Οι φόβοι για το GP της Κυριακής και οι (μη) απαντήσεις Pirelli

Οι φόβοι για το GP της Κυριακής και οι (μη) απαντήσεις Pirelli

Δεν είναι λίγοι αυτοί που έχουν χάσει τον ύπνο τους ενόψει του Γκραν Πρι στο Νίρμπουργκρινγκ, φοβούμενοι επανάληψη των γεγονότων του Βρετανικού Γκραν Πρι...

Με το γερμανικό Γκραν Πρι να βρίσκεται προ των πυλών, η ανησυχία για το τι πρόκειται να γίνει με τα λάστιχα της Pirelli παίρνει διαστάσεις θρίλερ, με δεδομένη και τη στάση της εταιρίας, η οποία επί της ουσίας ακόμη δεν έχει δώσει μια πειστική απάντηση, όπως και η ίδια η FIA αφήνει να διαρρεύσει. Η εικόνα των ανθρώπων της πίστας του Σίλβερστον να μαζεύουν από το οδόστρωμα κομμάτια των ελαστικών της Pirelli (φωτογραφία), είναι μάλλον ένας εφιάλτης που ουδείς θέλει να ξαναζήσει...

Η ανακοίνωση της Pirelli με την οποία εξηγεί τα γεγονότα της περασμένης Κυριακής, μολονότι αναλυτική, το μόνο που κάνει είναι να ρίχνει τις ευθύνες στις ομάδες, αλλά με τρόπο τόσο άκομψο σαν να είχε να κάνει με ηλιθίους. Ας δούμε τι λέει η Pirelli:

ΠΡΩΤΟΝ: Τονίζει πως τα πίσω ελαστικά (σσ: εννοεί στα μονοθέσια στα οποία εκδηλώθηκε η "έκρηξη") είχαν τοποθετηθεί με λανθασμένο τρόπο. Συγκεκριμένα, το δεξί τοποθετήθηκε στη θέση που θα έπρεπε να βρίσκεται το αριστερό και το αντίστροφα. Και αυτό διότι τα ελαστικά του 2013 έχουν ασύμμετρη δομή, πράγμα που σημαίνει ότι δεν είναι "εναλλάξιμα". Ειδικότερα (λέει η Pirelli), το εξωτερικό μέρος είναι σχεδιασμένο για να αντιμετωπίσει τα πολύ υψηλά φορτία που δημιουργούνται όταν το αυτοκίνητο στρίβει σε μία πίστα τόσο απαιτητική όπως αυτή του Σίλεβερστον, την ώρα που η επιθετική οδήγηση κάποιων πιλότων πάνω από τα "κέρμπς" επέτεινε το πρόβλημα.
ΑΝΤΙΛΟΓΟΣ: Oι μηχανικοί των ομάδων της F1 είναι τόσο… ηλίθιοι; Και καλά να είναι ηλίθιοι οι μηχανικοί μιας ομάδας. Τι έγινε ξαφνικά; Χάζεψαν όλοι μαζί; H Pirelli δεν έχει ανθρώπους της μέσα σε κάθε ομάδα να δούν το λάθος και να βάλουν τις φωνές; Διερωτώμεθα απλώς…

ΔΕΥΤΕΡΟΝ: Οι πιέσεις των ελαστικών ήταν υπερβολικά χαμηλότερες από εκείνες που υποδεικνύονται από την Pirelli. Η χαμηλή πίεση των ελαστικών σημαίνει υπερθέρμανση και στη συνέχεια μεγαλύτερη φθορά. 
ΑΝΤΙΛΟΓΟΣ: Μιλάμε πάλι δηλαδή για βλάκες μηχανικούς…

ΤΡΙΤΟΝ: Η χρήση ακραίων γωνιών κάμπερ.
ΑΝΤΙΛΟΓΟΣ: !!!!!

ΤΕΤΑΡΤΟΝ: Τα κέρμπς, που ήταν… ιδιαίτερα επιθετικά σε γρήγορες στροφές, όπως αυτά στη στροφή τέσσερα στο Silverstone, όπου παρατηρήθηκαν τα προβληματα.
ΑΝΤΙΛΟΓΟΣ: Τα ίδια κέρμπς, αν δεν μας απατά η μνήμη μας, ήταν εκεί και πέρυσι... 
Kαι η ανακοίνωση καταλήγει πως "προς αποφυγή παρόμοιων καταστάσεων, η Pirelli ζήτησε από τη FIA σε κάθε αγώνα οι μηχανικοί της να έχουν πρόσβαση σε πραγματικό χρόνο στα δεδομένα που αφορούν τις πιέσεις των ελαστικών και τις γωνίες κάμπερ των μονοθεσίων".

