node/19925

Grand Prix Ουγγαρίας: Ο Hamilton πήρε τον αγώνα στην πρώτη στροφή και πέρασε μπροστά στην βαθμολογία

Περιμέναμε ότι σε αυτή την πίστα οι διαφορές των μονοθεσίων θα είναι μικρές για να δούμε έναν ωραίο αγώνα. Αλλά μάταια...

Πολλοί περίμεναν ότι στην Ουγγαρία, μια πίστα στην οποία η ισχύς του κινητήρα δεν είναι καθοριστικής σημασίας, θα είχαμε μικρές διαφορές δυναμικότητας μεταξύ των ομάδων και έτσι θα βλέπαμε έναν συναρπαστικό αγώνα όπως στο Monaco. Αλλά μάταια...

Ο Lewis Hamilton πήρε τον αγώνα στην πρώτη στροφή και πέρασε πρώτος στην βαθμολογία του πρωταθλήματος. Αυτή είναι η 5η νίκη του σε έξι αγώνες, με την οποία γύρισε την σε βάρος του διαφορά των -43 βαθμών σε προβάδισμα +6.


H στιγμή που ο Hamilton κερδίζει τον αγώνα, στην πρώτη στροφή

Ο Rosberg σε τουλάχιστον δύο τρεις περιπτώσεις βρέθηκε πολύ κοντά στον Hamilton, στα ντουμπλαρίσματα αλλά και μετά από κάποια λάθη του Βρετανού. Είδαμε την διαφορά σε δύο τουλάχιστον περιπτώσεις να μειώνεται από τα +2” σε 0,3”. Όμως όχι μόνο δεν τόλμησε να πιέσει για προσπέρασμα, αλλά μέσα σε δύο στροφές έμενε ξανά πίσω από τον Hamilton ένα ολόκληρο δευτερόλεπτο. Η εικόνα αυτή μας βάζει σε σκέψεις. Αν και επισήμως η ομάδα λέει ότι δεν υπάρχουν team orders και ότι οι οδηγοί είναι ελεύθεροι να μονομαχήσουν, μας πέρασε από το μυαλό ότι ίσως έχουν κάνει μια άτυπη συμφωνία ώστε ο μεταξύ τους αγώνας να τελειώνει στην 1η στροφή. Όπως άλλοτε στην McLaren οι Hakkinen και Coulthard.

Στην 3η θέση τερμάτισε ο Ricciardo. Ο Αυστραλός χώθηκε από την εσωτερική της πρώτης στροφής και πέρασε τον Rosberg, ο οποίος ανταπέδωσε από την εξωτερική της Στροφής 2, κρατώντας την εσωτερική για την 3 και την θέση του. Στην πορεία του αγώνα, πριν το 2ο pitstop η Mercedes ανέφερε στις επικοινωνίες με τους οδηγούς της ότι θεωρούσε τον Ricciardo απειλή, ειδικά για τον Rosberg. Η Red Bull κάλεσε τον Αυστραλό στα pits πριν μπλέξει στα ντουμπλαρίσματα, τα οποία είχαν ήδη αρχίσει οι δύο Mercedes. Ελπίζοντας ίσως ότι μερικοί καθαροί γύροι θα τον έφερναν μπροστά από τον Rosberg. Κάτι τέτοιο όμως δεν φάνηκε εφικτό.



Στους τελευταίους γύρους η Ferrari του Vettel πλησίασε την Red Bull του Ricciardo, αλλά η διαφορά δεν ήταν τέτοια που να επιτρέψει στον Γερμανό να απειλήσει ουσιαστικά. Ο Vettel έκανε έναν αγώνα που θα λέγαμε χλιαρό. Η Ferrari είχε βάλει στόχο να βρεθεί μπροστά από την Red Bull και να αποδείξει ότι είναι η ομάδα που μπορεί να απειλήσει την Mercedes. Αλλά δεν έπεισε. Και ο Vettel φαίνεται να έχει χάσει τον ενθουσιασμό και το πείσμα του. Δεν οδηγεί όπως ο Alonso στα κόκκινα, όταν σου έδινε την εντύπωση ότι έπαιρνε από την μέτρια Ferrari του το 120%. Αντίθετα, πολύ καλό αγώνα έκανε ο Raikkonen που ανέβηκε από την 14η θέση στην έκτη.

