H Mercedes αποκαλύπτει τον ήχο του κινητήρα V6 turbo 2014

H Mercedes αποκαλύπτει τον ήχο του κινητήρα V6 turbo 2014

Η Mercedes-Benz παρουσίασε το πρώτο audio του νέου της V6 turbo για τη Formula 1, καθώς συνεχίζεται η προετοιμασία για το ντεμπούτο του την ερχόμενη χρονιά.

Το χορταστικό clip, που είναι η προσομοίωση στο δυναμόμετρο ενός πλήρους γύρου στη Μόντσα σε συγχρονισμό με video από τον προσομοιωτή της Mercedes, μας δίνει μια ιδέα του πώς θα ακούγονται τα μονοθέσια της νέας γενιάς με τους νέους V6 turbo κινητήρες.

Παρότι η προσομοίωση δίνει την πλησιέστερη ως τώρα εκδοχή του ήχου ενός V6 turbo, ο επικεφαλής του τμήματος κινητήρων της Mercedes, Andy Cowell, ξεκαθάρισε ότι θα είναι διαφορετικός όταν αληθινοί κινητήρες γυρίζουν στην πίστα.

«Η ηχογράφηση σε ένα θάλαμο δοκιμών είναι δύσκολη καθώς πρέπει να εξάγεις τα καυσαέρια με ασφάλεια από το εργοστάσιο μέσα στο οποίο βρίσκεται ο θάλαμος», εξήγησε.

«Εφαρμόζεται πολλή τεχνολογία για να εξασφαλιστεί το ότι τα καυσαέρια βγαίνουν και φιλτράρονται, διαδικασία που φυσικά αφαιρεί ένα μέρος του ήχου. Έπειτα, ο θάλαμος δοκιμών είναι ένα δωμάτιο με επίπεδους τοίχους που αντανακλούν το ήχο και επηρεάζοντας την καθαρότητά του. Πρόκειται για δυναμόμετρο, όχι για στούντιο ηχογράφησης!»

Αν και οι φαν ενδιαφέρονται πολύ για τον ήχο των νέων V6 turbo, η Mercedes επισημαίνει ότι έχει επικεντρωθεί στο να κάνει τον κινητήρα όσο το δυνατόν πιο ανταγωνιστικό για την αρχή της σεζόν του 2014.

«Έχουμε προχωρήσει πολύ. Ήδη φτιάχνουμε τα εργαλεία για την κατασκευή των βασικών εξαρτημάτων και εξετάζουμε διάφορες λύσεις για την εγκατάσταση του κινητήρα στο σασί», λέει ο Cowell. «Όταν φτάσεις στην εξέλιξη, πρέπει να κάνεις το δικό σου αγώνα. Όπως συμβαίνει πάντα με τους ανταγωνιστικούς ανθρώπους, δίνουν μάχες προσπαθώντας να κάνουν όσο γίνεται περισσότερα, επικεντρώνονται στα προβλήματα που μένουν ακόμα να λυθούν και δεν ξοδεύουν χρόνο αναλογιζόμενοι τις επιτυχίες τους».

Γιατί οι νέοι κινητήρες ακούγονται διαφορετικά
Ο υπεύθυνος κινητήρων F1 της Mercedes-Benz, Andy Cowell, εξηγεί γιατί οι νέοι V6 turbo ηχούν διαφορετικά από τους σημερινούς V8:

«Στον V8 έχουμε δύο εξατμίσεις, οπότε 4 κύλινδροι τροφοδοτούν την κάθε μία με παλμούς εξαγωγής. Ο στροφαλοφόρος γυρνάει με 18.000 rpm και δεν υπάρχουν εμπόδια στην εξαγωγή.

«Κάνουμε μεγάλη προσπάθεια για να εξασφαλίσουμε ελεύθερη ροή των καυσαερίων και το σύστημα εξαγωγής είναι ροϊκά πολύ εξελιγμένο αφού ο τρόπος για να βγάλεις ισχύ από έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα είναι να εξελίξεις ροϊκά στο έπακρο την εισαγωγή και την εξαγωγή. 

«Στον V6 έχουμε μία μόνο εξάτμιση, οπότε και οι 6 κύλινδροι τροφοδοτούν αυτή τη μοναδική εξάτμιση. Όμως, επειδή οι νέοι κανονισμοί για το 2014 εστιάζουν στο να παίρνεις το μέγιστο δυνατό έργο από μια συγκεκριμένη ποσότητα καυσίμου με περιορισμένη ροή παροχής, δίνουν τη δυνατότητα να έχεις μια τουρμπίνα στην εξαγωγή, που παίρνει ενέργεια από τη ροή των καυσαερίων για να κινεί ένα συμπιεστή υπερπλήρωσης της εισαγωγής.

«Η τουρμπίνα κινεί επίσης τη γεννήτρια MGU-H (Motor Generator UnitHeat) που ανακτά την επιπλέον ενέργεια από αυτή που χρειάζεται ο συμπιεστής, αποθηκεύοντάς την στην μπαταρία για να “μπουστάρει” την επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών.

«Όταν έχεις τέτοια εμπόδια στο σύστημα εξαγωγής, μειώνεται η ένταση του ήχου διότι η τουρμπίνα είναι σχεδιασμένη για να ανακτά ενέργεια από τη ροή των καυσαερίων, πράγμα που φυσικά μειώνει την ένταση του ήχου που βγαίνει.

«Όμως επειδή έχουμε 6 κυλίνδρους να σκάνε σε μία μόνο εξάτμιση, αντί για τους 4 σε κάθε μία εξάτμιση του σημερινού V8, η συχνότητα του ήχου θα είναι πολύ κοντά στη σημερινή των 18.000 rpm.

«Άρα θα έχουμε παρόμοια συχνότητα ήχου, αλλά χαμηλότερη ένταση λόγω της ενέργειας που ανακτάται από τη ροή της εξαγωγής».

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube