node/6182

Volvo S40 & V50 2005 - 2012

Το Volvo S40 & V50 στο μικροσκόπιο του drive.gr

Η τελευταία γενιά του μικρομεσαίου σεντάν της Volvo, του S40, ξεχωρίζει για την δυναμική εξωτερική σχεδίαση, το πρωτοποριακό εσωτερικό, καθώς επίσης και για την ποιότητα και την πολυτέλεια των υλικών της καμπίνας του.

Επιπλέον, έχει πολύ καλή οδική συμπεριφορά, καλή ποιότητα κύλισης και είναι εξίσου ασφαλές - 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP.

Η θέση οδήγησης στηρίζει σωστά το σώμα, ρυθμίζεται παντοιοτρόπως και είναι ιδιαίτερα άνετη. Αυτό όμως που κεντρίζει το ενδιαφέρον στην καμπίνα είναι η σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας. Το ιδιαίτερα λεπτό πάνελ φιλοξενεί το ηχοσύστημα, τον κλιματισμό, το σύστημα πλοήγησης και τα χειριστήρια για το τηλέφωνο, ενώ πίσω του αφήνει χώρο για κάποια μικροπράγματα.

Οι χώροι είναι καλοί για τέσσερις επιβάτες, αλλά σε περίπτωση που οι πίσω επιβάτες είναι κάπως ψηλοί θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα με το χώρο για το κεφάλι τους. Αξίζει να σημειώσουμε σε αυτό το σημείο ότι μπορεί να βρείτε και μοντέλο με ενσωματωμένα booster (ανυψωτικό έδρανο) για το παιδί σας. Το μόνο όμως ουσιαστικό παράπονο αφορά τον χώρο αποσκευών που είναι αρκετά ρηχός και με μικρή χωρητικότητα - 404 λίτρα.

Η στέισον βάγκον έκδοση του S40, το V50, με το V από το Versatile=ευέλικτο, πολλαπλών χρήσεων, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί lifestyle, μιας και η σχεδίαση της είναι δυναμική, αρμονική και δεν παραπέμπει στα κλασικά τετράγωνα σχήματα του είδους. Είναι ελαφρώς πιο πρακτικό από το S4O και η διαφορά του σε μέγεθος είναι μόνο 4,6 cm υπέρ του, γεγονός που ευνοεί ελαφρώς τον χώρο αποσκευών που είναι πια 417 λίτρα. Σίγουρα είναι πιο πρακτικό, αλλά και πάλι το πρόβλημα εδώ είναι το ύψος (σε περίπτωση που χρησιμοποιείται και την εταζέρα).

Ποιο να προτιμήσω;
Η εμπορική διάθεση του S40 ξεκίνησε την άνοιξη του 2004 με 5κύλινδρους κινητήρες 2,4 και 2,5 λίτρων με ιπποδύναμη από 140 έως 220 ίππους. Η έκδοση με τον 1.8 και τους 125 ίππους αποτελούσε την βασική έκδοση μέχρι τον Ιανουάριο του 2005 που παρουσιάστηκε η έκδοση με τον 1.6 των 100 ίππων. Το 2006 προστέθηκε άλλη μία έκδοση κινητήρα, η 2.0 με 145 ίππους.

Παράλληλα με το S40, ξεκίνησε και η διάθεση του V50 με τα ίδια επίπεδα εξοπλισμού και τους ίδιους κινητήρες. Το 2008 υπέστη ανανέωση όλη γκάμα των S40/V50, με αποτέλεσμα να βελτιωθεί ελαφρώς ο εξοπλισμός, να γίνει ελαφρώς πιο πρακτικό χάρη στις μεγαλύτερες θήκες του και ο 2.5 T5 των 220 ίππων κέρδισε άλλους 10 ίππους.

Από το βασικό επίπεδο εξοπλισμού Kinetic δεν λείπει τίποτα τόσο από πλευράς εξοπλισμού άνεσης όσο και ασφάλειας. Έξι αερόσακοι, ABS, ESP, κλιματισμός, ηχοσύστημα, ζάντες αλουμινίου και όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό.

Κόστος χρήσης
Η Volvo είναι φίρμα που τα μοντέλα της δεν απαξιώνονται με γοργούς ρυθμούς. Όμως, οι εκδόσεις με τους κινητήρες 2,4 και 2,5 λίτρων έχουν χάσει αρκετά την αξία τους την σήμερον εποχή, για ευνόητους λόγους. Τα 1.6 και 1.8 κράτησαν καλύτερα την αξία τους, ενώ είναι αυτά που αξίζουν την προσοχή σας χάρη στα χαμηλά πάγια έξοδα. Η περιοδικότητα της συντήρησης προβλέπει επίσκεψη στο συνεργείο κάθε 20.000 km ή κάθε χρόνο για αλλαγή λαδιών και κάθε 40.000 km ή κάθε δύο χρόνια γενικό service.

Τιμή
Τα Volvo S40 και V50 είναι επιτυχημένα εμπορικά μοντέλα, κυρίως το S40, με αποτέλεσμα να υπάρχουν αρκετά στην αγορά μεταχειρισμένου για να επιλέξετε. Η τιμή για το S40 ξεκινά από 4.200 ευρώ και φτάνει τα 17.500 ευρώ, ενώ η τιμή για το V50 ξεκινά από 3.500 ευρώ και φτάνει τα 20.000 ευρώ ανάλογα με τον κινητήρα, το εξοπλισμό, την χρονολογία και το κιβώτιο.

Τι να προσέξω κατά την αγορά ενός S40 ή V50;
Χειρόφρενο:
Ελέγξτε ότι λειτουργεί σωστά και δοκιμάστε το σε ανηφόρα ότι ακινητοποιεί το όχημα
Αυτόματο κιβώτιο: Σε περίπτωση αγορά 5κύλινδρης έκδοσης με αυτόματο κιβώτιο βεβαιωθείτε ότι έχει γίνει αναβάθμιση του λογισμικού του κιβωτίου που ευνοεί τις αλλαγές και την οικονομία καυσίμου