Ford Fiesta VI 2008 έως σήμερα

Η τελευταία γενιά του Ford Fiesta παρουσιάστηκε στην έκθεση της Γενεύης του 2008 και αποτελεί ένα πολύ σημαντικό κεφάλαιο για την φίρμα.

Τι είναι Η έκτη γενιά του σουπερμίνι της Ford Τιμή από € 5.800 Στην αγορά Από το 2008 μέχρι σήμερα Κατανάλωση 3,3–5,9 lt/100 km Εκπομπές CO2 87–139 g/km

Η τελευταία γενιά του Ford Fiesta παρουσιάστηκε στην έκθεση της Γενεύης του 2008 και αποτελεί ένα πολύ σημαντικό κεφάλαιο για την φίρμα. Καλούταν να συνεχίσει την πορεία ενός ιστορικού μοντέλου που από το 1976, οι πέντε προηγούμενες γενιές του είχαν πουλήσει περισσότερα από 12 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο.

Πώς είναι;
Σχεδιαστικά, η τελευταία γενιά του Ford Fiesta υιοθετεί πλήρως την φιλοσοφία του “Kinetic Design” και η εμφάνισή του μόνο επιτυχημένη μπορεί να χαρακτηριστεί.

Οι μεγαλύτερες διαστάσεις σε σχέση με την προηγούμενη γενιά ευνόησαν του χώρους τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές, με την καμπίνα να φιλοξενεί με άνεση τέσσερις ενηλίκους. Το πορτμπαγκάζ των 281 λίτρων είναι άκρως ικανοποιητικό για την κατηγορία και θα βολέψει αρκετές αποσκευές σας.

Το ταμπλό είναι καινούριο και αποτελείται από μαλακά και σκληρά πλαστικά καλής ποιότητας. Η κεντρική κονσόλα που φιλοξενεί το ηχοσύστημα είναι επηρεασμένη σχεδιαστικά από κινητό τηλέφωνο, γεγονός που υποβαθμίζει ελαφρώς την εργονομία και απαιτεί λίγο παραπάνω χρόνο εξοικείωσης μαζί του. Θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν τόσο στην κονσόλα δαπέδου, όσο και στις πόρτες.

Ένας τομέας που πραγματικά ξεχωρίζει το Fiesta, είναι η οδική του συμπεριφορά. Κρατάει εξαιρετικά και παραμένει φιλικό ακόμα και όταν το όριο πρόσφυσης ξεπεραστεί, ενώ το τιμόνι διαθέτει καλή αίσθηση, σωστό βάρος και εξαιρετική αμεσότητα. Η άνεση από την πολύ αθόρυβη σε λειτουργία ανάρτηση είναι σε υψηλό επίπεδο, ενώ η ποιότητα κύλισης από τις καλύτερες στην κατηγορία. Βέβαια, αξίζει να σημειωθεί ότι το Fiesta προσφέρεται και με πιο σφιχτή ανάρτηση στις εκδόσεις Sport που χαρίζει ακόμα πιο άμεσες αντιδράσεις αλλά και μειωμένη άνεση.

Όσον αφορά τους κινητήρες, οι βενζινοκίνητες εκδόσεις ξεκινούν με τον 1.25 των 82 ίππων και συνεχίζουν με τους 1.4 και 1.6 απόδοσης 96 και 120 ίππων αντίστοιχα. Όλες οι εκδόσεις κινητήρα συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, με την 1.4 όμως να μπορεί να εφοδιαστεί και με αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων. Οι δύο τουρμποντίζελ της γκάμας είναι ο 1.4 με τους 68 ίππους και ο 1.6 με τους 90.

Στις αρχές του 2013, μαζί με την αισθητική ανανέωση, όλοι οι βενζινοκινητήρες αντικαταστάθηκαν από τον 3κύλινδρο 1.000άρη, που στην ατμοσφαιρική έκδοσή του αποδίδει 80 ίππους (GDI) και στην τούρμπο 100 ή 125 ίππους (EcoBoost). Αλλαγές υπήρξαν και στις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, με την μοναδική επιλογή να είναι ο 1.6 TDCi των 95 ίππων. Τέλος, όλες οι νέες εκδόσεις εκπέμπουν κάτω από 100 gr/km CO2 με αποτέλεσμα να μην χρεώνονται με ετήσια τέλη κυκλοφορίας.

Ποιο να διαλέξω;
Το Ford Fiesta είναι από τα δημοφιλή μοντέλα της κατηγορίας των σουπερμίνι και στην αγορά μεταχειρισμένου υπάρχει πληθώρα εκδόσεων. Επιλογή μας για ένα προfacelift μοντέλο είναι η έκδοσης με τον ατμοσφαιρικό 1.4, ενώ για το facelift είναι η έκδοση με τον 1.0 EcoBoost των 100 ίππων, πάντα στην έκδοση εξοπλισμού Trend. Η συγκεκριμένες εκδόσεις συνδυάζουν τις καλές επιδόσεις με χαμηλά πάγια έξοδα και καλό εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.

Πόσο πρέπει να πληρώσω;
Στην αγορά υπάρχουν όλες οι εκδόσεις κινητήρα και εξοπλισμού αλλά η επιλογή που ακούει στο όνομα 1.4 με τους 96 ίππους διαθέτει τιμή που ξεκινά από τα 5.800 ευρώ για ένα μοντέλο του 2008. Από εκεί και πέρα η τιμή ανεβαίνει ανάλογα την χρονολογία , τον κινητήρα και τον εξοπλισμό.

Τι να προσέξετε...
Παρά το γεγονός ότι η αξιοπιστία του Fiesta είναι καλή, υπάρχουν κάποια πράγματα που πρέπει οπωσδήποτε να ελέγξετε. Αυτά είναι το ηχοσύστημα και ο κλιματισμός που καμιά φορά δεν λειτουργούν όπως πρέπει, ενώ θα πρέπει να ελέγξετε και κάτω από τα εμπρός πατάκια για υγρασία. Υπάρχει το ενδεχόμενο από κάπου να μπάζει νερά.