Για τις θέσεις 5-6 είχαμε άλλη μία μονομαχία Red Bull και Ferrari, με τον Verstappen να κρατά πίσω του τον Raikkonen όπως και στην Βαρκελώνη, όταν πήρε τη νίκη. Ο Kimi είχε αλλάξει λάστιχα και έχοντας φρέσκια την πολύ μαλακή γόμα περίπου πλησίαζε τον Ολλανδό με ραγδαίο ρυθμό, εκμηδενίζοντας μια διαφορά σχεδόν 18” σε δέκα γύρους. Έκανε μάλιστα και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα με 1'23"086. Είχε σχεδόν άλλους δέκα μπροστά του για να κάνει το προσπέρασμα. Ο Verstappen και πάλι ήταν αλάνθαστος στην άμυνα. Και σκληρός. Σε μια επίθεση του Kimi στην κατηφορική αριστερή διαρκείας Στροφή 2, μετά την δεύτερη μικρή ζώνη DRS, ο Max έκλεισε την πόρτα όταν η Ferrari πήγε να βουτήξει στην εσωτερική. Ο Raikkonen άλλαξε απότομα γραμμή προς την εξωτερική αλλά έσπασε το αριστερό endplate της εμπρός αεροτομής του πάνω στον πίσω δεξί τροχό της Red Bull. Παρόλα αυτά η Ferrari ήταν ακόμη σε κατάσταση που μπορούσε να κινηθεί σε πολύ γρήγορο ρυθμό και ο Φιλανδός επεδίωξε την προσπέραση, διαμαρτυρόμενος μάλιστα ότι ο Verstappen αμύνεται αντικανονικά, αλλάζοντας περισσότερες από μία φορές γραμμή. Οι αγωνοδίκες δεν βρήκαν τίποτα αντικανονικό όμως.


Η στιγμή της επαφής Raikkonen - Verstappen. Η πτέρυγα της Ferrari έχει σπάσει, το κομμάτι ίπταται

Νωρίτερα, στα μισά του αγώνα οι δύο τους είχαν πάλι μια κόντρα μερικών γύρων. Σε εκείνη την περίπτωση μπροστά ήταν ο Raikkonen ο οποίος επίσης αμύνθηκε εξαιρετικά, με πείσμα και υψηλή τεχνική. Ο Raikkonen, εκκινώντας από την 14η θέση είχε επιλέξει την μαλακή γόμα, αντί της πολύ μαλακής των οδηγών της 10άδας. Στο τέλος του μεγάλου πρώτου stint του Kimi, με τα λάστιχά του φθαρμένα λίγο πριν το pitstop, ο Φιλανδός είχε τον Verstappen στους καθρέφτες του να προσπαθεί να τον προσπεράσει. Πράγμα που κατάφερε μόνο όταν η Ferrari κάλεσε τον Kimi στα pits.

Εξαιρετικό αγώνα έκανε και ο Alonso, υπενθυμίζοντας το τεράστιο ταλέντο του. Η McLaren στο στενό Hungaroring έδειξε τον καλύτερο εαυτό της και ο Ισπανός που κατάφερε να φέρει το μονοθέσιό του στην 7η θέση, μπροστά αντιπάλους με ισχυρότερα μοτέρ που σε μια άλλη πίστα θα τον είχαν καταπιεί. Είναι αξιοσημείωτο ότι ο Alonso είχε την 7η θέση σε όλα απολύτως τα σκέλη του τριημέρου, και στις τρεις περιόδους ελεύθερων δοκιμαστικών, στις κατατακτήριες και στον αγώνα. Τον ακολούθησαν ο Carlos Sainz Jr. με την Toro Rosso,  ο Valtteri Bottas με την Williams και η Force India του Nico Hulkenberg.
 

Pos

No

Driver

Car

Laps

Time/Retired

Pts

1

44

Lewis Hamilton

Mercedes

70

1:40:30.115

25

2

6

Nico Rosberg

Mercedes

70

+1.977s

18

3

3

Daniel Ricciardo

Red Bull Racing TAG Heuer

70

+27.539s

15

4

5

Sebastian Vettel

Ferrari

70

+28.213s

12

5

33

Max Verstappen

Red Bull Racing TAG Heuer

70

+48.659s

10

6

7

Kimi Räikkönen

Ferrari

70

+49.044s

8

7

14

Fernando Alonso

McLaren Honda

69

+1 lap

6

8

55

Carlos Sainz

Toro Rosso Ferrari

69

+1 lap

4

9

77

Valtteri Bottas

Williams Mercedes

69

+1 lap

2

10

27

Nico Hulkenberg

Force India Mercedes

69

+1 lap

1

11

11

Sergio Perez

Force India Mercedes

69

+1 lap

0

12

30

Jolyon Palmer

Renault

69

+1 lap

0

13

21

Esteban Gutierrez

Haas Ferrari

69

+1 lap

0

14

8

Romain Grosjean

Haas Ferrari

69

+1 lap

0

15

20

Kevin Magnussen

Renault

69

+1 lap

0

16

26

Daniil Kvyat

Toro Rosso Ferrari

69

+1 lap

0

17

12

Felipe Nasr

Sauber Ferrari

69

+1 lap

0

18

19

Felipe Massa

Williams Mercedes

68

+2 laps

0

19

94

Pascal Wehrlein

MRT Mercedes

68

+2 laps

0

20

9

Marcus Ericsson

Sauber Ferrari

68

+2 laps

0

21

88

Rio Haryanto

MRT Mercedes

68

+2 laps

0

NC

22

Jenson Button

McLaren Honda

60

DNF

0