AUDI A3 2003-2012

Το Audi Α3 της προηγούμενης γενιάς είναι δηµοφιλές στην αγορά µεταχειρισµένου, υπάρχει σε πολλά κομμάτια και μάλιστα από το βασικό επίπεδο εξοπλισµού.

Η καµπίνα του A3 είναι τόσο φιλόξενη και ποιοτική που απολαµβάνεις να ζεις σε αυτή. Το κάθισµα του οδηγού και το τιµόνι ρυθµίζονται όπως πρέπει για να βολεύονται ιδανικά οδηγοί µε κάθε είδους σωµατότυπο. Οι χώροι στο πίσω κάθισµα είναι άνετοι και θα βολέψουν µε εύκολα δύο ενηλίκους. Εάν µάλιστα προτιµήσεις την 5θυρη έκδοση Sportback, θα έχεις ευκολότερη είσοδο για τους πίσω επιβάτες. Το πορτµπαγκάζ χωρά 350 λίτρα στα 3θυρα και 370 στα Sportback, ενώ έχει απόλυτα κανονικό σχήµα και είναι πλήρως εκµεταλλεύσιµο.



Στο δρόµο, το A3 είναι σταθερό και µε καλό πάτηµα, αλλά το τιµόνι δεν έχει την αίσθηση και την ακρίβεια αυτού της ανταγωνιστικής BMW Σειρά 1. Είναι άνετο και ήσυχο στο ταξίδι, αλλά στα µοντέλα µε τη σπορ ανάρτηση S line επηρεάζεται αρνητικά η ποιότητα κύλισης και η άνεση.



Στις δοκιµές πρόσκρουσης του Euro NCAP απέσπασε τέσσερα αστέρια για την ασφάλεια που προσφέρει στους επιβαίνοντες, τρία αστέρια για την προστασία των παιδιών και ένα αστέρι για την προστασία των πεζών.

Από πλευράς ποιότητας, το Α3 βρίσκεται στο επίπεδο και των υπολοίπων Audi, πράγµα που σηµαίνει ότι είναι ιδιαίτερα προσεγµένο. Την τιµή του πάντως ελκυστική δεν τη λες. Η απαξίωση του µοντέλου είναι χαµηλή για τα σηµερινά δεδοµένα, και η τιµή του κρατιέται ψηλά, αφενός λόγω τους κύρους που έχει χτίσει, αφετέρου επειδή οι περισσότεροι κινητήρες της γκάµας είναι µικροί και ως εκ τούτου µε χαµηλά πάγια έξοδα.



Ποιο να προτιμήσω;

Η εµπορική διάθεση της δεύτερης γενιάς του A3 ξεκίνησε στα µέσα του 2003 και προσφερόταν µε τέσσερις εκδόσεις κινητήρα, όλοι τους βενζίνης. Ο βασικός ήταν ο 1.6 MPI των 102 ίππων και ακολουθούσε ο 1.6 FSI των 115 ίππων. Οι ισχυρότεροι κινητήρες ήταν ο 2.0 FSI των 150 ίππων και ο 3.2 V6 των 250 ίππων που προσφερόταν αποκλειστικά µε τετρακίνηση -quattro.

Το 2004 παρουσιάστηκε η έκδοση µε τον 2.0 TFSI των 200 ίππων που προσφερόταν και σε έκδοση quattro. Τρία χρόνια αργότερα, το 2007, η Audi εµπλούτισε την γκάµα του Α3 µε τον 1.4 TFSI των 125 ίππων και τον 1.8 TFSI των 160 ίππων, αντικαθιστώντας τον 2.0 FSI.



Το 2009, όλη η γκάµα του Α34 υπέστη αισθητική ανανέωση. Οι αλλαγές στην γκάµα κινητήρων του Α3 σταµάτησαν το 2010, µε την προσθήκη του 1.2 TFSI των 105 ίππων που αντικατέστησε τους 1.6 MPI και FSI.

Από πλευράς εξοπλισµού, όλες οι εκδόσεις διέθεταν έξι αερόσακους, ABS, ESP, κλιµατισµό, ηχοσύστηµα και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. Εξαίρεση αποτελεί το 1.6 MPI που, µέχρι το 2005, είχε έξτρα τον κλιµατισµό. Τέτοια αυτοκίνητα όµως δεν υπάρχουν στην αγορά.



Κόστος χρήσης
Μπορεί µέχρι πρότινος το A3 να ήταν το µικρότερο και πιο προσιτό Audi, αυτό όµως δεν σηµαίνει ότι χάνει εύκολα την αξία του. Η απαξίωση του δεν είναι έντονη, πράγµα που σηµαίνει ότι θα το αγοράσεις ακριβά, αλλά θα το πουλήσεις και ακριβά όταν έρθει η ώρα.

Η κατανάλωση περιλαµβάνεται στα θετικά όλων των εκδόσεων, πλην των 1.6 MPI και 3.2 V6 FSI.

Η συντήρηση έχει λογικά διαστήµατα µεταξύ των service και τιµές που ούτε φτηνές είναι ούτε παράλογες τις λες.



Τιμή
Το Audi Α3 είναι δηµοφιλές και στην αγορά µεταχειρισµένου υπάρχουν αρκετά µοντέλα, από το βασικό κιόλας εξοπλισµού. Η τιµή ξεκινά από τα 4.500 ευρώ και µπορεί να φτάσει τα 22.000 ευρώ ανάλογα µε τον κινητήρα, τον εξοπλισµό και τη χρονολογία.

Τι να προσέξετε...
Υαλοκαθαριστήρες Υπάρχει το ενδεχόμενο να έχει χαλάσει ο μηχανισμός τους. Ελέγξτε τους καλά όλους
Βαλβίδα θερμοστάτη Υπάρχουν αρκετές αναφορές ότι στα πρώτα κρύα κάθε χρονιάς παύει να λειτουργεί. Ειδικά στα 1.6 MPI