node/12071

Πρωτιά για τον όμιλο PSA Peugeot Citroen στη μάχη μείωσης των εκπομπών CO2

Από το 2008 ο όμιλος PSA Peugeot Citroen έχει περιορίσει τον μέσο όρο εκπομπής ρύπων κατά περίπου 30 gr/km.

Η PSA Peugeot Citroën επανήλθε στην πρώτη θέση στην Ευρώπη, μειώνοντας τα επίπεδα εκπομπών καυσαερίων, με μέσο όρο 110,3 gr CO2/km (σ.σ.: σύμφωνα με τα στοιχεία του οργανισμού AAA Data), συγκρινόμενο με τα 123,7 gr της Ευρωπαϊκής αγοράς. Από το 2008, ο γαλλικός όμιλος βαθμιαία ελάττωσε τις εκπομπές των οχημάτων του κατά 30 περίπου γραμμάρια.

Το νέο ρεκόρ αποδεικνύει τη δέσμευση της PSA Peugeot Citroën στην εύρεση πρακτικών και εφαρμόσιμων λύσεων στα περιβαλλοντικά προβλήματα. Για το σκοπό αυτό δεσμεύει περισσότερο από το 50% του διαθέσιμου προϋπολογισμού του τμήματος R&D, προκειμένου να αναπτύξει τεχνολογίες που βελτιστοποιούν την οικονομία καυσίμου και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των μοντέλων της.

Η πρωτιά του γαλλικού ομίλου οφείλεται πρωτίστως στην πολιτική μείωσης του κυβισμού των κινητήρων (downsizing), με τη νέα γκάμα των 3κύλινδρων κινητήρων βενζίνης PureTech καθώς επίσης, και με τους νέας γενιάς οικονομικούς κινητήρες πετρελαίου BlueHDi. Ενδεικτικά, το 2014 το 30% των οχημάτων που πουλήθηκαν από τον όμιλο εκλύουν λιγότερο από 100 gr CO2. Κατά συνέπεια τα πιο δημοφιλή - σε επίπεδο πωλήσεων - μοντέλα του ομίλου, όντας εφοδιασμένα με τους παραπάνω κινητήρες, συμβάλλουν σημαντικά στη μείωση των εκπομπών. Ακολουθούν σχετικά παραδείγματα:

Citroën C4 Cactus, 1.6-litre BlueHDi, 100 hp, 82 gr CO2/km

Citroën DS 3, 1.6-litre BlueHDi, 100 hp, 79 gr CO2/km

Peugeot 308, PureTech 1.2-litre, 130 hp, 107 gr CO2/km. Η συγκεκριμένη έκδοση πέτυχε ρεκόρ κατανάλωσης με 2,85 λίτρα ανά 100 km διανύοντας 1.810 km με τα 51 λίτρα χωρητικότητας του δοχείου καυσίμου.

Τα πρόσφατα μοντέλα Peugeot 308 και Citroën C4 Picasso (βασισμένα στη νέα πλατφόρμα EMP2) καθώς και το Citroën C4 Cactus είναι σημαντικά ελαφρύτερα από τους προκατόχους τους, ζυγίζοντας αντιστοίχως 140 και 200 κιλά λιγότερο, συμβάλλοντας έτσι στην προσπάθεια μείωσης των εκπομπών καυσαερίων.

"Η αξιοσημείωτη μείωση εκπομπών CO2 είναι το αποτέλεσμα της διαρκούς προσπάθειας του τμήματος R&D του Ομίλου PSA Peugeot Citroën να εξελίξει τις τεχνολογίες κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, παράλληλα με την δημιουργία ελαφρύτερων και πιο αεροδυναμικών οχημάτων”, σύμφωνα με τον εκτελεστικό αντιπρόεδρο της PSA Peugeot Citroën, Gilles Le Borgne.