Toyota: Ελπίζει να πουλάει 10.000 αυτοκίνητα με κυψέλες καυσίμου ετησίως

Toyota: Ελπίζει να πουλάει 10.000 αυτοκίνητα με κυψέλες καυσίμου ετησίως

Σύμφωνα με την Toyota τα οχήματα που χρησιμοποιούν κυψέλες καυσίμου θα είναι ανταγωνιστικά προς άλλα «πράσινα» μοντέλα σε 10-15 χρόνια από σήμερα.

Οχήματα με κυψέλες καυσίμου δεν κυκλοφορούν ευρέως σήμερα, όμως σύμφωνα με την Toyota αυτό αναμένεται να αλλάξει πριν το 2030. Ενδεχομένως λίγο αργότερα στην Ελλάδα, που μόλις τώρα ξεκινάει να γνωρίζει τα απλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ο διευθυντής έρευνας και εξέλιξης της Toyota Soichiro Okudaira επιμένει ότι «μετά το 2020 οι κυψέλες καυσίμου θα είναι άλλη μια βιώσιμη εναλλακτική απέναντι στις άλλες “πράσινες” τεχνολογίες». Αλλά ήδη από το 2015 που θα λανσαριστεί η έκδοση παραγωγής του πρωτοτύπου Toyota FCV η εταιρία υπολογίζει ότι θα καταφέρει να πουλάει 5-10.000 αυτοκίνητα ετησίως.

Το κόστος κατασκευής τέτοιων αυτοκινήτων μειώνεται με ραγδαίο ρυθμό. Το 2007 που η Toyota ξεκίνησε την εξέλιξη αυτοκινήτων με κυψέλες καυσίμου ένα τέτοιο σύστημα κόστιζε περίπου... €750.000! Μέχρι το 2015 όμως το κόστος του υπολογίζεται ότι θα έχει πέσει σε λιγότερα από €36.000, δηλαδή τα μισά από τα περίπου €72.000 που αναμένεται να τιμολογηθεί το Toyota FCV παραγωγής.

Με την αύξηση της παραγωγής αλλά και με τη χρήση κοινών εξαρτημάτων με τα ήδη υπάρχοντα υβριδικά της Toyota, ο Soichiro Okudaira υποστηρίζει ότι μετά από πέντε χρόνια κυκλοφορίας του Toyota FCV, κάπου το 2020 δηλαδή, το κόστος των κυψελών θα έχει πέσει στο ένα πέμπτο!

Τον χορό προς την εδραίωση των οχημάτων με κυψέλες καυσίμου στην αγορά σέρνει η πολιτεία της California, στην οποία έχει ήδη ψηφιστεί νόμος για τη δημιουργία 100 πρατηρίων ανεφοδιασμού με υδρογόνο μέχρι το 2024. Εκεί άλλωστε διατίθενται με χρονομίσθωση σήμερα το Mercedes-Benz F-Cell και το Honda FCX Clarity. Ενώ άλλος ένας ανταγωνιστής που πρόκειται να λανσαριστεί σύντομα είναι το Hyundai ix35 Fuel Cell.

Το Toyota FCV παραγωγής πάντως πρόκειται να διατεθεί και στην Ιαπωνία και σε επιλεγμένες ευρωπαϊκές αγορές. Πιστεύει κανείς ότι η ελληνική θα είναι μια από αυτές;

[Πηγή: Automotive News Europe]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube