node/3469

Formula 1: Ομάδες και προγνωστικά για το 2013

Είστε διαβασμένοι; Γνωρίζετε τη δυναμική κάθε ομάδας που συμμετέχει στο φετινό πρωτάθλημα F1;

Με τη βοήθεια των συνεργατών μας από το F1 Racing, συγκεντρώνουμε τα απαραίτητα στοιχεία και κάνουμε τις προβλέψεις μας για τη φετινή χρονιά.


RED BULL RACING
Εκκινήσεις αγώνων 146 Νίκες 34 Pole positions 46 RED BULL
Τίτλοι Κατασκευαστών/Οδηγών 3/3
Επικεφαλής Ομάδας Κρίστιαν Χόρνερ
Τεχνικός Διευθυντής Έιντριαν Νιούι
Πλαίσιο RB9 Κινητήρας Renault RS27 - 2013
Οδηγοί
ΣΕΜΠΑΣΤΙΑΝ ΦΕΤΕΛ
Νίκες 26, Pole positions 36
ΜΑΡΚ ΟΥΕΜΠΕΡ
Νίκες 9, Pole positions 11

Τι λέει το DRIVE
Το πιο εντυπωσιακό σε σχέση με τον τρόπο που η Red Bull πήρε το τρίτο της στη συνέχεια νταμπλ ήταν ο απίστευτος ρυθμός εξέλιξής της κατά τη διάρκεια της σεζόν του 2012, παρά το πισωγύρισμα λόγω της αλλαγής των κανονισμών για τους υποβοηθούμενους από τα καυσαέρια διαχύτες. Ο τεχνικός διευθυντής, Έιντριαν Νιούι, παρομοίασε την περίπτωση με την εποχή που ήταν στη Williams, στις αρχές της δεκαετίας του ’90, όταν είχαν απαγορευτεί οι ενεργητικές αναρτήσεις και η ομάδα αναγκάστηκε να κυνηγάει τους ανταγωνιστές της. Παρά την πρόσφατη αυτή τεχνική δυσκολία, το γεγονός ότι η RB8 έκλεισε τη σεζόν ως το ταχύτερο μονοθέσιο σημαίνει ότι η ομάδα ξεκινά το 2013 ως φαβορί για το πρωτάθλημα, με πιθανή την προσθήκη ενός τέταρτου τίτλου στο ήδη εντυπωσιακό παλμαρές της.


SCUDERIA FERRARI
Εκκινήσεις αγώνων 851 Νίκες 219 Pole positions 207FERRARI
Τίτλοι Κατασκευαστών/Οδηγών 16/15
Επικεφαλής Ομάδας Στέφανο Ντομενικάλι
Αρχισχεδιαστής Νικόλας Τομπάζης
Πλαίσιο F138 Κινητήρας Ferrari 056
Οδηγοί
ΦΕΡΝΑΝΤΟ ΑΛΟΝΣΟ
Νίκες 30 Pole positions 22
ΦΕΛΙΠΕ ΜΑΣΑ
Νίκες 11 Pole positions 15

Τι λέει το DRIVE
Η Ferrari σίγουρα δεν μπορεί να κατηγορηθεί για έλλειψη εξέλιξης κατά τη διάρκεια του 2012. Άρχισε τις δοκιμές με ένα μονοθέσιο που ήταν βασικά κακό, αλλά με 15 διαφορετικές εμπρός πτέρυγες και 18 νέα δάπεδα, η F2012, στα χέρια του Αλόνσο, επέτρεψε στη Ferrari να διεκδικήσει τον τίτλο ξανά μέχρι τον τελευταίο αγώνα – για να ξαναχάσει πάνω στο νήμα από τη Red Bull. Το μεγαλύτερο πρόβλημά της ήταν η ταχύτητα στο qualifying, πιθανώς λόγω της μεγάλης επίδρασης του DRS, που δημιουργούσε αστάθεια στο κράτημα. Καθώς η αεροδυναμική σήραγγα του Μαρανέλο θα αναβαθμίζεται όλο το 2013, η ομάδα προσπαθεί να λύσει τα προβλήματα συσχετισμού δεδομένων που αντιμετώπιζε, χρησιμοποιώντας τις εγκαταστάσεις της Toyota στην Κολονία. Μετά από αυτό δεν τους επιτρέπονται πλέον άλλες δικαιολογίες…  
 

VODAFONE McLAREN MERCEDES
Εκκινήσεις αγώνων 723 Νίκες 182 Pole positions 155VODAFONE McLAREN MERCEDES
Τίτλοι Κατασκευαστών/Οδηγών 8/12
Επικεφαλής Ομάδας Μάρτιν Ουίτμαρς
Αγωνιστικός Διευθυντής Σαμ Μάικλ
Πλαίσιο MP4-28 Κινητήρας Mercedes-Benz FO 108F
Οδηγοί
ΤΖΕΝΣΟΝ ΜΠΑΤΟΝ
Νίκες 15 Pole positions 8
ΣΕΡΧΙΟ ΠΕΡΕΣ
Νίκες 0 Pole positions 0

Τι λέει το DRIVE
Η McLaren πρέπει να ξεριζώσει την αστάθειά της, το 2013. Ναι, στη Γερμανία πέρσι πέτυχαν το ταχύτερο pit-stop του 2012 –μόλις 2,31”– αλλά είχαν και κάποιες καταστροφικές καθυστερήσεις. Αν και η αξιοπιστία τους ήταν πάνω από το μέσο όρο, η MP4-27 έπαθε τις περισσότερες βλάβες Κυριακή, πράγμα που τους κόστισε νίκες και βαθμούς. Η εξέλιξη ήταν γρήγορη και στα μέσα της σεζόν το 80% του αμαξώματος ήταν καινούργιο. Όμως η ίδια η McLaren παραδέχεται ότι δεν έκανε εξίσου καλή δουλειά με τη Red Bull. Ο Τζένσον Μπάτον –ο αδιαμφισβήτητος πρώτος οδηγός της ομάδας φέτος– πέτυχε σπουδαίες νίκες στη Μελβούρνη και το Σπα, αλλά δυσκολεύτηκε τόσο πολύ με τα Pirelli στον Καναδά που τελικά του έριξαν γύρο.


LOTUS F1 TEAM
Εκκινήσεις αγώνων 549 Νίκες 80 Pole positions 107*LOTUS F1 TEAM
Τίτλοι Κατασκευαστών/Οδηγών 7/6*
Επικεφαλής Ομάδας Ερίκ Μπουλιέ
Τεχνικός Διευθυντής Τζέιμς Άλισον
Πλαίσιο E21 Κινητήρας Renault RS27 - 2013
Οδηγοί
ΚΙΜΙ ΡΑΪΚΟΝΕΝ
Νίκες 19 Pole positions 16
ΡΟΜΕΝ ΓΚΡΟΖΑΝ
Νίκες 0 Pole positions 0

Τι λέει το DRIVE
Η ομάδα που ήταν πριν γνωστή ως Renault επανέφερε το θρυλικό όνομα Lotus στον κύκλο των νικητών το 2012, όταν ο Κίμι Ράικονεν κέρδισε το GP του Άμπου Ντάμπι, διασκεδάζοντάς μας με τις στιχομυθίες του στον ασύρματο. Θα ελπίζει να πάρει περισσότερες νίκες το 2013 αν το πρόβλημά του με την αίσθηση του τιμονιού λυθεί, όμως το μεγάλο ζητούμενο για τη Lotus θα είναι να κατασταλάξει σε μια ξεκάθαρη τεχνική κατεύθυνση. Πολύ συχνά τα τελευταία χρόνια παρασύρθηκαν σε ένα συγκεκριμένο δρόμο, σε βάρος του υπόλοιπου μονοθεσίου – π.χ. με τις ανάποδες εξατμίσεις πριν δύο χρόνια ή με το διπλό DRS πέρσι.
*και ως Renault


MERCEDES AMG PETRONAS F1 TEAM
Εκκινήσεις αγώνων 70 Νίκες 10 Pole positions 9*MERCEDES AMG PETRONAS F1 TEAM
Τίτλοι Κατασκευαστών/Οδηγών 0/2*
Επικεφαλής Ομάδας Ρος Μπρον
Τεχνικός Διευθυντής Μπομπ Μπελ
Πλαίσιο F1 W04 Κινητήρας Mercedes-Benz FO108F
Οδηγοί
ΝΙΚΟ ΡΟΣΜΠΕΡΓΚ
Νίκες 1 Pole positions 1
ΛΙΟΥΙΣ ΧΑΜΙΛΤΟΝ
Νίκες 21 Pole positions 26

Τι λέει το DRIVE
Αυτή είναι μια σημαντική χρονιά για τη Mercedes, με σημείο προσοχής το πώς ο Λιούις Χάμιλτον θα προσαρμοστεί στη νέα του ομάδα και αν ο Γερμανός κατασκευαστής μπορεί να είναι σταθερά στις πρώτες θέσεις δεδομένων των μεγάλων μέσων του. Αν όχι, ποιος θα ακολουθήσει τον Νόρμπερτ Χάουγκ στην έξοδο; Ένα θύμα πέρσι ήταν ο επικεφαλής αεροδυναμιστής Λοϊκ Μπιγκουά, που αντικαταστάθηκε από τον Μάικ Έλιοτ. Το κύριο πρόβλημα της Mercedes το 2012 ήταν η εκμετάλλευση των ελαστικών. Το μονοθέσιο ήταν ευγενικό με τα μπροστινά, εξ ου και η μοναδική νίκη στη Σαγκάη, όπου αυτά παίζουν τον πρώτο ρόλο. Όμως στη Σιγκαπούρη και τη Σουζούκα, η W03 δυσκολευόταν να ζεστάνει τα μπροστινά χωρίς να καταστρέφει τα πίσω.
*και ως Brawn και Honda


SAUBER F1 TEAM
Εκκινήσεις αγώνων 343 Νίκες 1 Pole positions 1*SAUBER F1 TEAM
Τίτλοι Κατασκευαστών/Οδηγών 0/0*
Επικεφαλής Ομάδας Μονίσα Κάλτενμπορν
Αρχισχεδιαστής Ματ Μόρις
Πλαίσιο C32 Κινητήρας Ferrari 056

Οδηγοί
ΝΙΚΟ ΧΟΥΛΚΕΝΜΠΕΡΓΚ
Νίκες 0 Pole positions 1
ΕΣΤΕΜΠΑΝ ΓΚΟΥΤΙΕΡΕΣ
Νίκες 0 Pole positions 0

Τι λέει το DRIVE
Με την αποχώρηση του Τζέιμς Κι, η Sauber έκανε μεγάλες ανακατατάξεις στο τεχνικό τμήμα. Ο Βίλεμ Τετ επέστρεψε στο ρόλο του επικεφαλής αεροδυναμιστή, ο Ματ Μόρις έγινε αρχισχεδιαστής και ο Πιερ Βασέ ανέλαβε το ρόλο του υπεύθυνου απόδοσης αυτοκινήτου. Οι βάσεις της C31 ήταν πολύ καλές και, στα χέρια του Σέρχιο Πέρες, θα μπορούσε να είχε νικήσει στη Μαλαισία ή τη Μόντσα. Μεγάλο μέρος της επιτυχίας της οφειλόταν στην καλή διαχείριση των ελαστικών, και αν το νέο μονοθέσιο έχει αντίστοιχα χαρακτηριστικά, τότε η Sauber μπορεί να έχει άλλη μια καλή σεζόν. Πάντως το να έχεις δύο καινούργιους οδηγούς, εκ των οποίων ένα νεοφώτιστο, δεν είναι η ιδανική συνταγή για σταθερότητα.
*και ως BMW-Sauber


SAHARA FORCE INDIA F1 TEAM
Εκκινήσεις αγώνων 93 Νίκες 0 Pole positions 1SAHARA FORCE INDIA F1 TEAM
Τίτλοι Κατασκευαστών/Οδηγών 0/0
Επικεφαλής Ομάδας Δρ. Βιτζέι Μάλια
Τεχνικός Διευθυντής Άντριου Γκριν
Πλαίσιο VJM06 Κινητήρας Mercedew FO 108F
Οδηγοί
ΠΟΛ ΝΤΙ ΡΕΣΤΑ
Νίκες 0 Pole positions 0
ΑΝΤΡΙΑΝ ΖΟΥΤΙΛ
Νίκες 0 Pole positions 0

Τι λέει το DRIVE
Η Force India μπορεί να έχει ως εμβληματική φυσιογνωμία τον «αυτοκρατορικό» Δρα Βιτζέι Μάλια, είναι όμως μία από τις μικρότερες ομάδες με βάση τα οικονομικά της μέσα. Οι δυνατότητές της στο CFD είναι μικρότερες από της Caterham και δεν έχει ούτε καν δικό της προσομοιωτή (μέρος της συμφωνίας της με τη McLaren αφορά στη χρήση του προσομοιωτή της δεύτερης, στο Ουόκινγκ). Όμως τα τελευταία χρόνια η ομάδα είναι σταθερά στο μέσο του grid και κάποιες φορές έχει ανέβει προς τις πρώτες θέσεις. Η επίσημη ανακοίνωση του Άντριαν Ζούτιλ ως δεύτερου οδηγού της ομάδας έγινε αργά, στις τελευταίες δοκιμές εξέλιξης του χειμώνα.


WILLIAMS F1
Εκκινήσεις αγώνων 592 Νίκες 114 Pole positions 127WILLIAMS F1
Τίτλοι Κατασκευαστών/Οδηγών 9/7
Επικεφαλής Ομάδας Σερ Φρανκ Ουίλιαμς
Τεχνικός Διευθυντής Μάικ Κόγκλαν
Πλαίσιο FW35 Κινητήρας Renault RS27 - 2013
Οδηγοί
ΠΑΣΤΟΡ ΜΑΛΔΟΝΑΔΟ
Νίκες 1 Pole positions 1
ΒΑΛΤΕΡΙ ΜΠΟΤΑΣ
Νίκες 0 Pole positions 0

Τι λέει το DRIVE
Μετά από ένα τόσο καταστροφικό 2011, η απόδοση της ομάδας πέρσι ήταν σημαντικά ανεβασμένη. Ο Πάστορ Μαλδονάδο πήρε την πρώτη νίκη για την ομάδα μετά από οκτώ χρόνια, την ίδια μέρα που ο Σερ Φρανκ γιόρταζε τα 70στά του γενέθλια. Και θα ελπίζουν η τάση αυτή προς τα επάνω να συνεχιστεί το 2013. Η βελτίωση οφειλόταν κατά μεγάλο μέρος σε μια νέα τεχνική δομή που οργάνωσε ο Μάικ Κόγκλαν. Περαιτέρω αλλαγές επίκεινται σε αυτό το τμήμα, οι οποίες ελπίζεται να φέρουν αυτή τη δημοφιλή οικογενειακή ομάδα ακόμα πιο ψηλά στο grid – αν και το νέο της μονοθέσιο παρουσιάστηκε αργότερα απ’ όλα, χάνοντας τις πρώτες δοκιμές στη Χερέθ.


SCUDERIA TORO ROSSO
Εκκινήσεις αγώνων 128 Νίκες 1 Pole positions 1SCUDERIA TORO ROSSO
Τίτλοι Κατασκευαστών/Οδηγών 0/0
Επικεφαλής Ομάδας Φραντς Τοστ
Τεχνικός Διευθυντής Τζέιμς Κι
Πλαίσιο STR8 Κινητήρας Ferrari 056
Οδηγοί
ΖΑΝ-ΕΡΙΚ ΒΕΡΝ
Νίκες 0 Pole positions 0
ΝΤΑΝΙΕΛ ΡΙΚΙΑΡΝΤΟ
Νίκες 0 Pole positions 0

Τι λέει το DRIVE
Μετά την αιφνίδια αποχώρηση του Τζόρτζιο Ασκανέλι το 2012, διορίστηκε τεχνικός διευθυντής ο Τζέιμς Κι, πρώην της Sauber και της Force India. Ο πολύπειρος Κι εντυπωσιάστηκε από την ποιότητα του προσωπικού της Toro Rosso και δουλεύει πάνω στην εναρμόνιση των διαφόρων τμημάτων στη Φαέντσα με την αεροσήραγγα στο Μπίστερ. Και οι δύο οδηγοί της STR έχουν πλέον πείρα ενός χρόνου στις πίστες, οπότε θα ξοδεύουν λιγότερο χρόνο για να τις μάθουν τις Παρασκευές – πράγμα που θα τους βοηθήσει στην αξιολόγηση νέων εξαρτημάτων. Διότι, πάνω απ’ όλα, η Toro Rosso χρειάζεται νέα εξαρτήματα για να βελτιώσει την αεροδυναμική πίεση στα μονοθέσιά της.


CATERHAM F1 TEAM
Εκκινήσεις αγώνων 20 Νίκες 0 Pole positions 0*CATERHAM F1 TEAM
Τίτλοι Κατασκευαστών/Οδηγών 0/0*
Επικεφαλής Ομάδας Σιρίλ Αμπιτεμπούλ
Τεχνικός Διευθυντής Μαρκ Σμιθ
Πλαίσιο CT03 Κινητήρας Renault RS27 - 2013
Οδηγοί
ΣΑΡΛ ΠΙΚ
Νίκες 0 Pole positions 0
ΧΙΝΤΟ ΦΑΝ ΝΤΕΡ ΓΚΑΡΝΤ
Νίκες 0 Pole positions 0

Τι λέει το DRIVE
Τα τελευταία χρόνια ήταν δύσκολα γι’ αυτή τη μικρή ομάδα, που ταλαιπωρήθηκε από αναταραχές στη σύντομη ύπαρξή της. Πρώτα ήταν η φασαρία για τα δικαιώματα χρήσης του ονόματος Lotus και μετά ο Μάικ Γκασκόιν, ένας από τους βασικούς ιδρυτές της ομάδας, απομακρύνθηκε από το πρόγραμμα F1. Το περασμένο καλοκαίρι η Caterham μετακόμισε από τη βάση της στο Χίνγκαμ στο παλιό εργοστάσιο της Super Aguri και της Arrows, στο Λίφιλντ. Η υποδομή IT/CFD είναι καλή, όμως τα μονοθέσια της ομάδας δεν ήταν ποτέ ανταγωνιστικά, με βασικό τους πρόβλημα την έλλειψη αεροδυναμικής κάθετης δύναμης – κάτι που πρέπει να διορθωθεί επειγόντως αν η ομάδα θέλει να πάρει κάποτε βαθμούς. Το ερώτημα είναι: για πόσο ακόμη θα ανέχεται ο Τόνι Φερνάντες να βάζει συνεχώς λεφτά για τόσο μικρό όφελος;
*και ως Lotus


MARUSSIA F1 TEAM
Εκκινήσεις αγώνων 20 Νίκες 0 Pole positions 0*MARUSSIA F1 TEAM
Τίτλοι Κατασκευαστών/Οδηγών 0/0*
Επικεφαλής Ομάδας Κρίστιαν Χόρνερ
Αγωνιστικός Διευθυντής Γκρέιμ Λόουντον
Πλαίσιο MR02 Κινητήρας Cosworth CA2013
Οδηγοί
ΛΟΥΙΖ ΡΑΖΙΑ
Νίκες 0 Pole positions 0
ΜΑΞ ΤΣΙΛΤΟΝ
Νίκες 0 Pole positions 0

Τι λέει το DRIVE
Δεν αρκεί το καλό προσωπικό για να κάνει μια καλή αγωνιστική ομάδα, και το μεγαλύτερο πρόβλημα της Marussia μέχρι τώρα ήταν η έλλειψη χρημάτων. Δεν είχαν λεφτά για KERS, εξελιγμένο εξοπλισμό pit-stop, περισσότερες από οκτώ ημέρες το μήνα σε αεροσήραγγα ή σημαντικά εξαρτήματα βελτίωσης μέσα στη χρονιά. Ολόκληρο το 2012 έκαναν δύο μόνο αναβαθμίσεις δαπέδου (αντί 18 της Ferrari). Το ότι τερμάτισαν ξανά έξω από την πρώτη δεκάδα σημαίνει ότι έχασαν ένα μεγαλύτερο μερίδιο των χρημάτων που αθλοθετεί η FOM από τα τηλεοπτικά δικαιώματα. Όλα αυτά είχαν ως αποτέλεσμα να χρειαστεί να πάρουν νεοφώτιστους οδηγούς που φέρνουν χρήματα, σαν τον Λουίζ Ραζία, και να χάσουν πεπειραμένους σαν τον Τίμο Γκλοκ.
*και ως Virgin