. Όμως ο νεαρός Γάλλος κατάφερε να επιστρέψει στα pits και να ξαναμπεί στον αγώνα χωρίς να χάσει γύρο, αν και πάνω από ένα λεπτό πίσω.
Τα ORECA της Rebellion πήραν τα ηνία της κατηγορίας μετά το pit-stop του Jarvis, με πρώτο το No.31 των Bruno Senna, Nicolas Prost και Julien Canal. Όμως το «αδελφό» πρωτότυπο Νο.13 των Nelson Piquet Jr, Mathias Beche και David Heinemeier Hansson το έφτασε γρήγορα και τα δύο αυτοκίνητα εναλλάσσονταν στην κορυφή, το πρώτο μισό του αγώνα.
Όμως η ταχύτητα του Laurent έφερε το Νο.38 πρωτότυπο ξανά στο προσκήνιο, με αποτέλεσμα να περάσει μπροστά τις πρώτες πρωινές ώρες και να χτίσει και διαφορά. Ακόμη και όταν ήταν πρώτο γενικής, Κυριακή πρωί, το Νο.38 ORECA δεν είχε το μυαλό του στην πολύ πιο γρήγορη Porsche No.2, αλλά τη μάχη για την κατηγορία, την οποία κέρδισε άνετα με διαφορά δύο γύρων.
Το Νο.13 Rebellion ORECA πήρε τη 2 η θέση, παρά κάποια προβλήματα, αφού ο Negrao βγήκε στη στροφή Mulsanne με το Νο.35 Signatech ORECA. Από την έξοδο επωφελήθηκε και το άλλο ORECA της Jackie Chan DC, το No. 37, που τερμάτισε τελικά 3ο στην LMP2.
Νίκη της Aston Martin πάνω στο νήμα
Η μάχη για τη νίκη στην κατηγορία GTE Pro κρίθηκε στο τέλος του προτελευταίου γύρου, όπου η Νο.97 Aston των Jonny Adam, Daniel Serra και Darren Turner, που είχε ξεκινήσει από την pole position, πέρασε την Corvette No.63 των Jan Magnussen, Antonio Garcia και Jordan Taylor με θεαματικό τρόπο.
Ο αγώνας ήταν επεισοδιακός, καθώς οι Aston, Ferrari, Porsche και Corvette ήταν πολύ κοντά σε επιδόσεις. Τελικά, βλάβες, ατυχήματα, κίτρινες σημαίες και διαφορετικές στρατηγικές έφεραν μπροστά την Aston No.97, την Corvette No.63 και την Porsche No.91, που εναλλάσσονταν στην κορυφή τις τελευταίες ώρες.
Οι τρεις διεκδικητές έγιναν δύο όταν ο Frederick Makowiecki αναγκάστηκε να κάνει ένα επιπλέον pit-stop την προτελευταία ώρα, αφού έσκασε ένα λάστιχο της Porsche No.91.
Έτσι έμεινε η Corvette και η Aston, που έκαναν ένα γρήγορο ανεφοδιασμό μια ώρα πριν το τέλος, για να βγουν κολλητά από τα pits και να έχουν μια εκπληκτική μάχη μέχρι το τέλος.
Ο Adam με την Aston έκανε μια ανεπιτυχή προσπάθεια να περάσει τον Taylor με την Corvette στην Arnage, 3 γύρους πριν το τέλος, χάνοντας έδαφος. Όμως ο Taylor πήγε ευθεία στη δεύτερη Mulsanne, στον επόμενο γύρο. Η Corvette έδειχνε να δυσκολεύεται στο φρενάρισμα, άνοιξε τη γραμμή της στο τελευταίο σικέιν και ο Adam κατάφερε να μπει από την εσωτερική και να περάσει μπροστά στη γραμμή εκκίνησης του τελευταίου γύρου.
Ο Taylor είχε ένα σκασμένο λάστιχο εμπρός αριστερά και πήγε πολύ αργά στον τελευταίο γύρο, με αποτέλεσμα να χάσει και τη 2η θέση από το Ford GT του Harry Tincknell.
Τη νίκη στην «ερασιτεχνική» κατηγορία GTE Am πήρε η Ferrari No.55 των Cameron, Scott και Cioci.
