Τα κλειστά κόκπιτ θα γίνουν πραγματικότητα

Τα κλειστά κόκπιτ θα γίνουν πραγματικότητα

Ο τεχνικός διευθυντής της FIA, Charlie Whiting, είναι πεπεισμένος ότι τα κόκπιτ των μονοθεσίων θα κλείσουν καθώς η Ομοσπονδία ετοιμάζει νέες δοκιμές.

Ο θάνατος του Justin Wilson λόγω τραυματισμού από ιπτάμενα θραύσματα στον αγώνα IndyCar του Pocono, την περασμένη Κυριακή, έφερε ξανά στην επικαιρότητα το θέμα ασφαλείας των ανοιχτών κόκπιτ.

Από τον θάνατο του Henry Surtees (γιου του Sir John) το 2009, όταν είχε χτυπηθεί από έναν ιπτάμενο τροχό σε αγώνα Formula 2, μια βδομάδα πριν ο Felipe Massa παρά λίγο να χάσει τη ζωή του στο Ουγγρικό GP από ιπτάμενο ελατήριο ανάρτησης που τον χτύπησε στο κράνος, η FIA εξετάζει σοβαρά το πώς θα προστατευτεί το κεφάλι των οδηγών μονοθεσίων.

Τα αρχικά σχέδια αφορούσαν σε κλειστά κόκπιτ (φωτ. κάτω) όπως των μαχητικών αεροσκαφών, αλλά μετά από εξαντλητικές δοκιμές, η ιδέα αυτή εγκαταλείφθηκε λόγω αμφιβολιών για την αντοχή της καλύπτρας και την ασφάλεια του οδηγού αν παγιδευόταν μετά από ατύχημα.

Τα ρολ-μπαρ επίσης εξετάστηκαν και απορρίφθηκαν καθώς εμπόδιζαν την ορατότητα του οδηγού, όμως τώρα η FIA θα εξετάσει δύο άλλα σχέδια, προς το τέλος του Σεπτέμβρη.

Ο Whiting δήλωσε στο «αδελφό» μας AUTOSPORT: «Δουλεύουμε πάνω σ’ αυτό για κάμποσα χρόνια και καταλήξαμε σε ορισμένες λύσεις που δοκιμάσαμε, κάποιες με μεγαλύτερη επιτυχία από άλλες.

«Είχαμε την προσέγγιση της καλύπτρας τύπου μαχητικού τζετ, αλλά τα μειονεκτήματά της ξεπερνούσαν σημαντικά τα πλεονεκτήματα. Επίσης αξιολογήσαμε κάποια πανάσχημα ρολ-μπαρ μπροστά από τον οδηγό, αλλά δεν μπορείς να οδηγήσεις με αυτά αφού δεν βλέπεις

«Είναι λοιπόν πολύ, πολύ δύσκολο να βρεις κάτι που να κάνει τη δουλειά που πρέπει. Όμως έχουμε στο τραπέζι άλλες δύο λύσεις, από τις οποίες η πρώτη έρχεται από τη Mercedes. Δεν καλύπτει τον οδηγό, οπότε μπορείς να τον βγάλεις από το κόκπιτ, πράγμα που είναι από τα πιο σημαντικά. Είναι μια αψίδα πάνω από το κεφάλι του οδηγού και μπροστά, αλλά με ένα κεντρικό στέλεχος στήριξης.

«Εξετάζουμε επίσης μια άλλη κατασκευή, που είναι από λάμες διαφορετικού ύψους και θα τοποθετηθεί πάνω στο σασί, μπροστά από τον οδηγό και σε γωνίες που θα την κάνουν σχεδόν αόρατη σ’ αυτόν».

Οι δοκιμές χρησιμοποιούν αντικείμενα, συμπεριλαμβανομένου ενός πλήρους τροχού με το λάστιχο, τα οποία εκτοξεύονται σε ένα σασί μονοθεσίου με μια προσομοίωση του κεφαλιού του οδηγού στο κόκπιτ.

Ο Whiting πιστεύει ότι, ακόμα κι αν η FIA αναγκαστεί να επιστρέψει στο σχεδιαστήριό της σε περίπτωση που οι δύο αυτές ιδέες δεν δουλέψουν, θα βρεθεί τελικά μια λύση που να αποτρέπει τον τραυματισμό ή το θάνατο.

«Έχουμε αφιερώσει πάρα πολύ χρόνο, προσπάθεια και έρευνα στο πρότζεκτ αυτό, πράγμα που δεν ήταν εύκολο, αλλά στην πραγματικότητα πολύ δύσκολο», πρόσθεσε ο Whiting.

«Όμως σίγουρα βλέπω να συμβαίνει αυτό κάποια μέρα. Κάποια μέρα θα υπάρξει κάτι που θα μειώσει το ρίσκο τραυματισμού του οδηγού. Αμφιβάλλω αν θα είναι τόσο καλό στο να προστατεύει τον οδηγό από ένα αντικείμενο που θα του έρθει, όσο ένα κόκπιτ μαχητικού τζετ, αλλά θα του παρέχει προστασία.

«Πρέπει να επιμείνουμε. Πρέπει να φτιάξουμε κάτι, ακόμα κι αν δεν προστατεύει 100% το οδηγό σε όλες τις περιπτώσεις. Αν όμως βελτιώνει την κατάσταση, τότε θα είναι καλό. Πρέπει να υπάρχει τρόπος».

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube