
GP Ευρώπης, Baku: Hamilton και στην FP2
O Lewis Hamilton ήταν άπιαστος και τη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών για το GP Ευρώπης, στο Αζερμπαϊτζάν.


Ο Hamilton, που ήταν ο ταχύτερος και στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές, πέτυχε χρόνο 1’ 44” 223 με τα super-soft λάστιχα, περνώντας τον team-mate του, Nico Rosberg, με διαφορά 0,690”.
Ο Hamilton έκανε τον καλύτερο χρόνο στον πρώτο τομέα χρονομέτρησης, αλλά έχασε χρόνο στον δεύτερο και δεν ήταν ο ταχύτερος στον τρίτο, οπότε έχει ακόμα περιθώριο βελτίωσης με μικρό φορτίο καυσίμου.
Ο Rosberg σταμάτησε στην πίστα ενώ απέμεναν 20 λεπτά, αναφέροντας πρόβλημα στο σύστημα κίνησης. Οι οργανωτές αντέδρασαν εφαρμόζοντας το εικονικό Safety Car μέχρι να απομακρυνθεί το χαλασμένο μονοθέσιο.
Η Ferrari είχε και αυτή προβλήματα. Ο Sebastian Vettel ήταν μόλις 8ος, 1,996” πίσω από τον Hamilton, και ο Kimi Raikkonen 12ος, πριν αντιμετωπίσουν και οι δύο πρόβλημα με την μονάδα ανάκτησης MGU-K.
Ο Raikkonen μπλόκαρε τους τροχούς του, βγήκε στην έξοδο διαφυγής της Στροφής 4 ενώ απέμεναν λίγα λεπτά, και πάρκαρε εκεί το μονοθέσιο όταν εμφανίστηκε το μηχανικό πρόβλημα.
Ο Vettel λίγο αργότερα πήρε εντολή να κόψει ταχύτητα και να επιστρέψει στα pits, όπου του είπαν ότι είχε το ίδιο πρόβλημα με τον team-mate του.
Τα πέντε ταχύτερα μονοθέσια είχαν όλα κινητήρα Mercedes, με τη Force India να παρουσιάζεται ως απρόσμενη διεκδικήτρια καθώς ο Sergio Perez ήταν 3ος και ο Nico Hulkenberg 5ος.
Ο Valtteri Bottas ήταν η ταχύτερη Williams, μπαίνοντας σφήνα ανάμεσα στις δύο Force India. O Carlos Sainz, με την Toro Rosso-Ferrari, ήταν 6ος και πρώτος ανάμεσα σε όσους δεν έχουν κινητήρα Mercedes.
Η Red Bull είχε πολλή δουλειά στο μεσοδιάστημα των δύο περιόδων, αφού ο Daniel Ricciardo τράκαρε στη Στροφή 15 στην FP1, ενώ ο Max Verstappen έχασε πολύ χρόνο με μια διαρροή λαδιού στο δικό του μονοθέσιο. Τελικά στην FP2 ο νεαρός Ολλανδός ήταν 7ος, 1,845” πίσω από τον πρώτο, και ο Αυστραλός 10ος.
Ο Jenson Button ήταν ο πιο γρήγορος από τις McLaren, στην 9η θέση, με τον Fernando Alonso 11o, αφού είχε περάσει πολύ χρόνο στο γκαράζ για να δουλέψει η ομάδα πάνω στο μονοθέσιό του.
Ο Romain Grosjean ήταν 12ος με τη Haas, ενώ ήταν ένα απογοητευτικό απόγευμα για τον Felipe Massa που κατέληξε στη 16η θέση, 1,3” πίσω από τον Bottas.
O Marcus Ericsson άργησε να βγει στην πίστα, καθώς η Sauber του άλλαξε κινητήρα μετά το πρόβλημα με την εξάτμιση στην FP1. Τελικά ο Σουηδός ήταν 19ος.
Νωρίτερα, οι κατατακτήριες της κατηγορίας GP2 αναβλήθηκαν λόγω προβλημάτων με τα κερμπ, αλλά ο αγωνιστικός διευθυντής της FIA, Charlie Whiting, έκανε επιθεώρηση και είπε ότι το πρόβλημα λύθηκε μετά από κάποιες ηλεκτροσυγκολλήσεις, οπότε οι δοκιμές της F1 έγιναν κανονικά.
Τα ριπλέι όμως έδειξαν ότι κάποια κερμπ ήταν ακόμα χαλαρά, οπότε οι οργανωτές εξέδωσαν οδηγία συμβουλεύοντας τους οδηγούς να μην πατούν το κερμπ της Στροφής 6.
Κάποιοι οδηγοί δυσκολεύονταν να φρενάρουν για τη Στροφή 3 και αναγκάζονταν να πάρουν την πολύ στενή διέξοδο διαφυγής, ενώ ο Esteban Gutierrez έξυσε τον τοίχο στη Στροφή 8 και ο Sainz έκανε ένα τετακέ με μεγάλη ταχύτητα στην είσοδο της Στροφής 1.
Αναλυτική κατάταξη της β' σειράς ελεύθερων δοκιμαστικών για το GP Ευρώπης από την πίστα του Baku
Θέση | Πιλότος | No. | Ομάδα | Χρόνος | Γύροι | Διαφορά | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | ![]() | 44 | ![]() | Mercedes | 1' 44" 223 | 33 | |
2 | Nico Rosberg | ![]() | 6 | ![]() | Mercedes | 1' 44" 913 | 26 | 0,690" |
3 | Sergio Perez | ![]() | 11 | ![]() | Force India | 1' 45" 336 | 37 | 1,113" |
4 | Valtteri Bottas | ![]() | 77 | ![]() | Williams | 1' 45" 764 | 35 | 1,541" |
5 | Nico Hülkenberg | ![]() | 27 | ![]() | Force India | 1' 45" 920 | 37 | 1,697" |
6 | Carlos Sainz Jr | ![]() | 55 | ![]() | Toro Rosso | 1' 46" 027 | 35 | 1,804" |
7 | Max Verstappen | ![]() | 33 | ![]() | Red Bull | 1' 46" 068 | 35 | 1,845" |
8 | Sebastian Vettel | ![]() | 5 | ![]() | Ferrari | 1' 46" 219 | 36 | 1,996" |
9 | Jenson Button | ![]() | 22 | ![]() | McLaren | 1' 46" 234 | 32 | 2,011" |
10 | Daniel Ricciardo | ![]() | 3 | ![]() | Red Bull | 1' 46" 293 | 32 | 2,070" |
11 | Fernando Alonso | ![]() | 14 | ![]() | McLaren | 1' 46" 498 | 27 | 2,275" |
12 | Romain Grosjean | ![]() | 8 | ![]() | Haas | 1' 46" 681 | 29 | 2,458" |
13 | Kimi Räikkönen | ![]() | 7 | ![]() | Ferrari | 1' 46" 694 | 32 | 2,471" |
14 | Daniil Kvyat | ![]() | 26 | ![]() | Toro Rosso | 1' 46" 744 | 35 | 2,521" |
15 | Esteban Gutiérrez | ![]() | 21 | ![]() | Haas | 1' 46" 830 | 26 | 2,607" |
16 | Felipe Massa | ![]() | 19 | ![]() | Williams | 1' 47" 060 | 28 | 2,837" |
17 | Kevin Magnussen | ![]() | 20 | ![]() | Renault | 1' 47" 329 | 38 | 3,106" |
18 | Rio Haryanto | ![]() | 88 | ![]() | Manor | 1' 47" 487 | 33 | 3,264" |
19 | Marcus Ericsson | ![]() | 9 | ![]() | Sauber | 1' 47" 772 | 22 | 3,549" |
20 | Jolyon Palmer | ![]() | 30 | ![]() | Renault | 1' 47" 794 | 35 | 3,571" |
21 | Pascal Wehrlein | ![]() | 94 | ![]() | Manor | 1' 48" 018 | 36 | 3,795" |
22 | Felipe Nasr | ![]() | 12 | ![]() | Sauber | 1' 48" 081 | 38 | 3,858" |