Υψηλότερα όρια ταχύτητας για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Αυστρία

Κι αυτό είναι ένα μόνο από τα κίνητρα που έχουν θεσπιστεί ή θα θεσπιστούν για να ενθαρρυνθεί στην Ευρώπη η αγορά EV.

Οι αναλυτές προσπαθούν να προβλέψουν πότε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα ξεπεράσουν σε αριθμό τα συμβατικά με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Και οι προβλέψεις τους ποικίλλουν, από λιγότερο από 10 χρόνια μέχρι το 2040.

Στην πραγματικότητα δεν μπορεί να γίνουν προβλέψεις, αφού δεν ξέρουμε τα δεδομένα. Διότι πολλά εξαρτώνται από τα κίνητρα που θα δοθούν –ή δεν θα δοθούν– για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.  

Κακά τα ψέματα: η μετάβαση από τα συμβατικά αυτοκίνητα στα EV δεν θα γίνει χωρίς την επέμβαση των κυβερνήσεων. Δείτε τι γίνεται στη Νορβηγία, όπου τα EV έχουν μια σειρά από προνόμια, κυρίως οικονομικά – τα οποία η κυβέρνηση θέλει τώρα να περιορίσει.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Νορβηγία: Έξτρα «φόρος» στα Tesla;

Όμως το θέμα δεν είναι μόνο χρηματικό. Στην Αυστρία π.χ., το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους έχει μειωθεί από τα 130 km/h στα 100 km/h σε κάποια κομμάτια για να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων – κυρίως μικροσωματιδίων αιθάλης. Με βάση αυτό το σκεπτικό, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα έπρεπε να εξαιρούνται από αυτόν τον περιορισμό. Και πράγματι, η αυστριακή κυβέρνηση θέλει να περάσει μια διάταξη που θα επιτρέπει στα EV να κινούνται με 130 km/h.

Σκέπτεται επίσης να παραχωρήσει στα EV και άλλα προνόμια, όπως δωρεάν παρκάρισμα στο κέντρο των πόλεων ή/και ελεύθερη κίνηση στους λεωφορειόδρομους στις ώρες αιχμής.

Αν πολλαπλασιαστούν αυτά τα μη χρηματικά οφέλη, μπορεί κάποιοι υποψήφιοι αγοραστές να πεισθούν να αλλάξουν το συμβατικό τους αυτοκίνητο με ηλεκτρικό. Και αν επιπλέον υπάρξουν χρηματικές επιδοτήσεις για την αγορά EV και παράλληλα αναπτυχθεί το δίκτυο ταχυφόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δεν θα υπάρχει λόγος οι νέες γενιές να μην τα προτιμήσουν.

[Πηγή:  KleineZeitung.at μέσω autoevolution.com]