Grand Prix του Μονακό: H ιστορία του σε φωτογραφίες

Grand Prix του Μονακό: H ιστορία του σε φωτογραφίες

Ως ιδέα, δεν δείχνει λογική: Οι ταχύτεροι οδηγοί του κόσμου να συναγωνίζονται μέσα στα στενά μιας ευρωπαϊκής πόλης, στο τιμόνι αγωνιστικών μονοθεσίων των 750 ίππων

Ως ιδέα, δεν δείχνει λογική: Οι ταχύτεροι οδηγοί του κόσμου να συναγωνίζονται μέσα στα στενά μιας ευρωπαϊκής πόλης, στο τιμόνι αγωνιστικών μονοθεσίων των 750 ίππων.

Και όμως, παρά το παράλογο του πράγματος, το Grand Prix του Μονακό συναρπάζει τους φίλους των αγώνων από το 1929, όπου ο Βρετανός Ουίλιαμ Γκρόβερ-Ουίλιαμς κέρδισε με μια Bugatti την πρώτη διοργάνωση του αγώνα. Οι επικριτές του σιρκουί στους δρόμους του Μόντε Κάρλο επισημαίνουν ότι είναι πολύ κλειστό και στενό, αποκλείοντας σχεδόν τα προσπεράσματα.

Πράγματι, ο αγώνας του 2003 δεν είχε καθόλου προσπεράσματα στους 78 γύρους της πίστας και ο νικητής, Χουάν-Πάβλο Μοντόγια, κέρδισε θέσεις μόνο κατά τη διάρκεια των στάσεων ανεφοδιασμού.
 
Παρόλα αυτά, το GP του Μονακό παραμένει ένας από τους πιο συναρπαστικούς αγώνες της Formula 1, λόγω και του ότι τα κτίρια και οι μπαριέρες βρίσκονται πολύ κοντά στην πίστα, εντείνοντας την αίσθηση της ταχύτητας και του ήχου.
Ο φετινός αγώνας είναι το 72ο GP του Μονακό. Μέχρι και το 2012, η McLaren ήταν η πιο επιτυχημένη ομάδα στους δρόμους του Πριγκιπάτου, με 15 νίκες.

Ο αείμνηστος Άιρτον Σένα είχε πάρει τις έξι από αυτές, σε μια απίστευτη περίοδο από το 1987 έως το 1993. Όμως, αυτό που παραμένει στη μνήμη πολλών είναι ο γύρος κατάταξης του Βραζιλιάνου το 1988, που ήταν 1,4 δευτερόλεπτα ταχύτερος από εκείνον του Αλέν Προστ, team-mate του στη McLaren!

Ο Γκρέιχαμ Χιλ ήταν άλλος ένας οδηγός με ειδικότητα στο Μονακό. Πήρε μια τριπλέτα νικών με BRM ανάμεσα στο 1963 και το 1965, και στη συνέχεια πρόσθεσε άλλες δύο με Lotus, το 1968-’69.

Όμως λόγω της μοναδικής φύσης του σιρκουί του Μονακό, έχουμε συχνά απρόβλεπτα έως και απίστευτα αποτελέσματα. Ο Ολιβιέ Πανίς και ο Γιάρνο Τρούλι πήραν εκεί τη μία και μοναδική νίκη της καριέρας τους, το 1996 και το 2004 αντίστοιχα.
Αν μιλάμε όμως για απρόβλεπτο σενάριο, ελάχιστοι αγώνες μπορούν να συναγωνιστούν το Μονακό του 1982.

Όταν ο επί μεγάλο διάστημα επικεφαλής, Αλέν Προστ (Renault), τράκαρε καθώς άρχισε να ψιλοβρέχει, ο Ρικάρντο Πατρέζε (Brabham) έδειχνε ως βέβαιος νικητής. Στον προτελευταίο γύρο του αγώνα όμως ο Ιταλός έκανε τετ-α-κε και βρέθηκε πάνω στο πεζοδρόμιο της φουρκέτας. Η πρώτη θέση πέρασε στον Πιρονί (Ferrari) που όμως έμεινε αμέσως μετά από βενζίνη.
Το δράμα δεν είχε τελειώσει. Ο Αντρέα ντε Τσέζαρις (Alfa Romeo) θα είχε μπει επικεφαλής, αλλά έμεινε και αυτός από βενζίνη. Η πρώτη θέση πέρασε στον Ντέρεκ Ντέιλι (Williams), που συνέχιζε παρότι είχε χάσει και τις δύο του πτέρυγες, αλλά σταμάτησε με σπασμένο κιβώτιο αρχίζοντας τον τελευταίο γύρο.

Έτσι ο Πατρέζε, που τον είχαν σπρώξει και είχε ξαναπάρει μπροστά στην κατηφόρα, πήρε την πρώτη του νίκη. Κι όταν του το είπαν, δεν το πίστευε!...

Αυτό ήταν ένα από τα συμβάντα που έχουν σημαδέψει την ιστορία του αγώνα. Δείτε πιο κάτω τη συλλογή φωτογραφιών μας από ξεχωριστές στιγμές του GP του Μονακό.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube