Στην Ουγγαρία η τελευταία μάχη της F1 πριν από τις θερινές διακοπές

Στην Ουγγαρία η τελευταία μάχη της F1 πριν από τις θερινές διακοπές

Στο Ηungaroring αυτό το Σαββατοκύριακο η Formula 1

Χωρίς... ανάσα η Formula 1 αυτό το Σαββατοκύριακο μετακομίζει στο Ηungaroring. Και λέμε χωρίς ανάσα, αφού μόλις την περασμένη Κυριακή είχαμε αγώνα στη Γερμανία (Hockenheim), ενώ αμέσως μετά την Ουγγαρία ακολουθούν οι θερινές διακοπές.
 
Έτσι, οι ομάδες έχουν στη διάθεσή τους ελάχιστο χρόνο για να διορθώσουν τα όσα κακώς κείμενα διέγνωσαν στα αυτοκίνητά τους, την ώρα που οι ιδιαιτερότητες της πίστας στην Ουγγαρία απαιτούν προσεκτικές ρυθμίσεις. 
Στο Ηungaroring, το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι πως η πίστα δεν έχει κακή πρόσφυση στην «ακάθαρτη» γραμμή, τη στιγμή που τα αυτοκίνητα επιταχύνουν με τέρμα γκάζι μόνον για 10 δευτερόλεπτα σε κάθε γύρο των 4,381 χλμ. 
 
Έτσι απαιτείται σετάρισμα υψηλής αεροδυναμικής πίεσης καθώς τα μονοθέσια επιταχύνουν με τέρμα γκάζι μόνο για 10 δεύτερα περίπου σε κάθε γύρο της πίστας των 4.381 χλμ, ενώ στον περυσινό αγώνα αποδείχθηκε πως η τακτική των δύο πιτ στοπ ήταν η ενδεδειγμένη.
H πίστα είναι αρκετά στενή, είναι η 2η πιο αργή μετά το Μονακό και δεν αφήνει πολλά περιθώρια για προσπεράσματα. Ετσι η σειρά εκκίνησης και κατ' επέκταση οι κατατακτήριες δοκιμές παίζουν καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα.
 
Στα της μάχης για το πρωτάθλημα, με τον Rosberg να έχει φτάσει τους 190 βαθμούς και τον περυσινό νικητή της Ουγγαρίας Hamilton τους 176, είναι σαφές πως ο «εμφύλιος» στη Mercedes καλά κρατεί και με δεδομένη την επίδοση και των δύο στο Hockenheim, το Σαββατοκύριακο στην Ουγγαρία αναμένεται καυτό.
Την ίδια στιγμή, οι δύο Red Bull θα δώσουν τη δική τους μάχη με τις Ferrari των Alonso και Raikkonen να προσπαθούν και πάλι για το καλύτερο, όποιο και αν είναι αυτό...
 
Ηungaroring
Μήκος πίστας 4,381 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων 70
Απόσταση αγώνα 306,630 χιλιόμετρα
Ρεκόρ γύρου 1:19.071 (Michael Schumacher, 2004)
Πρώτο GP 1986
Νικητής 2013 Lewis Hamilton (Mercedes)
 
Η πίστα των... επτά μηνών
Στις αρχές τις δεκαετίας του '80, ο Bernie Ecclestone ήθελε διακώς η Formula 1 να έχει έναν τουλάχιστον αγώνα σε χώρα του πρώην ανατολικού μπλόκ. Ετσι ξεκίνησε τις διαπραγματεύσεις με τους Ρώσους για έναν αγώνα στη Μόσχα. Τότε (σε αντίθεση με το τώρα) άκρη δεν βρέθηκε και το 1983 στμάτησαν οι διαπραγματεύσεις και στράφηκε μετά από προτροπή του διαφημιστή Tamas Rohonyi στη λύση της ΟΥγγαρίας (Βουδαπέστη.
 
Η κυβέρνηση της Ουγγαρίας ήθελε έναν αγώνα μέσα στοςυ δρόμους της πόλης για να αναδείξει και τις ομορφιές της Βουδαπέστης, όμως στην πράξη κάτι τέτοιο δεν ήταν εύκολο, οπότε αποφασίστηκε να κατασκευαστεί μια ολοκαίνουργια 25 χιλιόμετρα έξω από την πόλη, σε μια κοιλάδα με το όνομα Three Springs Valley.
 
Τη σχεδίαση ανέλαβε ο αρχιτέκτονας Istvan Pap και οι εργασίες ξεκίνησαν τον Φεβρουάριο του 1985 για να ολοκληρωθούν στο χρόνο ρεκόρ των 7 μηνών!Τον Ιούνιο του 1986 έγιναν τα εγκαίνια και τον Αύγουστο της ίδιας χρονιάς έγινε το πρώτο Grand Prix. 
 
Τα στατιστικά
Την παράδοση με το μέρος της έχει η McLaren, καθώς έχει νικήσει τους 8 από τους 14 τελευταίους αγώνες. 
Τις περισσότερες νίκες στην Ουγγαρία από τους εν ενεργεία πιλότους τις έχει ο Lewis Hamilton (4), ενώ 2 έχει ο Jenson Button.
Όσον αφορά στους κατασκευαστές, η McLaren είναι η πιο πετυχημένη ομάδα στην Ουγγαρία μετρώντας συνολικά 11 νίκες. Ακολουθεί η Williams με 7 (το 1997 η τελευταία), ενώ η Ferrari έχει 5 (η τελευταία το 2004).
Η Ουγγαρία έχει ξεχωριστή σημασία για τους Jenson Button και τον Fernando Alonso καθώς σε αυτήν την πίστα σημείωσαν την πρώτη νίκη της καριέρας τους (2006 και 2003 αντίστοιχα).
 
Oι νικητές των τελευταίων ουγγρικών GP
2013 Lewis Hamilton (Mercedes)
2012 Lewis Hamilton (McLaren)
2011 Jenson Button (McLaren)
2010 Mark Webber (Red Bull)
2009 Lewis Hamilton (McLaren)
2008 Heikki Kovalainen (McLaren)
2007 Lewis Hamilton (McLaren)
2006 Jenson Button (Honda)
2005 Kimi Raikkonen (McLaren)
2004 Michael Schumacher (Ferrari)
2003 Fernando Alonso (Renault)
2002 Rubens Barrichello (Ferrari)
2001 Michael Schumacher (Ferrari)
2000 Mika Hakkinen (McLaren)
1999 Mika Hakkinen (McLaren)
1998 Michael Schumacher (Ferrari)
1997 Jacques Villeneuve (Williams)
1996 Jacques Villeneuve (Williams)
1995 Damon Hill (Williams)
1994 Michael Schumacher (Benetton)
1993 Damon Hill (Williams)
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube