Ανώτατο γερμανικό δικαστήριο εγκρίνει την απαγόρευση κυκλοφορίας παλιότερων ντίζελ

Το Ομοσπονδιακό Διοικητικό Δικαστήριο της Λειψίας κατάφερε πλήγμα στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, δικαιώνοντας δημοτικές αρχές.

Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, η Στουτγάρδη, που είναι και η έδρα των Daimler και Porsche, θα μπορούσε να απαγορεύσει τα ντίζελ προδιαγραφών Euro 4 από τον προσεχή Ιανουάριο, ενώ τα Euro 5 θα μπορούσαν να απαγορευτούν από το φθινόπωρο του 2019.

Κάποιες πόλεις είναι πιο προδραστικές, όπως το Αμβούργο, που έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα αρχίσει να επιβάλλει περιορισμούς στα ντίζελ αυτοκίνητα μέσα στους επόμενους μήνες.

Ακτιβιστές οικολόγοι πανηγυρίζουν για τη δικαστική απόφαση, όμως αυτή δεν έχει γίνει ευμενώς δεκτή από αρκετούς πολιτικούς και βέβαια τους ιδιοκτήτες ντίζελ αυτοκινήτων. Ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών, Christian Schmidt, είναι ένας από τους επικριτές, δηλώνοντας: «Πρέπει να κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να προλάβουμε την απώλεια ατομικής ελευθερίας και τη μείωση της αξίας των αυτοκινήτων».

Αυτές θα είναι οι δύο κύριες δυσκολίες στην εφαρμογή της απόφασης, αφού οι ιδιοκτήτες παλιότερων ντίζελ αυτοκινήτων θα δεχτούν σοβαρό πλήγμα. Όχι μόνο θα τους απαγορευτεί να οδηγούν το αυτοκίνητό τους μέσα στις πόλεις, αλλά και η αξία του αυτοκινήτου θα μειωθεί σε ένα μικρό κλάσμα της σημερινής. Οι αγοραστές μεταχειρισμένων δεν θα θέλουν να αγοράσουν αυτοκίνητα που θα μπορούν να κινούνται μόνο σε ορισμένα μέρη.

Αν οι απαγορεύσεις κυκλοφορίας διαδοθούν, θα προκύψει σοβαρό πρόβλημα αφού κυκλοφορούν περίπου 15 εκατομμύρια ντίζελ οχήματα στη Γερμανία. Μόνο τα 2,7 εκατομμύρια πληρούν τις τελευταίες προδιαγραφές ρύπων Euro 6, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχουν κάπου 12,3 εκατομμύρια οχήματα που θα μπορούσαν να αποβληθούν από τις πόλεις στο άμεσο μέλλον.

Οι Γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων παραμένουν προς το παρόν σχετικά σιωπηλοί μετά τη δικαστική απόφαση, όμως ο πρόεδρος της Γερμανικής Ένωσης Αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA), Matthias Wissmann, είπε ότι το Ομοσπονδιακό Διοικητικό Δικαστήριο «δεν εξέδωσε γενική απαγόρευση, θεωρεί ότι οι απαγορεύσεις των ντίζελ σε πόλεις είναι “γενικά επιτρεπτές” σύμφωνα με το νόμο, αλλά θα πρέπει να είναι αναλογικές και να θεωρούνται μόνο ως έσχατη λύση». Η VDA έκανε επίσης έκκληση προς τους πολιτικούς να συνεργαστούν για να επιτευχθεί «νομική σαφήνεια» και να αποτραπεί η δημιουργία «ενός μωσαϊκού διαφορετικών κανονισμών» σε διάφορες πόλεις.

Ό,τι και να γίνει τελικά, πολλοί πιστεύουν ότι η δικαστική αυτή απόφαση θα επιταχύνει τον κατήφορο των ντίζελ αυτοκινήτων στην Ευρώπη.

[Πηγή: Reuters]