Τι μας λέει με λίγα λόγια η Pirelli λοιπόν;
Με απλά ελληνικά, εκείνο που συνάγεται είναι πως εμείς τα κάναμε όλα τέλεια, οι μηχανικοί όμως των συγκεκριμένων ομάδων ήταν από ερασιτέχνες έως ηλίθιοι… Για το λόγο αυτό, εμείς (η Pirelli) δηλαδή, θα τους λέμε τι γωνίες κάμπερ θα έχουν στα αυτοκίνητά τους, τι πιέσεις θα βάζουν και πως θα "φορούν" τα ελαστικά, ενώ καλό θα ήταν να ξαναφτιάξετε και τα κέρμπς στο Σίλβερστον. 
Αν αυτό δεν λέγεται "πλάκα με κάνεις", πώς λέγεται αλήθεια;

Στο μόνο πράγμα που έχουν δίκιο οι άνθρωποι της Pirelli, είναι πως δεν έχουν διαθέσιμες πληροφορίες σε "πρώτο χρόνο". Αυτό ίσως θα προλάμβανε την... έκρηξη των ελαστικών, όμως δεν διακαιολογεί ούτε ενισχύει την επιχειρηματολογία για όλα τα υπόλοιπα. Με άλλα λόγια, η γενεσιουργός αιτία του κακού θα εξακολουθούσε να υφίσταται, ασχέτως αν η σε "πρώτο χρόνο" πληροφορία θα απέτρεπε τα κλαταρίσματα. Θα είχαμε όμως σε αυτήν την περίπτωση ένα άνευ προηγουμένου... μποτιλιάρισμα στα πιτ του Σίλβερστον...

Σε κάθε περίπτωση πάντως - για να επανέλθουμε στα του αγώνα της Κυριακής- η ανησυχία εντείνεται.

H FIA αποφάσισε στο επερχόμενο τεστ νέων το οποίο θα γίνει στον.. τόπο του εγκλήματος (Σίλβερστον) από 17 έως και 19 του μηνός να αποκλείσει τη Mercedes λόγω του θέματος που είχε προκύψει με τις μυστικές δοκιμές στη Βαρκελώνη, ενώ οι πιλότοι θα ασχοληθούν αποκλειστικά και μόνον με τα ελαστικά και απαγορεύται να κάνουν εξέλιξη των μονοθεσίων. Για τη διασφάλιση των παραπάνω θα υπάρχει και εντεταλμένος παρατηρητής της ομοσπονδίας. Τα ελαστικά που θα δοκιμαστούν θα έχουν σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, τον σκελετό του 2012 με τις γόμες του 2013. Δηλαδή ένας συνδυασμός περυσινής και φετινής τεχνολογίας, σε μια προσπάθεια να λυθεί το πρόβλημα και να διασφαλιστεί η ασφάλεια των οδηγών που είναι το κυρίως ζητούμενο.
Το ερώτημα που προκύπτει όμως είναι γιατί να γίνει κάτι τέτοιο, τη στιγμή που η Pirelli ισχυρίζεται πως για ό,τι έγινε στο Σίλβερστον φταίνε οι μηχανικοί των ομάδων που δεν διάβασαν το... βιβλιαράκι με τις οδηγίες χρήσης; 

Ενα άλλο ερώτημα που βασανίζει FIA, οδηγούς, Pirelli και ειδικούς, είναι τι θα γίνει στο Νίρμπουργκρινγκ αν παρατηρηθεί το ίδιο φαινόμενο; Oι φόβοι που εκφράζονται πλέον ανοικτά και κάνουν το γύρο των διεθνών Μέσων Ενημέρωσης, είναι πως αν (ουδείς το εύχεται) παρατηρηθεί κάτι ανάλογο, δεν αποκλείεται να ζήσουμε μέρες του 2005 στην Ινδιανάπολη, όπου για λόγους ασφαλείας που είχαν να κάνουν με τα ελαστικά (Michelin), οι ομάδες αποσύρθηκαν και ο αγώνας έγινε με μόλις έξι μονοθέσια που δεν φορούσαν τα γαλλικά λάστιχα. Κάτι τέτοιο όμως, αν τυχόν γίνει στην F1 θα είναι καταστροφή για το σπορ, την αξιοπιστία και το κύρος του.
Μακάρι να πάνε όλα καλά…

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube