node/5430

VW Tiguan 2007 - σήμερα

Το Tiguan παρουσιάστηκε το 2007. Παρά το γεγονός ότι η VW άργησε να εισβάλλει στην κατηγορία των μεσαίων 4x4, κατάφερε να φτιάξει ένα μοντέλο με πολλούς άσους στο μανίκι του. Ο σημαντικότερος από αυτούς ήταν ο εντυπωσιακός 1.4 TSI των 150 ίππων που συνδυαζόταν αποκλειστικά με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.

Οι άλλες διαθέσιμες επιλογές ήταν ο 2.0 TSI με 170 ή 200 ίππους και ο 2.0 TDI με τους 140 ή 170 ίππους. Οι τελευταίες είναι και οι εκδόσεις που μπορούσαν να εφοδιαστούν και με 6άρι αυτόματο κιβώτιο. Οι επιδόσεις ήταν πολύ καλές σε όλες τις εκδόσεις κινητήρα, ενώ όταν πιεζόταν, η μέση κατανάλωση του Tiguan ήταν συγκρατημένη για το χαρακτήρα του.

Το 2011 εμφανίστηκε στην γκάμα μια δικίνητη έκδοση που εφοδιαζόταν με το νέο βασικό βενζινοκινητήρα της οικογένειας Tiguan, τον 1.4 TSI των 122 ίππων. Παράλληλα, η έκδοση με τον 1.4 TSI των 150 ίππων κέρδισε 10 ίππους, φτάνοντας τους 160, ενώ καταργήθηκαν οι εκδόσεις με τον 2.0 TSI.

Οδηγώντας το, αμέσως αντιλαμβάνεσαι ότι έχει δοθεί έμφαση στην χρήση εντός δρόμου, δίνοντας στον οδηγό αίσθηση μη υπερυψωμένου επιβατικού. Ο έλεγχος του βάρους είναι υποδειγματικός ακόμα και σε γρήγορη οδήγηση και η λειτουργία της ανάρτησης εντυπωσιακή.

Η καμπίνα του Tiguan είναι μεγάλη για το μέγεθός του και θα βολέψει με άνεση τέσσερις ενηλίκους. Ένας πέμπτος θα χρειαστεί να στριμώξει τα πόδια του λόγω του τούνελ μετάδοσης. Το συρόμενο πίσω κάθισμα ευνοεί την πρακτικότητα και μεταβάλλει τον χώρο αποσκευών ανάλογα με τις ανάγκες (360–470 λίτρα). Το ταμπλό έρχεται αυτούσιο από το Golf Plus, πράγμα που σημαίνει ότι τα υλικά είναι πολύ καλής ποιότητας, οι θήκες πολλές και η εργονομία προσεγμένη.

Ποιο να προτιμήσω;
Οι διαθέσιμες εκδόσεις, τόσο κινητήρα όσο και εξοπλισμού, είναι πολλές και στην αγορά μεταχειρισμένου υπάρχουν όλες. Επιλογή μας είναι η έκδοση κινητήρα με τον 1.4 TSI των 150 ίππων στη βασική έκδοση εξοπλισμού Trend. Η έκδοση αυτή καταφέρνει να συνδυάζει τις καλές επιδόσεις με λογική κατανάλωση και χαμηλά πάγια έξοδα, ενώ ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι πλήρης: Έξι αερόσακοι, ABS, ESP, αυτόματο κλιματισμό, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες κ.ά.

Όσοι θέλουν οπωσδήποτε πετρελαιοκίνητη έκδοση προτείνουμε την 2.0 TDI με τους 140 ίππους στην έκδοση εξοπλισμού Trend.

Ακόμα, για όσους ψάχνουν κάτι πιο φρέσκο και δεν θέλουν οπωσδήποτε τετρακίνηση, η δικίνητη έκδοση με τους 122 ίππους είναι μια πολύ καλή επιλογή. Διαθέτει ικανοποιητικές επιδόσεις, καταναλώνει λίγο και η συντήρηση είναι πιο οικονομική λόγω έλλειψης της τετρακίνησης.

Κόστος χρήσης
Το σήμα της VW μπορεί να ανεβάζει την τιμή κατά την αγορά του σαν καινούριο, αλλά βοηθάει το ίδιο και στην μεταπώληση. Το Tiguan απαξιώνεται με αργό ρυθμό, ενώ οι μικρού κυβισμού κινητήρες του είναι οικονομικοί σε καύσιμο και με χαμηλά πάγια έξοδα (ασφάλιση, τέλη κ.α.). Αλλαγή λαδιών θέλει κάθε 15.000 km ή κάθε χρόνο και γενικό service κάθε 30.000 km ή κάθε δύο χρόνια. Ακόμα, η δικίνητη έκδοση έχει ελαφρώς φθηνότερη συντήρηση σε βάθος χρόνου.

Τιμή
Στην αγορά υπάρχουν όλες οι εκδόσεις κινητήρα και εξοπλισμού αλλά η επιλογή που ακούει στο όνομα 1.4 TSI με τους 150 ίππους διαθέτει τιμή που ξεκινά από τις 13.000 ευρώ για ένα μοντέλο του 2007 ή του 2008. Από εκεί και πέρα η τιμή ανεβαίνει ανάλογα την χρονολογία και τον εξοπλισμό.

Τι να προσέξω κατά την αγορά ενός Tiguan;
Ηλεκτρικό χειρόφρενο
Υπάρχουν αρκετές αναφορές για δυσλειτουργία στο ηλεκτρικό χειρόφρενο. Βεβαιωθείτε ότι λειτουργεί σωστά και καμία ενδεικτική λυχνία δεν ανάβει.
Κλιματισμός Σιγουρευτείτε ότι ο κλιματισμός λειτουργεί σωστά και στο κρύο και στο ζεστό. Οι λιγοστές αναφορές που υπάρχουν αναφέρουν ότι μπορεί να υπάρχει πρόβλημα στο κουμπί του AC και όχι στο κομπρεσέρ του κλιματιστικού.