Νέα βενζίνη με 34% αιθανόλη

Μια γαλλική εταιρεία εξέλιξε από κοινού με την Audi ένα νέο καύσιμο με περιεκτικότητα 34% σε αιθανόλη, με στόχο τη μείωση της τιμής του λίτρου και λιγότερο CO2.

Με λανσάρισμα στη Γαλλία το 2009, το E10 πήρε το προβάδισμα στις πωλήσεις αμόλυβδης βενζίνης στη χώρα αυτή πριν από λίγους μήνες.

Αυτό το καύσιμο, συμβατό με όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα, περιέχει 10% αιθανόλη, από αλκοόλη που προέρχεται από φυτά, συχνά παντζάρια. Πρέπει να σημειωθεί ότι το η κλασική 95άρα αμόλυβδη βενζίνη περιέχει ήδη 5% βιοαιθανόλη.

Μια γαλλική εταιρεία όμως, η Global Bioenergies, θέλησε να προχωρήσει ακόμη περισσότερο. Αυτή την εβδομάδα, δοκιμάστηκε στην πίστα του Montlhéry, νότια του Παρισιού, ένα Audi που έκαιγε βενζίνη που περιείχε 34% αιθανόλη. Είναι μια παγκόσμια πρώτη. Η εταιρεία συνεργάστηκε με την Audi για την εξέλιξη αυτού του καυσίμου. Αλλά το κυριότερο είναι ότι αυτό το καύσιμο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, όπως αυτά πωλούνται σήμερα.

Ο Marc Delcourt, διευθύνων σύμβουλος της Global Bioenergies, δήλωσε στη εφημερίδα le Parisien: «Χρησιμοποιούμε μια βιολογική διαδικασία που συνίσταται στην τροποποίηση των βακτηρίων. Όταν τους δίνουμε ζάχαρη, τα βακτήρια αυτά τη μετατρέπουν σε ισοβουτένιο, γνωστό μόριο στον κόσμο των πετροχημικών, διότι καθιστά δυνατή την παραγωγή καυσίμων πολύ υψηλής απόδοσης».

Μια εταιρική συμφωνία έχει ήδη υπογραφεί με ένα εργοστάσιο παραγωγής ζάχαρης στην περιοχή της Καμπανίας, ικανό να παράγει 50.000 τόνους καυσίμων ετησίως. Παραγωγή που θα επιτρέψει τη διεξαγωγή μιας δοκιμής μεγάλης κλίμακας. Ο Marc Delcourt έχει ήδη σχέδια για δεκάδες τέτοιες εγκαταστάσεις αυτού του είδους. Ελπίζει ότι η εμπορευματοποίηση θα γίνει το 2021, με ελκυστική τιμή... εάν ο φόρος για τα βιοκαύσιμα παραμείνει συμφέρων, όπως είναι σήμερα. Το πλεονέκτημα θα ήταν κυρίως η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και μικροσωματιδίων.