Συσκευή παράκαμψης δοκιμών καυσαερίων σε FIAT 500X;

Συσκευή παράκαμψης δοκιμών καυσαερίων σε FIAT 500X;

Το γερμανικό υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε ότι βρήκε τη συσκευή, ενώ η FIAT αρνείται την κατηγορία.

Σχεδόν κάθε μέρα βγαίνει και μια είδηση για κάποιο πιθανό σκάνδαλο εκπομπών ρύπων.

Αυτή τη φορά, το Ομοσπονδιακό υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας ανακοίνωσε ότι βρήκε μια συσκευή παράκαμψης σε ένα FIAT κατά τη διάρκεια δοκιμής που διεξήγαγε. Το γεγονός ήταν η αιτία για να ξεκινήσει μια δημόσια διαμάχη μεταξύ του γερμανικού υπουργείου και της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Δεν υπάρχουν ακριβείς πληροφορίες σε αυτό το αρχικό στάδιο, αλλά η γερμανική κυβέρνηση είπε ότι θα στείλει τα αποτελέσματα της δοκιμής στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η FIAT όμως αρνείται τις κατηγορίες, λέγοντας ότι δεν έχει ποτέ χρησιμοποιήσει συσκευές παράκαμψης του εξοπλισμού που καθαρίζει τα καυσαέρια.

Το προβληματικό μοντέλο φαίνεται πως είναι το 500Χ, καθώς το γερμανικό εβδομαδιαίο περιοδικό Der Spiegel έγραψε ότι το μοντέλο αυτό έχει ένα σύστημα επεξεργασίας των καυσαερίων που διακόπτει αυτόματα τη λειτουργία του ύστερα από 90 λεπτά. Το έντυπο επικαλείται τα αποτελέσματα από δοκιμή που διεξήγαγε η Ομοσπονδιακή Αρχή Μηχανοκίνητων Μεταφορών (ΚΒΑ) της Γερμανίας.

Το Automotive News μας θυμίζει ότι μια παρόμοια συσκευή είχε βρεθεί σε προηγούμενες δοκιμές μοντέλων της FIAT, αλλά εκείνη διέκοπτε τη λειτουργία των συστημάτων καθαρισμού μετά από 22 λεπτά. Ο Ευρωπαϊκός Κύκλος δοκιμών καυσαερίων διαρκεί 20 λεπτά.

Όμως η FIAT απορρίπτει όλες τις κατηγορίες, λέγοντας ότι το 500Χ έχει βρεθεί νόμιμο «από όλες τις πλευρές που αφορούν στις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων». Αυτό, σύμφωνα με την εταιρεία, έχει ελεγχθεί και επαληθευτεί από το ιταλικό υπουργείο Μεταφορών. «Δεν είμαστε σε θέση να σχολιάσουμε την εγκυρότητα ή την ακρίβεια υποτιθέμενων εσωτερικών εγγράφων της ΚΒΑ ή υποτιθέμενων δοκιμών καυσαερίων που δεν έχουμε δει ποτέ», δήλωσε εκπρόσωπος της Fiat Chrysler Automobiles. 

Πέρσι τον Σεπτέμβριο, το Γερμανικό Υπουργείο Μεταφορών ζήτησε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και από τις ιταλικές Αρχές να εξετάσουν τον δίλιτρο κινητήρα ντίζελ της FCA διότι πιθανώς χρησιμοποιούσε παράνομη συσκευή παράκαμψης. Σύμφωνα με ρεπορτάζ, η Γερμανία προσπάθησε να αντιμετωπίσει το πρόβλημα μέσω απευθείας συνεργασίας με τις ιταλικές ρυθμιστικές αρχές, αλλά οι συζητήσεις προφανώς δεν προχώρησαν ικανοποιητικά.   

Πριν λίγο καιρό, σε δοκιμές που έκανε η εξειδικευμένη εταιρεία Emissions Analytics, στο δρόμο, όχι σε εργαστήριο, αποκάλυψαν ότι οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου από το FIAT 500X ήταν 12 φορές πάνω από το επίσημο όριο -ομοίως με άλλα μοντέλα της FCA.

[Πηγή Automotive News]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube