
GP Ιταλίας, FP1: «Ένα-δύο» οι Mercedes
Αναμενόμενα, οι Mercedes ήταν οι ταχύτερες στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές στη Monza, με τον Hamilton μπροστά από τον Bottas και τον Vettel πάνω από 1” πίσω.


Ο Lewis Hamilton σημείωσε χρόνο 1’ 21” 537 με τα super-soft λάστιχα, για να καταλήξει 0,435” μπροστά από τον Valtteri Bottas, με τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας, Sebastian Vettel, τρίτο αλλά 1,115” πίσω.
Κάτω από την απειλή της βροχής, οι οδηγοί βγήκαν στην πίστα νωρίς ώστε να εκμεταλλευτούν τις στεγνές αλλά κρύες συνθήκες.
Ο Bottas ήταν μπροστά το πρώτο ημίωρο, γυρίζοντας σε 1’ 22” 086 με τα soft λάστιχα της Pirelli.
Στη συνέχεια οι Mercedes φόρεσαν τα πιο μαλακά super-soft και ο Hamilton πέρασε επικεφαλής του πίνακα των χρόνων με 1’ 21” 868. Ο Βρετανός έκανε κάμποσους γύρους με αυτή τη γόμα, βελτιώνοντας σε 1’ 21” 729 και τελικά σε 1’ 21” 537 μπει στα pits.
To ίδιο έκαναν και οι υπόλοιποι ενώ απέμεναν 15 λεπτά για τη λήξη της περιόδου, καθώς άρχισε σιγανή βροχή και οι οργανωτές ανακοίνωσαν ότι η πίστα γλιστρούσε στον δεύτερο τομέα χρονομέτρησης. Τότε βγήκαν οι Ferrari με τα super-soft κι έκαναν δοκιμές εκκίνησης στην άκρη του pit-lane πριν γυρίσουν σιγά-σιγά στα pits.
Η βροχή στη συνέχεια έκοψε, επιτρέποντας στα μονοθέσια να κάνουν κάποιους επιπλέον γύρους τα τελευταία λεπτά των δοκιμών.
Ο Kimi Raikkonen ήταν τελικά 4ος, λίγο πίσω από τον Vettel, με τις Red Bull των Daniel Ricciardo και Max Verstappen ένα δέκατο πιο πίσω, στην 5η και την 6η θέση αντίστοιχα. Οι δύο οδηγοί έχουν μπροστά τους έναν δύσκολο αγώνα, αφού η Red Bull επέλεξε να αλλάξει κάποια εξαρτήματα στους κινητήρες Renault, πράγμα που σημαίνει ότι οι Ricciardo και Verstappen δέχτηκαν ποινές 20 και 15 θέσεων εκκίνησης αντίστοιχα.
Ο Sergio Perez ήταν 7ος, μόλις μπροστά από τον άσπονδο team-mate του στη Force India, τον Esteban Ocon. Ο Stoffel Vandoorne ήταν ο ταχύτερος από τους οδηγούς της McLaren, στην 9η θέση, ενώ ο Fernando Alonso ήταν μόλις 15ος.
Η Honda τοποθέτησε έναν αναβαθμισμένο κινητήρα “spec 3.7” στο μονοθέσιο του Alonso για την FP1, με αποτέλεσμα να του επιβληθεί ποινή 35 θέσεων για τον αγώνα. Ο Ισπανός διέκοψε τις δοκιμές νωρίς, έτσι ώστε να προλάβουν να του αλλάξουν ξανά τον κινητήρα με έναν παλιότερων προδιαγραφών –αυτόν που χρησιμοποίησε στο Spa– για το υπόλοιπο του τριημέρου.
Η Honda ήθελε να εκμεταλλευτεί την FP1 να δοκιμάσει τις επιδόσεις του νέου κινητήρα, χωρίς όμως να κάνει πολλά χιλιόμετρα, έτσι ώστε να το χρησιμοποιήσει στη Σιγκαπούρη, όπου πιστεύει ότι είναι δυνατόν να πάρει ένα καλύτερο αποτέλεσμα.
Ο Felipe Massa έκλεισε την πρώτη δεκάδα με τη Williams, δύο δευτερόλεπτα από την κορυφή αλλά σχεδόν μισό μπροστά από τον team-mate του, τον Lance Stroll.
Επειδή αναμένεται να βρέξει, η Haas άλλαξε σχέδια και δεν έδωσε τιμόνι στον Ferrari junior οδηγό, Antonio Giovinazzi, ώστε να δώσει την ευκαιρία στον Kevin Magnussen να κάνει δοκιμές στο στεγνό. Ο νεαρός Ιταλός θα έχει την ευκαιρία να οδηγήσει στην FP1 του επόμενου αγώνα, στη Σιγκαπούρη.
ΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΣΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ΓΙΑ ΤΙ ΙΤΑΛΙΚΟ GP, ΣΤΗ ΜONZA:
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ | ΧΡΟΝΟΣ | ΔΙΑΦ. | ΓΥΡΟΙ |
---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m21.537s | - | 28 |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1m21.972s | 0.435s | 31 |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m22.652s | 1.115s | 24 |
4 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m22.689s | 1.152s | 28 |
5 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m22.742s | 1.205s | 28 |
6 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 1m22.749s | 1.212s | 23 |
7 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m23.317s | 1.780s | 36 |
8 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 1m23.400s | 1.863s | 34 |
9 | Stoffel Vandoorne | McLaren/Honda | 1m23.465s | 1.928s | 24 |
10 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m23.561s | 2.024s | 37 |
11 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 1m23.680s | 2.143s | 22 |
12 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1m23.973s | 2.436s | 22 |
13 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 1m23.991s | 2.454s | 30 |
14 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Renault | 1m24.012s | 2.475s | 27 |
15 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m24.015s | 2.478s | 17 |
16 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1m24.079s | 2.542s | 22 |
17 | Nico Hulkenberg | Renault | 1m24.542s | 3.005s | 17 |
18 | Jolyon Palmer | Renault | 1m25.166s | 3.629s | 21 |
19 | Pascal Wehrlein | Sauber/Ferrari | 1m25.223s | 3.686s | 26 |
20 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m25.687s | 4.150s | 17 |