node/4575

Ο νέος V6 turbo της Renault για το 2014

Η Renault αποκάλυψε τον νέο 1.6 V6 τούρμπο κινητήρα της για τα Grand Prix F1 του 2014

Ο κινητήρας που παρουσιάστηκε στην Παρισινή Έκθεση Αεροσκαφών, έχει την ονομασία Energy F1 καθώς είναι ο πρώτος της Renault για τη νέα εποχή, με τούρμπο και συστήματα ανάκτησης ενέργειας.

Ο 4 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής και νυν πρεσβευτής της Renault, Αλέν Προστ, δήλωσε: «Από το 2014 θα φέρουμε τους κινητήρες στο προσκήνιο και θα αποκαταστήσουμε την ισορροπία στην F1. Ο κινητήρας είναι η καρδιά του αυτοκινήτου και από του χρόνου θα επιστρέψει στην καρδιά του σπορ μας».

Η Renault έχει ήδη συμβόλαιο με την πρωταθλήτρια Red Bull για να της προμηθεύει κινητήρες και to 2014, ενώ στους πελάτες της θα προστεθεί και η αδελφή ομάδα της RBR, η Toro Rosso, που μέχρι και φέτος χρησιμοποιεί κινητήρες της Ferrari.

H Renault θα συνεχίσει να προμηθεύει και την Caterham, με την οποία έχει συνεργασία και σε προγράμματα εξέλιξης αυτοκινήτων δρόμου (Alpine).

H Williams θα εγκαταλείψει τη Renault για να πάει του χρόνου στο στρατόπεδο της Mercedes, ενώ τα πλάνα Lotus για τους κινητήρες του 2014 δεν έχουν ακόμη γνωστοποιηθεί.

Η Renault έδωσε στη δημοσιότητα και ένα audio clip με τον ήχο του νέου της V6 turbo για το 2014.

Ο ήχος των νέων, «πράσινων» κινητήρων τούρμπο αποτέλεσε καυτό θέμα συζήτησης πριν τη θέσπιση των νέων κανονισμών.

Ο κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων της F1, Μπέρνι Έκλστον, επιχειρηματολογούσε ότι οι κινητήρες του 2104 θα είναι πολύ ήσυχοι και θα υποβαθμίσουν την εμπειρία της F1. Όμως ο επικεφαλής κινητήρων της Renault F1, Ρομπ Ουάιτ, λέει ότι ο ήχος θα είναι διαφορετικός αλλά και πάλι εντυπωσιακός.

«Ο ήχος του κινητήρα είναι άθροισμα τριών βασικών συνιστωσών: εξαγωγής, εισαγωγής και μηχανικού θορύβου», εξηγεί.

«Σε πλήρη ισχύ ο θόρυβος από τις εξατμίσεις κυριαρχεί, όμως οι άλλες δύο πηγές δεν είναι αμελητέες και αν φιμώναμε τις εξατμίσεις ο ήχος θα ήταν δυνατός και θα συνέβαλε περισσότερο στη γενική εντύπωση μέσα στο κόκπιτ.

«Και οι τρεις πηγές είναι παρούσες στον V6T. Η ενέργεια σε κάθε εκτόνωση είναι μεγαλύτερη, όμως υπάρχουν λιγότεροι κύλινδροι και ο ρυθμός περιστροφής είναι χαμηλότερος, ενώ ο ήχος από την εισαγωγή και εξαγωγή μειώνεται από το τούρμπο.

«Συνολικά, το επίπεδο της πίεσης (άρα και η αντιλαμβανόμενη ένταση) είναι χαμηλότερο και η χροιά του ήχου αντικατοπτρίζει τη νέα αρχιτεκτονική. Το μονοθέσιο και πάλι θα επιταχύνει και θα φρενάρει δυνατά, με άμεσες αλλαγές ταχυτήτων. Οι κινητήρες θα παραμείνουν υψηλόστροφοι αγωνιστικοί με εξαιρετικά υψηλή απόδοση».

Ο Ουάιτ δεν περιμένει να απογοητευτεί κανείς από τον ήχο του V6.

«Βασικά, ο ήχος θα παραμείνει δυνατός. Θα σε σηκώνει από τον ύπνο και οι γείτονες θα συνεχίσουν να διαμαρτύρονται.  

«Απλά, ο ήχος θα είναι ήχος κινητήρα τούρμπο αντί ατμοσφαιρικού: θα ακούς την τουρμπίνα όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι από το γκάζι και οι στροφές πέφτουν. Πιστεύω πως κάποιοι θα νοσταλγούν τον ήχο των κινητήρων από άλλες εποχές, συμπεριλαμβανομένων των σημερινών V8, αλλά ο ήχος των κινητήρων νέας γενιάς θα είναι απλά διαφορετικός.

«Είναι σαν να σας ρωτούν αν σας αρέσουν οι Motorhead ή οι AC/DC. Τελικά είναι θέμα προσωπικού γούστου. Και τα δύο συγκροτήματα είναι θορυβώδη στις συναυλίες τους».

Ακολουθεί συγκριτικός πίνακας τεχνικών στοιχείων του κινητήρα Renault του 2013 σε σχέση με αυτόν του 2014
Υπόμνημα: MGU-H είναι το σύστημα ανάκτησης ενέργειας από τα καυσαέρια. MGU-K είναι τό σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας κατά την επιβράδυνση (το γνωστό μας ως KERS)
 

RS27-2013

Energy F1-2014

Κινητήρας

Κυβισμός

2.4L

1.6L

Όριο στροφών

18,000rpm

15,000rpm

Εισαγωγή

Ατμοσφαιρική, η υπερπλήρωση απαγορεύεται

Ένα τούρμπο, ελεύθερη πίεση υπερπλήρωσης (ουσιαστικό μέγιστο 3,5 bar abs λόγω ορίου παροχής καυσίμου)

Όριο παροχής καυσίμου

Ελεύθερο, αλλά ουσιαστικά 170 kg/h

100 kg/h (-40%)

Επιτρεπόμενο καύσιμο ανά αγώνα

Ελεύθερο, αλλά ουσιαστικά 160 kg

100 kg (-35%)

Διάταξη κυλίνδρων

90° V8

90° V6

Αριθμός κυλίνδρων

8

6

Διάμετρος

Max 98mm

80mm

Διαδρομή

Ελεύθερη

53mm

Ύψος στροφαλοφόρου

Min 58mm

90mm

Αριθμός βαλβίδων

4 ανά κύλινδρο, 32

4 ανά κύλινδρο, 24

Εξαγωγή

Δύο εξατμίσεις, μία ανά σειρά κυλίνδρων

Μία κεντρική εξάτμιση από την τουρμπίνα

Τροφοδοσία

Έμμεσος ψεκασμός

Άμεσος ψεκασμός

Μέγιστος αριθμός κινητήρων ανά οδηγό το χρόνο

8

5

Συστήματα ανάκτησης ενέργειας

MGU-K rpm

Απεριόριστες (38,000 rpm)

Max 50,000 rpm

MGU-K ισχύς

Max 60kW

Max 120kW

Ενέργεια ανακτώμενη από το MGU-K

Max 0.4 MJ/γύρο

Max 2MJ/γύρο

Energy αποδιδόμενη από το MGU-K

Max 0.4 MJ/γύρο

Max 4 MJ/γύρο

MGU-H rpm

-

>100,000rpm

Ενέργεια ανακτώμενη από το MGU-H

-

Απεριόριστη (> 2MJ/γύρο)