Αποτιμώντας τη Βαρκελώνη

Αποτιμώντας τη Βαρκελώνη

Ύστερα από τρεις ημέρες δοκιμών συλλέξαμε ένα πλήθος πληροφοριών για τις ομάδες και τα μονοθέσιά τους. Και τα αποτυπώνουμε σε, έστω και πρώιμα, συμπεράσματα.

Η δεύτερη περίοδος χειμερινών δοκιμών εξέλιξης ολοκληρώθηκε την Κυριακή. Απομένουν μόλις τέσσερις ακόμη μέρες δουλειάς επί ευρωπαϊκού εδάφους, πριν από τη μεγάλη πρεμιέρα στην Αυστραλία. Κάποιοι είναι σε καλό δρόμο, άλλοι έχουν ακόμη χιλιάδες λόγους να ανησυχούν.

Σχεδιαστές και μηχανικοί στα εργοστάσια των ομάδων και στα πιτς της Βαρκελώνης δουλεύουν σε φρενήρεις ρυθμούς κρατώντας,  όπως είναι φυσικό, κλειστά τα χαρτιά τους. Ωστόσο, κάνοντας τον απολογισμό των τεσσάρων ημερών, οι χρόνοι, οι δηλώσεις των οδηγών, η μελέτη όλων των δεδομένων και οι άπειρες ώρες παρατήρησης σε κάθε στροφή του σιρκουί Montmelo μας επιτρέπουν να τολμήσουμε κάποιους συσχετισμούς.

Mercedes AMG PETRONAS
Είναι σαφές ότι συνεχίζουν με τη φόρα που τελείωσαν την περσινή χρονιά. Όπως και πέρσι, κατέβασαν το αυτοκίνητο από το φορτηγό και έκαναν με το καλημέρα εκατό και βάλε γύρους. Έτσι και φέτος ήταν σε θέση να κάνουν καθημερινά απροβλημάτιστα προσομοιώσεις αγώνα, γράφοντας εκατοντάδες γύρους.

Δεν χτύπησαν κορυφή στην ανεπίσημη χρονομέτρηση καμία μέρα, αποφεύγοντας τα πυροτεχνήματα και τα σετ λίγων γύρων, δηλαδή με μαλακά λάστιχα και ελαφρύ φορτίο καυσίμου. Την Παρασκευή το απόγευμα είχαμε τις Mercedes, Red Bull και Ferrari να κάνουν ταυτόχρονα προσομοίωση αγώνα. Με τη μεσαία γόμα, βαρύ φορτίο καυσίμου και την πίστα στην ίδια κατάσταση. O Hamilton που είχε ανακάμψει από τον πυρετό που δεν τον άφησε να δοκιμάσει την Πέμπτη γύριζε σταθερά 0,5” έως 0,7” ταχύτερα.

Μία ώρα πριν από τη λήξη της περιόδου, το απόγευμα της Κυριακής, ένας γρήγορος γύρος του Rosberg με τη μεσαία γόμα ήταν ένα σαφές μήνυμα προς όποιον είχε ενδεχομένως πιστέψει ότι στη διάρκεια του χειμώνα η ψαλίδα είχε κλείσει.

Ο Rosberg γύρισε 1’ 24” 231, μόλις 0,25” πιο αργά από τον ταχύτερο χρόνο του τετραημέρου τον οποίο έκανε ο Grosjean με τη Lotus. Ο Γάλλος όμως χρησιμοποιούσε την πολύ μαλακή γόμα, η οποία σύμφωνα με την Pirelli είναι 1,5”-2,0” ταχύτερη από τη μεσαία. Εξ αυτού συνάγεται με σχετική ασφάλεια ότι το προβάδισμα της Mercedes είναι της τάξης των 1,2” έως 1,5”. Σε μια μέρα μάλιστα που ο Rosberg διαμαρτύρονταν για τα προβλήματα που προκαλούσε ο δυνατός άνεμος στην αεροδυναμική ισορροπία. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι ο χρόνος του Rosberg ήταν ένα δευτερόλεπτο κάτω από αυτόν που έδωσε πέρσι την pole στον Hamilton, ο οποίος μάλιστα έγινε με την κατά 0,6” ανά γύρο ταχύτερη μαλακή γόμα. Και έχουν ακόμη πολλά εξαρτήματα από αυτά που δίνουν ταχύτητα να δοκιμάσουν στο τελευταίο τεστ που ξεκινά την Πέμπτη 26/2.

Ferrari
Σύμφωνα με το… Rosberg, η Ferrari είναι το μονοθέσιο που φαίνεται να έχει βελτιωθεί περισσότερο από όλα. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Ricciardo, ο οποίος την Πέμπτη ήταν εντυπωσιασμένος και ενοχλημένος ταυτόχρονα, όντας πιο αργός με τα μαλακά από τον Raikkonen με τη μεσαία γόμα.

Πράγματι, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρσι, το μονοθέσιο είναι ταχύτερο και πιο αξιόπιστο. Η βελτίωση του κινητήρα θα είναι το κλειδί της μεταμόρφωσης της Ferrari εφέτος, σύμφωνα με όλες τις εκτιμήσεις. Ο νέος πρόεδρος Maurizio Arrivabene υπογραμμίζει και το άριστο κλίμα εντός της ομάδας. Και εστιάζει στη θετική ψυχολογία του Raikkonen. «Μιλάει συνέχεια, γελάει… Ανησύχησα και το ρώτησα αν είναι άρρωστος», είπε αστειευόμενος, θέλοντας να δείξει ότι η ομάδα ξεχειλίζει από θετική ενέργεια.

McLaren Honda
Κανονικά θα έπρεπε να τα έχουν βάψει μαύρα. Το αυτοκίνητο έχει κάνει περίπου 75% λιγότερους γύρους από όσους προέβλεπε το πρόγραμμα εξέλιξης. Το πρόβλημα, μια τσιμούχα της MGU-K που τους ταλαιπώρησε και τις τέσσερις μέρες είναι ένα εξάρτημα που λέγεται ότι δυσκόλεψε και τους άλλους κατασκευαστές όταν βρίσκονταν σε αυτό το στάδιο εξέλιξης. Είναι όμως ένα από τα προβλήματα της πρώιμης φάσης. Και όσο χάνουν χρόνο με τέτοιου είδους θέματα, καθυστερούν να περάσουν στην επόμενη φάση, να πιέσουν τον κινητήρα και να έρθουν αντιμέτωποι με τα προβλήματα που θα βγάλει τότε. Τα οποία θα είναι πολύ διαφορετικά.

Παρόλα αυτά στην ομάδα υπάρχει μια σχετική αισιοδοξία. Ελπίδα, θα την έλεγα καλύτερα. Λόγω του προβλήματος με την MGU-K αναγκάστηκαν να κάνουν όσους γύρους κατάφεραν με μειωμένη ισχύ κατά περίπου 60-80 ίππους. Ακόμη κι έτσι πέτυχαν έναν χρόνο 3” πιο αργό από τον κορυφαίο του τετραήμερου και 0,6” πιο αργό από την περσινή pole. Επίσης το αυτοκίνητο είναι ήδη πιο γρήγορο από τον προκάτοχό του.

Ο Button, σε αυτούς τους ελάχιστους γύρους που πρόλαβε να κάνει, βρήκε εκπληκτική την πρόσφυση στην έξοδο της στροφής και ο Alonso είχε πολύ θετικό feedback να μεταφέρει για το σασί. Κι ακόμη δεν είναι παρά ένα πολύ βασικών προδιαγραφών αυτοκίνητο αυτό που είχαν στα χέρια τους, με τα περισσότερα τμήματα που θα φέρουν την ταχύτητα να περιμένουν να αξιολογηθούν στο τρίτο τεστ που ξεκινά την Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου.

Αυτό που είδαμε με τα μάτια μας από πολύ κοντά πάντως είναι ότι δοκίμαζαν δύο διαφορετικές εμπρός πτέρυγες. Τις περιεργαστήκαμε όταν χωθήκαμε στο pit box της ομάδας, εκεί όπου κανένας άλλος πλην των οδηγών και μηχανικών δεν μπήκε. Προσκεκλημένοι του Eric Boullier, έπειτα από συνεννόηση που έκανε ο φίλος και συνάδελφος Δημήτρης Παπαδόπουλος, ο μόνος Έλληνας insider της F1. Φυσικά δεν επιτρέπονταν να βγάλουμε φωτογραφίες, είδαμε ωστόσο το μονοθέσιο «γυμνό». Πράγματι το packaging στα sidepods και στο πίσω μέρος είναι εξαιρετικά σφιχτό. Πολλοί θεωρούν ότι εκεί βρίσκεται μέρος του προβλήματος, κρίνοντας από τα αντίστοιχα περσινά προβλήματα της Red Bull. Κοινός παρονομαστής ο σχεδιαστής Peter Prodromou που άφησε την αυστριακή ομάδα για να μετακομίσει στο Woking. Ωστόσο από τη McLaren λένε ότι αυτό δεν είναι πρόβλημα αφού το πρόβλημά τους είχε να κάνει με την ποιότητα και την αντοχή ενός υλικού. Και όχι με τη θερμοκρασία που ήταν το πρόβλημα της περσινής Red Bull.

Το ατύχημα του Alonso την Κυριακή το μεσημέρι ακολούθησαν φήμες για τις συνθήκες υπό τις οποίες συνέβη. Και δυσπιστία για τις ανακοινώσεις της McLaren. Η ομάδα έλεγε ότι ήταν ένα συνηθισμένο ατύχημα δοκιμών, όχι και τόσο σοβαρό. Και ότι θα μπορούσαν ακόμη και να επισκευάσουν το μονοθέσιο για να προλάβει να κάνει κάποιους γύρους ο Button το απόγευμα. Αλλά προτίμησαν να μην βιαστούν. Από την άλλη, ο Alonso όχι μόνο μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο, αλλά έπρεπε να μείνει εκεί και δύο μέρες.

Με τα πολλά, αποκαλύφθηκε ότι οι φήμες έκαναν λόγο για βραχυκύκλωμα που ενδεχομένως προκάλεσε ηλεκτροπληξία στον Alonso με αποτέλεσμα να χάσει τις αισθήσεις του και τον έλεγχο του μονοθεσίου. Σε μια ανακοίνωσή της την Τρίτη 24/2, η McLaren ξεκαθάρισε πως τίποτα τέτοιο δεν συνέβη. Σύμφωνα με την τηλεμετρία, ο Alonso είχε υποστροφή στην είσοδο της Στροφής 3, η οποία αποδίδεται στους ισχυρούς ανέμους που προκάλεσαν την έξοδο και του Sainz. Στην προσπάθειά του να διορθώσει με περισσότερο τιμόνι και επειδή το μονοθέσιο ξάκρισε στο πράσινο τάπητα στην εξωτερική μεριά των κερμπ, έχασε το πίσω μέρος στην έξοδο. Από τη στιγμή εκείνη και μέχρι την πρόσκρουση στον τοίχο, πατούσε δυνατά φρένο και κατέβαζε ταχύτητες, άρα είχε πλήρως τις αισθήσεις του.

Red Bull
Συνολικά σε αυτό το τεστ έκαναν 418 γύρους, δηλαδή 100 περισσότερους από όσους έκαναν πέρσι και τις δώδεκα μέρες των τριών περιόδων χειμερινών δοκιμών. Αυτό είναι σαφώς καλό σημάδι.

«Η Renault είναι σε εντελώς άλλο επίπεδο», δήλωνε ο Horner. Πράγματι, αν μιλάμε για την αξιοπιστία. Αλλά από δύναμη και οδηγησιμότητα η πρόοδος δεν είναι ανάλογη. Ο Ricciardo δεν έκρυψε την δυσαρέσκειά του το βράδυ της Πέμπτης. Μάλιστα οι Γάλλοι σκέφτονται ήδη, φωναχτά, να κρατήσουν ένα μέρος από το δικαίωμα εξέλιξης που έχουν να κάνουν μέσα στη χρονιά για το τέλος της σεζόν, έτσι ώστε να δοκιμάσουν πράγματα για το 2016. Αυτό φαίνεται κάπως σαν λευκή πετσέτα για φέτος, έτσι δεν είναι;

Από την Παρασκευή και ύστερα, οι οδηγοί ήταν κάπως πιο ευχαριστημένοι. Παρότι η Red Bull είχε τη χαμηλότερη μέγιστη ταχύτητα του τετραημέρου των δοκιμών, με 325 km/h, τη στιγμή που η Ferrari έπιασε 329 km/h και η Mercedes 331 km/h.

«Η εξέλιξη είναι διαρκής και φυσικά συνεχίζεται», δήλωσε ο Horner, ενώ και η Renault ανακοίνωσε ότι στο τρίτο και τελευταίο τεστ θα φέρει όλες τις βελτιώσεις που θα δώσουν ταχύτητα.

Toro Rosso
Περιμένοντας τις βελτιώσεις της Renault, στην Toro Rosso το ενδιαφέρον στράφηκε στους δύο νέους οδηγούς. Νέοι στην ομάδα και κυρίως στην ηλικία.

Κέρδισαν τις εντυπώσεις κάνοντας 411 γύρους συνολικά και εξαιρετική δουλειά για την ομάδα τους. Ο Sainz έκανε ένα τετ-α-κέ την Παρασκευή και είχε την έξοδο την Κυριακή. Αντίστοιχα λάθη έκαναν και πολύ πιο έμπειροι σουπερστάρ όπως ο Vettel και ο Alonso, όμως.

Ο Verstappen έχει περισσότερη πίεση, καθώς φέρει το βάρος να θεωρείται υπέρ-ταλέντο. Παρόλα αυτά έδειξε ότι έχει κρύο αίμα. Πρώτα από όλα έκανε τους περισσότερους γύρους από κάθε άλλο οδηγό, 223 συνολικά. Έχασε οριακά τον τίτλο του ταχύτερου το Σάββατο από τον Maldonado. Και παρότι ο γύρος του έγινε με τα πολύ μαλακά Pirelli, η ταχύτητά του ποτέ δεν αμφισβητήθηκε. Αυτό που περίμεναν όλοι να δουν είναι κατά πόσο θα έχει την πνευματική συγκρότηση ως προσωπικότητα να αντεπεξέλθει στις σύνθετες απαιτήσεις μιας τόσο σημαντικής περιόδου δοκιμών. Και τα κατάφερε περίφημα, χωρίς το παραμικρό λάθος στην πίστα, ενώ στην ομάδα του είναι απολύτως ευχαριστημένοι από τις πληροφορίες που τους έδινε.

Lotus
Ήταν το ταχύτερο μονοθέσιο τις τρεις από τις τέσσερις μέρες. Όμως πάντα με τα μαλακά ή τα πολύ μαλακά λάστιχα. Το προβάδισμα κατά 0,2” με τα πολύ μαλακά σε σχέση με τον Rosberg που χρησιμοποιούσε τη μεσαία γόμα, μάλλον απεικονίζει τη σκληρή πραγματικότητα. Όπως και να έχει, η βελτίωση σε σχέση με πέρσι είναι χαώδης, τόσο σε ταχύτητα όσο και σε αξιοπιστία.

Williams
Όπως μας αποκάλυψε ο Eric Boullier, το αφεντικό της McLaren, από τότε που η Mercedes έκανε τη δική της ομάδα ουσιαστικά παραδίδει τον κινητήρα έτοιμο και τελειωμένο στους πελάτες της και… τέλος. Δεν μπαίνει στη διαδικασία καμίας αλλαγής ή τροποποίησης έτσι ώστε να προσαρμοστεί στο σασί. Στη Williams απ’ ό,τι φάνηκε και το 2014 έχουν βρει τον τρόπο να φτιάξουν ένα σασί που συνεργάζεται σχεδόν ιδανικά με τον κινητήρα που τους παραδίδει η Mercedes.

Αυτές τις τέσσερις μέρες δεν έδειξε την πλήρη δυναμική της σε ό,τι έχει να κάνει με την ταχύτητα, πράγμα που περιμένουμε να δούμε στο τελευταίο τεστ μαζί με κάποια νέα εξαρτήματα.

Το αυτοκίνητο είναι μια συνέχεια του περσινού. Και επειδή πέρσι λεπτομέρειες ήταν αυτά που τους στέρησαν μια νίκη, δουλεύουν πολύ πάνω στην αξιοπιστία και στην τελειοποίηση των διαδικασιών. Είναι συνεπείς με το πρόγραμμά τους, τόσο που είχαν την πολυτέλεια να ξοδέψουν το Σάββατο κάνοντας δοκιμές πιτ στοπ. Στο επερχόμενο τεστ θα τους δούμε να κάνουν προσομοιώσεις κατατακτήριων δοκιμών και τότε μάλλον θα έχουμε μια αρκετά καλή εικόνα για την ταχύτητα του μονοθεσίου.

Force India
Η παρουσία ενός περσινών προδιαγραφών μονοθεσίου μας βοήθησε να καταλάβουμε τη διαφορά στη χροιά και κυρίως στην ένταση του ήχου που βγάζουν τα φετινά, ικανοποιώντας εν μέρει τις απαιτήσεις του κοινού.

Η Force India αντιμετωπίζει οικονομικές δυσκολίες. Θεωρητικά, έχουν τον έλεγχο της κατάστασης. Ωστόσο μια καθυστερημένη πληρωμή στον προμηθευτή που κατασκεύασε το μονοκόκ είχε ως αποτέλεσμα αυτό να μην αποδεσμευτεί εγκαίρως για την πιστοποίηση των δοκιμών πρόσκρουσης. Σύμφωνα με πληροφορίες αυτό το ζήτημα έχει λυθεί και το νέο αυτοκίνητο θα είναι στην Βαρκελώνη στο τέλος της εβδομάδας.

Η ομάδα ήρθε στο δεύτερο τεστ που παρακολουθήσαμε για να αξιολογήσει τα λάστιχα του 2015. Αν και ο Perez λέει ότι κάποια αεροδυναμικά στοιχεία του αυτοκινήτου που οδήγησε είναι κοινά με το καινούργιο, είναι αμφίβολο αν τα στοιχεία που συνέλεξαν θα είναι πραγματικά χρήσιμα όταν το νέο μονοθέσιο με τις τόσες αλλαγές πατήσει στην πίστα.

Sauber
Έκαναν 318 γύρους χρήσιμους για τη Ferrari γύρους. Οι περισσότεροι από αυτούς με μαλακά λάστιχα και ελαφρύ φορτίο καυσίμου. Το μονοθέσιο δείχνει ότι του λείπουν ώρες εξέλιξης. Η Toro Rosso φαίνεται να είναι σε πολύ καλύτερη φάση. Το γεγονός ότι η Force India έτρεχε με το περσινό μονοθέσιο δεν τους επέτρεψε να έχουν ένα καλό σημείο αναφοράς. Πιστεύουν πάντως ότι σε σχέση με το περσινό αυτοκίνητο που δεν κατάφερε να πάρει ούτε ένα βαθμό, είναι αιώνες μπροστά.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube