node/18060

Hyundai-Kia: 26 υβριδικά και ηλεκτρικά ως το 2020

Ο κορεατικός κολοσσός διευρύνει τη χρήση ηλεκτρικών μοτέρ στη γκάμα του, και σύντομα θα παρουσιάσει 26 νέα υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα.

Το Hyundai Motor Group ξεκίνησε την ενασχόλησή του με τα πράσινα οχήματα το 2005, πολλά χρόνια αργότερα από την Toyota, αλλά σήμερα βρίσκεται μια ανάσα από την κορυφή.

Όταν αποφασίστηκε η εμπλοκή της εταιρίας με τα πράσινα μοντέλα, το 2005, και ανατέθηκε ο ρόλος της διεύθυνσης του αντίστοιχου τμήματος στον Lee Ki-Sang, το αντικείμενο ήταν τόσο ξένο στους Κορεάτες μηχανικούς που χρειάστηκαν δύο χρόνια μόνο για να συσταθεί η ομάδα. Και ήταν πλέον 2010 όταν έφτασε στην παραγωγή το πρώτο «παιδί» της, το Hyundai Sonata Hybrid. Έκτοτε όμως το νερό μπήκε στο αυλάκι.

Σύμφωνα με το πλάνο που ανακοίνωσε πρόσφατα ο Ki-Sang, ως το 2020 στη γκάμα των Hyundai και Kia θα προστεθούν 26 νέα μοντέλα που θα χρησιμοποιούν ρεύμα με κάποιο τρόπο. Και τότε ο όμιλος, σύμφωνα με την εκτίμησή του, θα βρίσκεται στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης πωλήσεων τέτοιων μοντέλων, πίσω από την Toyota. Πιο αναλυτικά, οι Κορεάτες θα λανσάρουν 12 υβριδικά, έξι επαναφορτιζόμενα υβριδικά, δύο ηλεκτρικά και δύο αυτοκίνητα με κυψέλες καυσίμου. Φυσικά, πολλά από αυτά προορίζονται αποκλειστικά για την αγορά της Β. Αμερικής, και δεν θα τα δούμε στην Ευρώπη.

Στα παραπάνω αυτοκίνητα περιλαμβάνονται υπάρχοντα μοντέλα που θα αντικατασταθούν αλλά και εντελώς νέα. Στη γκάμα της Hyundai θα περιλαμβάνονται τα Sonata Hybrid, Sonata Plug-in, Ioniq Hybrid, Ioniq Plug-in, Ioniq Electric, Grandeur Hybrid και, τέλος, μια έκδοση του Tuscon με κυψέλες καυσίμου. Σε εκείνη της Kia, εκτός του υβριδικού crossover Niro που ήδη γνωρίζουμε, θα δούμε Optima Hybrid, Optima Plug-in, Soul EV και Cadenza Hybrid.

Σήμερα τα υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα αποτελούν μόλις το 1% των πωλήσεων του Hyundai Motor Group. Το 2015 η Hyundai πούλησε συνολικά 42.900 υβριδικά και 300 fuel-cell, ενώ η Kia 18.735 υβριδικά και 8.450 ηλεκτρικά Soul EV. Σύνολο, 70.385 αυτοκίνητα, όταν η Toyota την ίδια χρονιά πούλησε... 1,2 εκατομμύρια! Είναι ξεκάθαρο λοιπόν ότι ο στόχος του Νο.2 είναι αρκετά φιλόδοξος, και πολλοί αναλυτές της αγοράς τον θεωρούν συμβολικό.

«Το αν θα καταφέρει η Hyundai-Kia να βρεθεί στη δεύτερη θέση δεν έχει σημασία, αλλά πρέπει να προσφέρει περισσότερες ρεαλιστικές λύσεις στην κατηγορία όσο το δυνατόν γρηγορότερα», σχολίασε ο Karl Brauer, από τον οδηγό αγοράς Kelley Blue Book. «Πρέπει να βρουν μια συμφέρουσα πηγή μπαταριών και ηλεκτρικών μοτέρ, και τα αυτοκίνητά τους να επιτρέπουν την εύκολη ενσωμάτωση αυτών των λύσεων».

[Πηγή: Automotive News Europe]