Η ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 24 ΩΡΕΣ ΑΓΩΝΑ
Θέση | Κλάση | Οδηγοί | Ομάδα | Αυτοκίνητο | Γύροι | Διαφορά |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | LMP1 | T.Bernhard, E.Bamber, B.Hartley | Porsche LMP Team | Porsche | 367 | 24h 01" 14" 075 |
2 | LMP2 | H-Pin Tung, O.Jarvis, T.Laurent | Jackie Chan DC Racing | ORECA/Gibson | 366 | 1 Lap |
3 | LMP2 | N.Piquet Jr., M.Beche, D.H.Hansson | Vaillante Rebellion | ORECA/Gibson | 364 | 3 Laps |
4 | LMP2 | T.Gommendy, A.Brundle, D.Cheng | Jackie Chan DC Racing | ORECA/Gibson | 363 | 4 Laps |
5 | LMP2 | N.Panciatici, A.Negrao, P.Ragues | Signatech Alpine Matmut | Alpine/Gibson | 362 | 5 Laps |
6 | LMP2 | F.Albuquerque, W.Owen, H.de Sadeleer | United Autosports | Ligier/Gibson | 362 | 5 Laps |
7 | LMP2 | R.Bradley, J.Allen, F.Matelli | Graff | ORECA/Gibson | 361 | 6 Laps |
8 | LMP2 | J-E.Vergne, J.Hirschi, T.Graves | CEFC Manor TRS Racing | ORECA/Gibson | 360 | 7 Laps |
9 | LMP1 | A.Davidson, S.Buemi, K.Nakajima | Toyota Gazoo Racing | Toyota | 358 | 9 Laps |
10 | LMP2 | A.Belicchi, R.Lacorte, G.Sernagiotto | Cetilar Villorba Corse | Dallara/Gibson | 353 | 14 Laps |
11 | LMP2 | R.Dumas, G.Menezes, M.Rao | Signatech Alpine Matmut | Alpine/Gibson | 351 | 16 Laps |
12 | LMP2 | N.Moore, K.Chandhok, P.Hanson | Tockwith Motorsports | Ligier/Gibson | 351 | 16 Laps |
13 | LMP2 | P.Lafargue, P.Lafargue, D.Zollinger | Idec Sport Racing | Ligier/Gibson | 344 | 23 Laps |
14 | LMP2 | R.Barrichello, J.Lammers, F.van Eerd | Racing Team Nederland | Dallara/Gibson | 344 | 23 Laps |
15 | LMP2 | B.Hanley, F.Rosenqvist, H.Hedman | Dragonspeed - 10 Star | ORECA/Gibson | 343 | 24 Laps |
16 | LMP2 | J.Nicolet, P.Nicolet, E.Maris | Eurasia Motorsport | Ligier/Gibson | 341 | 26 Laps |
17 | LMP2 | N.Prost, B.Senna, J.Canal | Vaillante Rebellion | ORECA/Gibson | 340 | 27 Laps |
18 | GTE Pro | D.Turner, J.Adam, D.Serra | Aston Martin Racing | Aston Martin | 340 | 27 Laps |
19 | GTE Pro | A.Priaulx, H.Tincknell, P.Derani | Ford Chip Ganassi Team UK | Ford | 340 | 27 Laps |
20 | GTE Pro | J.Magnussen, A.Garcia, J.Taylor | Corvette Racing - GM | Chevrolet | 340 | 27 Laps |
21 | GTE Pro | R.Lietz, F.Makowiecki, P.Pilet | Porsche GT Team | Porsche | 339 | 28 Laps |
22 | GTE Pro | D.Rigon, S.Bird, M.Molina | AF Corse | Ferrari | 339 | 28 Laps |
23 | GTE Pro | J.Hand, T.Kanaan, D.Muller | Ford Chip Ganassi Team USA | Ford | 339 | 28 Laps |
24 | GTE Pro | R.Briscoe, S.Dixon, R.Westbrook | Ford Chip Ganassi Team USA | Ford | 337 | 30 Laps |
25 | GTE Pro | O.Gavin, T.Milner, M.Fassler | Corvette Racing - GM | Chevrolet | 335 | 32 Laps |
26 | GTE Pro | N.Thiim, M.Sorensen, R.Stanaway | Aston Martin Racing | Aston Martin | 334 | 33 Laps |
27 | GTE Am | W.Stevens, D.Vanthoor, R.Smith | JMW Motorsport | Ferrari | 333 | 34 Laps |
28 | GTE Pro | O.Pla, S.Mucke, B.Johnson | Ford Chip Ganassi Team UK | Ford | 332 | 35 Laps |
29 | GTE Am | M.Cioci, A.Scott, D.Cameron | Spirit of Race | Ferrari | 331 | 36 Laps |
30 | GTE Am | T.Bell, B.Sweedler, C.MacNeil | Scuderia Corsa | Ferrari | 331 | 36 Laps |
31 | GTE Am | R.Gunn, O.Bryant, A.Howard | Beechdean AMR | Aston Martin | 331 | 36 Laps |
32 | GTE Am | M.Griffin, K.Sawa, Mok W.S. | Clearwater Racing | Ferrari | 330 | 37 Laps |
33 | LMP2 | V.Capillaire, M.McMurry, M.Patterson | Algarve Pro Racing | Ligier/Gibson | 330 | 37 Laps |
34 | LMP2 | M.Aleshin, S.Sirotkin, V.Shaytar | SMP Racing | Dallara/Gibson | 330 | 37 Laps |
35 | GTE Am | M.Cairoli, M.Dienst, C.Ried | Dempsey-Proton Racing | Porsche | 329 | 38 Laps |
36 | GTE Am | R.Bell, E.Hankey, S.Yoluc | TF Sport | Aston Martin | 329 | 38 Laps |
37 | GTE Am | P.Lamy, M.Lauda, P.D.Lana | Aston Martin Racing | Aston Martin | 329 | 38 Laps |
38 | GTE Am | P.Long, A.Al Faisal, M.Hedlund | Proton Competition | Porsche | 329 | 38 Laps |
39 | GTE Am | B.Barker, N.Foster, M.Wainwright | Gulf Racing | Porsche | 328 | 39 Laps |
40 | LMP2 | M.Rojas, R.Hirakawa, J.Gutierrez | G-Drive Racing | ORECA/Gibson | 327 | 40 Laps |
41 | GTE Am | A.Parente, H.Katoh, R.Wee | Clearwater Racing | Ferrari | 327 | 40 Laps |
42 | GTE Am | O.Beretta, F.Castellacci, T.Flohr | Spirit of Race | Ferrari | 326 | 41 Laps |
43 | GTE Am | A.Bertolini, N.Jonsson, T.Krohn | DH Racing | Ferrari | 320 | 47 Laps |
44 | LMP2 | E.Trouillet, E.Guibbert, J.Winslow | Graff | ORECA/Gibson | 318 | 49 Laps |
45 | GTE Am | A.Balzan, C.Nielsen, B.Curtis | Scuderia Corsa | Ferrari | 314 | 53 Laps |
46 | LMP2 | K.Calko, R.Breukers, M.Konopka | ARC Bratislava | Ligier/Gibson | 314 | 53 Laps |
47 | GTE Pro | A.P.Guidi, J.Calado, M.Rugolo | AF Corse | Ferrari | 312 | 55 Laps |
48 | LMP2 | J.Bleekemolen, R.Taylor, B.Keating | Keating Motorsports | Riley/Gibson | 312 | 55 Laps |
49 | GTE Am | F.Rees, R.Brandela, C.Philippon | Larbre Competition | Chevrolet | 309 | 58 Laps |
- | LMP1 | N.Tandy, A.Lotterer, N.Jani | Porsche LMP Team | Porsche | 318 | Retirement |
- | LMP2 | N.Berthon, T.Buret, F.Barthez | Panis Barthez Competition | Ligier/Gibson | 296 | Retirement |
- | LMP2 | E.Collard, M.Vaxiviere, F.Perrodo | TDS Racing | ORECA/Gibson | 213 | Retirement |
- | GTE Pro | M.Christensen, D.Werner, K.Estre | Porsche GT Team | Porsche | 179 | Retirement |
- | LMP1 | J.M.Lopez, Y.Kunimoto, N.Lapierre | Toyota Gazoo Racing | Toyota | 160 | Retirement |
- | LMP1 | M.Conway, K.Kobayashi, S.Sarrazin | Toyota Gazoo Racing | Toyota | 154 | Retirement |
- | LMP2 | V.Petrov, S.Trummer, R.Gonzalez | CEFC Manor TRS Racing | ORECA/Gibson | 152 | Retirement |
- | GTE Pro | T.Vilander, G.Fisichella, P.Kaffer | Risi Competizione | Ferrari | 72 | Retirement |
- | LMP2 | A.Lynn, R.Rusinov, P.Thiriet | G-Drive Racing | ORECA/Gibson | 20 | Retirement |
- | GTE Am | K.Bachler, S.Lemeret, K.Al Qubaisi | Proton Competition | Porsche | 18 | Retirement |
- | LMP1 | O.Webb, M.Bonanomi, D.Kraihamer | ByKOLLES Racing Team | ENSO CLM/Nissan | 7 | Retirement |