GP Κίνας: Ο Ricciardo (και) με το σπαθί του
Ο Αυστραλός νίκησε άξια, αφού εκμεταλλεύτηκε τη στρατηγική της ομάδας του, την υπερβολική επιθετικότητα του team-mate του και την αυτοκτονία της Ferrari.
O Daniel Ricciardo πήρε μιαν ανέλπιστη νίκη από την 6η θέση της εκκίνησης, ενώ ο Max Verstappen συγκρούστηκε με τον Sebastian Vettel, που η ομάδα του τον έφερε από κυρίαρχη σε ευάλωτη θέση.
Ήταν ένας τρελός αγώνας, που κρίθηκε από τα λάθη στρατηγικής της Ferrari και μια σύγκρουση των δύο Toro Rosso.
H έξοδος στην πίστα του αυτοκινήτου ασφαλείας μετά από το παραπάνω ατύχημα, λίγο μετά τη μέση του αγώνα, επέτρεψε στη Red Bull να φέρει και τους δύο οδηγούς της για να φορέσουν φρέσκα soft λάστιχα, ενώ οι αντίπαλοί τους έμειναν στην πίστα με τα σκληρότερα –και πιο φθαρμένα– medium.
Στη συνέχεια ο Ricciardo πέρασε τον team-mate του, τον Lewis Hamilton και τον Vettel, πριν κάνει ένα εκπληκτικό προσπέρασμα στον τότε επικεφαλής Valtteri Bottas, στην είσοδο της κλειστής στροφής 6, για να πετάξει προς τη νίκη.
Ο Bottas κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον ανερχόμενο ξανά Raikkonen, που πήρε την 3η θέση αφού ο Verstappen έσπρωξε τον Vettel –και τον εαυτό του– σε τετακέ στη φουρκέτα 14, ενώ απέμεναν 14 γύροι.
Ξεκινώντας από την pole, o Vettel είχε μπει επικεφαλής και είχε ανοίξει μια διαφορά πάνω από 3” από τον Bottas, όταν η Mercedes κινήθηκε πρώτη στρατηγικά καλώντας τον Φιλανδό για αλλαγή ελαστικών στον 19ο από τους 56 γύρους.
Η Ferrari άργησε να αντιδράσει κι ένας σπουδαίος γύρος εξόδου του Bottas τον έφερε καθαρά μπροστά από τον Vettel καθώς ο Γερμανός έβγαινε από τα pits.
O Bottas παγίωσε την πρωτοπορία του στους επόμενους 12 γύρους μέχρι που ο Vettel είχε μια μικρή ευκαιρία να περάσει μπροστά όταν και οι δύο έφτασαν τον Raikkonen, τον οποίο η Ferrari είχε κρατήσει στην πίστα (με τα παλιά λάστιχα) ίσως και για να καθυστερήσει τον Φιλανδό της Mercedes.
Ο Raikkonen πάντως έκανε ακριβώς αυτό, κρατώντας πίσω του τον συμπατριώτη του στην τελευταία φουρκέτα, όμως δεν μπόρεσε να αντισταθεί στην επίθεση του Bottas στην Κ1.
Ο Vettel πάντως είχε κολλήσει πίσω από τη Mercedes κι επιτέθηκε στην Κ6, αλλά χωρίς επιτυχία. Ο Bottas είχε καταφέρει να βγάλει τον Γερμανό της Ferrari εκτός DRS όταν συγκρούστηκαν οι δύο Toro Rosso στη φουρκέτα.
Ο Pierre Gasly έκανε μια παράτολμη επίθεση στον Brendon Hartley, με αποτέλεσμα να τον χτυπήσει και να τον γυρίσει σε τετακέ. Η πίστα γέμισε θραύσματα από ανθρακόνημα και γυαλιά από καθρέφτη, που έπρεπε να απομακρυνθούν, οπότε βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Ο Verstappen και ο Ricciardo, που ήταν στην 3η και στην 5η θέση με ανάμεσά τους τον Hamilton, αφού είχαν ξεκινήσει με τα ultrasoft λάστιχα και είχαν αλλάξει σε medium, σταμάτησαν αμέσως για να αλλάξουν σε soft – ο ένας ακριβώς πίσω τον άλλον, σε μια εκπληκτική στρατηγική κίνηση της Red Bull με την ίδια ομάδα μηχανικών. Οι δυο τους ξαναβγήκαν στην πίστα στην 4η και την 6η θέση αντίστοιχα.
Ο Ricciardo πέρασε εύκολα τον Raikkonen, που είχε αλλάξει σε medium λίγο πριν το αυτοκίνητο ασφαλείας, κι έπιασε στη συνέχεια τους μαχόμενους Hamilton και Verstappen. Πέρασε τον team-mate όταν βγήκε ο Ολλανδός βγήκε για λίγο εκτός πίστας προσπαθώντας να περάσει τη Mercedes από την εξωτερική της Κ7, και στη συνέχεια πέρασε και τον Hamilton καθαρά, στα φρένα για τη φουρκέτα.
Στο σημείο αυτό ο Ricciardo ήταν 2,8” από την κορυφή, όμως γρήγορα εκμηδένισε τη διαφορά και πέρασε τον Vettel στην πίσω ευθεία με τη βοήθεια του DRS.
Ο Bottas είχε ένα μπλοκάρισμα λίγο μετά, και 12 γύρους πριν το τέλος ο Ricciardo είχε κολλήσει πίσω του. Ο Αυστραλός έκανε την επίθεσή του στην Κ6, και παρότι ο Φιλανδός αμύνθηκε, κατάφερε να τον αιφνιδιάσει, να χωθεί από την εσωτερική και να περάσει χωρίς να ακουμπήσουν – καταχειροκροτούμενος από την ομάδα του, και όχι μόνο.
Ο Ricciardo έφυγε μπροστά για να νικήσει καθαρά με διαφορά 8,8”, ενώ ο Bottas κατάφερε να μείνει μπροστά από τον Raikkonen, που είχε ευνοηθεί από το αυτοκίνητο ασφαλείας και στη συνέχεια είχε βρεθεί «αναίμακτα» στην 3η θέση αφού ο Verstappen συγκρούστηκε με τον Vettel.
Ο Ολλανδός είχε πιάσει τον Γερμανό στον 43ο γύρο κι επιχείρησε ένα παρακινδυνευμένο προσπέρασμα από την εσωτερική της φουρκέτας καθώς ο Vettel είχε ανοίξει λίγο τη γραμμή του. Καθώς την έκλεισε ξανά, ο Verstappen τον χτύπησε με αποτέλεσμα και τα δύο μονοθέσια να κάνουν τετακέ σε απόλυτο συγχρονισμό μεταξύ τους.
Και οι δύο οδηγοί συνέχισαν τον αγώνα, έχοντας χάσει βέβαια θέσεις. Ο Verstappen τιμωρήθηκε με ποινή 10”, οπότε, παρότι τερμάτισε 4ος, έπεσε τελικά στην 6η θέση της κατάταξης, πίσω από τον Hamilton.
Αυτό όμως ήταν μια πολύ μικρή παρηγοριά για τον Vettel, που έχασε πολύ σε ρυθμό μετά τη σύγκρουση, με αποτέλεσμα να τον περάσει πρώτα ο Nico Hulkenberg και αργότερα ο Fernando Alonso.
Ο Vettel ήταν έξαλλος και με τον Ισπανό, που τον έσπρωξε εκτός πίστας για να τον περάσει ανάμεσα στην Κ1 και την Κ2. Κατάφερε όμως να κρατήσει –μόλις– πίσω του τον Carlos Sainz με την άλλη Renault, ενώ ο Kevin Magnussen με τη Haas συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα.
ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ GRAND PRIX ΚΙΝΑΣ:
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ | ΓΥΡΟΙ | ΧΡ./ΔΙΑΦ. |
---|---|---|---|---|
1 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 56 | 1h35m36.380s |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 56 | 8.894s |
3 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 56 | 9.637s |
4 | Lewis Hamilton | Mercedes | 56 | 16.985s |
5 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 56 | 20.436s |
6 | Nico Hulkenberg | Renault | 56 | 21.052s |
7 | Fernando Alonso | McLaren/Renault | 56 | 30.639s |
8 | Sebastian Vettel | Ferrari | 56 | 35.286s |
9 | Carlos Sainz | Renault | 56 | 35.763s |
10 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 56 | 39.594s |
11 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 56 | 44.050s |
12 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 56 | 44.725s |
13 | Stoffel Vandoorne | McLaren/Renault | 56 | 49.373s |
14 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 56 | 55.490s |
15 | Sergey Sirotkin | Williams/Mercedes | 56 | 58.241s |
16 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 56 | 1m02.604s |
17 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 56 | 1m05.296s |
18 | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | 56 | 1m06.330s |
19 | Charles Leclerc | Sauber/Ferrari | 56 | 1m22.575s |
20 | Brendon Hartley | Toro Rosso/Honda | 51 | Not running |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΟΔΗΓΩΝ:
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΒΑΘΜΟΙ |
---|---|---|
1 | Sebastian Vettel | 54 |
2 | Lewis Hamilton | 45 |
3 | Valtteri Bottas | 40 |
4 | Daniel Ricciardo | 37 |
5 | Kimi Raikkonen | 30 |
6 | Fernando Alonso | 22 |
7 | Nico Hulkenberg | 22 |
8 | Max Verstappen | 18 |
9 | Pierre Gasly | 12 |
10 | Kevin Magnussen | 11 |
11 | Stoffel Vandoorne | 6 |
12 | Carlos Sainz | 3 |
13 | Marcus Ericsson | 2 |
14 | Esteban Ocon | 1 |
15 | Sergio Perez | 0 |
16 | Charles Leclerc | 0 |
17 | Romain Grosjean | 0 |
18 | Lance Stroll | 0 |
19 | Sergey Sirotkin | 0 |
20 | Brendon Hartley | 0 |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ:
Θ. | ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | ΒΑΘΜΟΙ |
---|---|---|
1 | Mercedes | 85 |
2 | Ferrari | 84 |
3 | Red Bull/Renault | 55 |
4 | McLaren/Renault | 28 |
5 | Renault | 25 |
6 | Toro Rosso/Honda | 12 |
7 | Haas/Ferrari | 11 |
8 | Sauber/Ferrari | 2 |
9 | Force India/Mercedes | 1 |
10 | Williams/Mercedes | 0 |