
GP Ιαπωνίας, FP1 & FP2: Ντουμπλές Rosberg
Ο Nico Rosberg «πυροβόλησε» δύο φορές μπροστά από τον Lewis Hamilton, αλλά οι Mercedes ίσως να είναι πιο ευάλωτες στον αγώνα απ’ ό,τι συνήθως.


O Nico Rosberg ήταν ο ταχύτερος και στις δύο περιόδους των ελεύθερων δοκιμών στην πίστα της Suzuka, μπροστά από τον team-mate του, τον Lewis Hamilton.
Η διαφορά των δύο ήταν τελικά πολύ μικρή, μόλις 0,072” στην FP2, με τον Kimi Raikkonen 0,323” πίσω από τον Γερμανό.
Όμως ο Φιλανδός της Ferrari αντιμετώπισε σημαντικό πρόβλημα υποστροφής στον πρώτο τομέα χρονομέτρησης, χωρίς το οποίο θα ήταν ακόμα πιο κοντά στις Mercedes.
Οι Red Bull ήταν λίγο πιο πίσω, αλλά η πρόγνωση του καιρού μιλάει για βροχές από αύριο, και στις συνθήκες αυτές όλοι αναγνωρίζουν ότι τα μονοθέσια της αυστριακής ομάδας έχουν το πλεονέκτημα, ιδίως με τα ενδιάμεσα λάστιχα.
Βέβαια οι Mercedes θα «πουσάρουν» τους κινητήρες τους για τις κατατακτήριες. Όμως όχι τόσο όσο συνήθως, μετά την έκρηξη του V6 του Hamilton την προηγούμενη Κυριακή στη Μαλαισία. Η αστοχία του εδράνου βάσης του στροφαλοφόρου οφειλόταν σε πτώση της πίεσης του λαδιού, οπότε η Mercedes θα είναι πιο συντηρητική, τόσο στις προδιαγραφές του λιπαντικού, όσο και στις ρυθμίσεις του κινητήρα, πράγμα που θα κοστίσει σε επιδόσεις.
Την ανησυχία της Mercedes αύξησε και ο καπνός που βγήκε από το πίσω μέρος του μονοθεσίου του Rosberg καθώς ο Γερμανός άφηνε το γκαράζ για να βγει στην πίστα, στην αρχή της FP2.
Δεδομένου λοιπόν του ότι οι Ferrari είναι πιο γρήγορες στον αγώνα απ’ ό,τι στα δοκιμαστικά, οι Mercedes θα έχουν πιο δύσκολο έργο στη Suzuka.
Η 4η σε ταχύτητα ομάδα, μετά τη Red Bull, στη Suzuka, έδειξε να είναι ξεκάθαρα η Force India. Αμέσως πίσω από τους Perez και Hulkenberg στα ελεύθερα δοκιμαστικά ήταν ο Fernando Alonso, παρότι είχε μια έξοδο στην FP1 κάνοντας ζημιά στη νέα, ελαφριά εξάτμιση του κινητήρα Honda.
Έξοδο στην FP1 είχε και ο Romain Grosjean, που αντιμετώπισε και πάλι πρόβλημα με τα φρένα της Haas, όπως στη Μαλαισία, και φάνηκε αγανακτισμένος. Ο team-mate του, ο Esteban Gutierrez, έμεινε από τούρμπο στην FP2, με αποτέλεσμα την ενεργοποίηση του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, που χάλασε την προσπάθεια του Ricciardo και άλλων.
Ο Daniil Kvyat ήταν τυχερός που δεν χτύπησε πουθενά όταν έκανε τετακέ 360 μοιρών στην FP2, αλλά οι Toro Rosso φάνηκαν ικανές να μπουν στη δεκάδα, καθώς ήταν αμέσως πίσω από τη Williams του Vallteri Bottas σε χρόνους.
Αναλυτική κατάταξη FP1 για το Grand Prix της Ιαπωνίας από την πίστα της Suzuka
Θέση | Πιλότος | No. | Ομάδα | Χρόνος | Γύροι | Διαφορά | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nico Rosberg | ![]() | 6 | ![]() | Mercedes | 1' 32" 431 | 24 | |
2 | Lewis Hamilton | ![]() | 44 | ![]() | Mercedes | 1' 32" 646 | 21 | 0" 215 |
3 | Sebastian Vettel | ![]() | 5 | ![]() | Ferrari | 1' 33" 525 | 19 | 1" 094 |
4 | Kimi Räikkönen | ![]() | 7 | ![]() | Ferrari | 1' 33" 817 | 17 | 1" 386 |
5 | Daniel Ricciardo | ![]() | 3 | ![]() | Red Bull | 1' 34" 112 | 23 | 1" 681 |
6 | Max Verstappen | ![]() | 33 | ![]() | Red Bull | 1' 34" 379 | 26 | 1" 948 |
7 | Nico Hülkenberg | ![]() | 27 | ![]() | Force India | 1' 34" 530 | 28 | 2" 099 |
8 | Sergio Perez | ![]() | 11 | ![]() | Force India | 1' 34" 767 | 30 | 2" 336 |
9 | Fernando Alonso | ![]() | 14 | ![]() | McLaren | 1' 35" 003 | 10 | 2" 572 |
10 | Valtteri Bottas | ![]() | 77 | ![]() | Williams | 1' 35" 381 | 31 | 2" 950 |
11 | Daniil Kvyat | ![]() | 26 | ![]() | Toro Rosso | 1' 35" 446 | 23 | 3" 015 |
12 | Carlos Sainz Jr | ![]() | 55 | ![]() | Toro Rosso | 1' 35" 672 | 27 | 3" 241 |
13 | Jenson Button | ![]() | 22 | ![]() | McLaren | 1' 35" 677 | 24 | 3" 246 |
14 | Romain Grosjean | ![]() | 8 | ![]() | Haas | 1' 35" 688 | 17 | 3" 257 |
15 | Felipe Nasr | ![]() | 12 | ![]() | Sauber | 1' 35" 967 | 15 | 3" 536 |
16 | Felipe Massa | ![]() | 19 | ![]() | Williams | 1' 36" 169 | 23 | 3" 738 |
17 | Esteban Gutiérrez | ![]() | 21 | ![]() | Haas | 1' 36" 219 | 21 | 3" 788 |
18 | Marcus Ericsson | ![]() | 9 | ![]() | Sauber | 1' 36" 294 | 19 | 3" 863 |
19 | Kevin Magnussen | ![]() | 20 | ![]() | Renault | 1' 36" 822 | 30 | 4" 391 |
20 | Esteban Ocon | ![]() | 45 | ![]() | Manor | 1' 37" 797 | 29 | 5" 366 |
21 | Pascal Wehrlein | ![]() | 94 | ![]() | Manor | 1' 37" 966 | 24 | 5" 535 |
22 | Jolyon Palmer | ![]() | 30 | ![]() | Renault | 1' 37" 992 | 13 | 5" 561 |
Αναλυτική κατάταξη FP2 για το Grand Prix της Ιαπωνίας από την πίστα της Suzuka
Θέση | Πιλότος | No. | Ομάδα | Χρόνος | Γύροι | Διαφορά | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nico Rosberg | ![]() | 6 | ![]() | Mercedes | 1' 32" 250 | 35 | |
2 | Lewis Hamilton | ![]() | 44 | ![]() | Mercedes | 1' 32" 322 | 35 | 0" 072 |
3 | Kimi Räikkönen | ![]() | 7 | ![]() | Ferrari | 1' 32" 573 | 26 | 0" 323 |
4 | Max Verstappen | ![]() | 33 | ![]() | Red Bull | 1' 33" 061 | 29 | 0" 811 |
5 | Sebastian Vettel | ![]() | 5 | ![]() | Ferrari | 1' 33" 103 | 34 | 0" 853 |
6 | Sergio Perez | ![]() | 11 | ![]() | Force India | 1' 33" 570 | 37 | 1" 320 |
7 | Nico Hülkenberg | ![]() | 27 | ![]() | Force India | 1' 33" 873 | 35 | 1" 623 |
8 | Fernando Alonso | ![]() | 14 | ![]() | McLaren | 1' 33" 985 | 37 | 1" 735 |
9 | Valtteri Bottas | ![]() | 77 | ![]() | Williams | 1' 34" 028 | 33 | 1" 778 |
10 | Carlos Sainz Jr | ![]() | 55 | ![]() | Toro Rosso | 1' 34" 086 | 33 | 1" 836 |
11 | Felipe Massa | ![]() | 19 | ![]() | Williams | 1' 34" 127 | 33 | 1" 877 |
12 | Daniel Ricciardo | ![]() | 3 | ![]() | Red Bull | 1' 34" 150 | 29 | 1" 900 |
13 | Romain Grosjean | ![]() | 8 | ![]() | Haas | 1' 34" 241 | 33 | 1" 991 |
14 | Daniil Kvyat | ![]() | 26 | ![]() | Toro Rosso | 1' 34" 305 | 27 | 2" 055 |
15 | Kevin Magnussen | ![]() | 20 | ![]() | Renault | 1' 34" 339 | 36 | 2" 089 |
16 | Jenson Button | ![]() | 22 | ![]() | McLaren | 1' 34" 398 | 29 | 2" 148 |
17 | Esteban Gutiérrez | ![]() | 21 | ![]() | Haas | 1' 34" 643 | 11 | 2" 393 |
18 | Jolyon Palmer | ![]() | 30 | ![]() | Renault | 1' 34" 760 | 40 | 2" 510 |
19 | Felipe Nasr | ![]() | 12 | ![]() | Sauber | 1' 34" 824 | 26 | 2" 574 |
20 | Pascal Wehrlein | ![]() | 94 | ![]() | Manor | 1' 35" 292 | 30 | 3" 042 |
21 | Esteban Ocon | ![]() | 45 | ![]() | Manor | 1' 35" 400 | 37 | 3" 150 |
22 | Marcus Ericsson | ![]() | 9 | ![]() | Sauber | 1' 36" 318 | 26 | 4" 068 |