
GP Μαλαισίας, FP1 & FP2: Οι Ferrari μπροστά
Οι Vettel και Raikkonen ταχύτεροι όλων στην FP2, αφού η βροχή εμπόδισε την FP1. Πολύ πίσω οι Mercedes, που έχουν «θεμελιώδες πρόβλημα» να λύσουν.


O Sebastian Vettel νίκησε τον Kimi Raikkonen, γράφοντας τον καλύτερο χρόνο στην FP2 πριν οι δοκιμές διακοπούν λόγω ατυχήματος που προκλήθηκε από καπάκι φρεατίου που έφυγε από τη θέση του!
Η δεύτερη περίοδος των ελεύθερων δοκιμών διακόπηκε με κόκκινη σημαία 10 λεπτά πριν το προγραμματισμένο τέλος όταν ο Romain Grosjean τράκαρε σοβαρά τη Haas αφού χτύπησε το μετατοπισμένο καπάκι.
Τα ριπλέι έδειξαν ότι ο Γάλλος χτύπησε το καπάκι στο εσωτερικό κερμπ της Στροφής 12, αφού το είχε μετατοπίσει η Merceces του Valtteri Bottas με τον πίσω δεξιό τροχό της. Το χτύπημα κατέστρεψε το λάστιχο του Grosjean, με αποτέλεσμα η Haas βγει από την πίστα και να πέσει στον τοίχο.
Το καπάκι απομακρύνθηκε από έναν κριτή, και ο αγωνιστικός διευθυντής της F1, Charlie Whiting, μαζί με τον υπεύθυνο ασφαλείας της FIA, Laurent Μekies, πήγαν επιτόπου για να εκτιμήσουν τη ζημιά. Μετά την επιθεώρηση, αποφασίστηκε να μην ξαναρχίσουν οι δοκιμές.
Προηγουμένως, ο Vettel είχε γράψει χρόνο 1’ 31” 261 με τα super-soft λάστιχα, αφήνοντας τον Raikkonen 0,604” πίσω, ενώ η Mercedes είχε διάφορα προβλήματα.
Η πρωινή βροχή είχε καθυστερήσει την FP1, όπου τελικά έγιναν λίγοι γύροι, με ταχύτερες τις δύο Red Bull, μπροστά από τη McLaren του Alonso και τις δύο Ferrari. H απογευματινή περίοδος FP2 όμως ήταν εντελώς στεγνή και οι ομάδες μπόρεσαν να κάνουν δοκιμές με τη medium, τη soft και τη super-soft γόμα ελαστικών.
Ο Vettel ήταν ο πιο γρήγορος αρχικά με τη soft, σημειώνοντας ένα 1’ 32” 456, ενώ ο Bottas βγήκε από την πίστα στη δεξιά Κ11, διέσχισε την αμμοπαγίδα και επέστρεψε στα pits.
Αμέσως μετά, ο Lewis Hamilton πάτησε το πρώτο κερμπ στη διπλή δεξιά Κ7/8 κι έχασε το πίσω μέρος της Mercedes, με αποτέλεσμα να βγει κι αυτός στο χαλίκι (φωτ. κάτω) πριν επιστρέψει στο γκαράζ.
Ο Max Verstappen ήταν ο πρώτος που δοκίμασε προσομοίωση κατατακτηρίων, βάζοντας τα super-soft και ανεβαίνοντας στη 2η θέση, 0,283” πίσω από τον Vettel με τα σκληρότερα soft.
Στη συνέχεια ο Daniel Ricciardo πέρασε πρώτος με τα super-soft, αλλά το 1’ 32” 099 που σημείωσε γρήγορα βελτιώθηκε από τον Raikkonen, ενώ ο Vettel πήγε ακόμα πιο γρήγορα.
Οι δύο Mercedes επέστρεψαν στην πίστα μετά τις εξόδους τους, αλλά ο Bottas κατάφερε μόνο τον 5ο χρόνο, 1,459” πίσω από τον Vettel. O Hamilton ήταν λίγο πιο γρήγορος, ανεβαίνοντας αυτός στην 5η θέση, πριν τους υποβιβάσει και τους δύο ο Alonso με έναν εντυπωσιακό γύρο.
Οι ομάδες στη συνέχεια επικεντρώθηκαν σε προσομοιώσεις αγώνα, για το τελευταίο ημίωρο της 90λεπτης περιόδου.
Η Force India έβαλε και τα δύο της μονοθέσια στη δεκάδα, με τον Sergio Perez 8o και τον Esteban Ocon 10o. Ανάμεσά τους πλασαρίστηκε ο Nico Hulkenberg με τη Renault.
O Jolyon Palmer ήταν 11ος με την άλλη Renault, 3 δέκατα πίσω από τον team-mate του, ενώ ο Stoffel Vandoorne (McLaren) ήταν 1,1” πίσω από τον Alonso.
O Felipe Massa, που δεν είχε κάνει ούτε ένα γύρο το πρωί, έκανε 20 το απόγευμα γράφοντας τον 12ο καλύτερο χρόνο, 4 δέκατα και δύο θέσεις μπροστά από τον Lance Stroll με την άλλη Williams.
Ο νεοφερμένος στην Toro Rosso, Pierre Gasly, ήταν μία θέση μπροστά από τον Carlos Sainz, ενώ το πρωί ο Charles Leclerc, με τη Sauber του Marcus Ericsson, ήταν πιο γρήγορος από τον μόνιμο οδηγό της ομάδας, Pascal Wehrlein.
ΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ SEPANG:
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ | ΧΡΟΝΟΣ | ΔΙΑΦ. | ΓΥΡΟΙ |
---|---|---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m31.261s | - | 23 |
2 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m31.865s | 0.604s | 19 |
3 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m32.099s | 0.838s | 19 |
4 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 1m32.109s | 0.848s | 11 |
5 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m32.564s | 1.303s | 14 |
6 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m32.677s | 1.416s | 15 |
7 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1m32.720s | 1.459s | 21 |
8 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m32.862s | 1.601s | 20 |
9 | Nico Hulkenberg | Renault | 1m33.060s | 1.799s | 24 |
10 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 1m33.096s | 1.835s | 24 |
11 | Jolyon Palmer | Renault | 1m33.381s | 2.120s | 26 |
12 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m33.394s | 2.133s | 20 |
13 | Stoffel Vandoorne | McLaren/Honda | 1m33.673s | 2.412s | 15 |
14 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 1m33.818s | 2.557s | 16 |
15 | Pierre Gasly | Toro Rosso/Renault | 1m34.043s | 2.782s | 22 |
16 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 1m34.104s | 2.843s | 19 |
17 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1m34.118s | 2.857s | 18 |
18 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1m34.343s | 3.082s | 17 |
19 | Pascal Wehrlein | Sauber/Ferrari | 1m35.246s | 3.985s | 29 |
20 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m35.697s | 4.436s | 27 |