Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πόση είναι η πραγματική αυτονομία τους;

Η πραγματική αυτονομία των ηλεκτρική αυτοκινήτων επηρεάζεται σαφώς από πολλούς παράγοντες. Τι γίνεται όμως και πόση είναι όταν δοκιμάζονται σε πραγματικές συνθήκες;

Το γαλλικό website Caradisiac έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό να αξιολογεί την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκίνητων της αγοράς και πόσο αυτά ανταποκρίνονται στα νούμερα που δίνουν οι κατασκευαστές.

Προκειμένου δε να θέσει κοινό παρονομαστή σε αυτή την αξιολόγηση, όρισε κάποιους κανόνες, τους οποίους ας γνωρίσουμε: Η «πίστα» της δοκιμής δεν είναι άλλη από την διάσημη παρισινή Périphérique, «le Périph’» για τους τακτικούς χρήστες. Μια κυκλική ζώνη που προσφέρει το τέλειο προφίλ για μια τέτοια δοκιμή, καθώς η χαμηλή μέση ταχύτητα και οι συχνές επιβραδύνσεις της για την ανάκτηση ενέργειας είναι ό,τι χρειάζεται για να εκμεταλλευτείς το μέγιστο δυναμικό ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Παράλληλα κανένα σύστημα κατανάλωσης ενέργειας δεν είναι σε λειτουργία, όπως για παράδειγμα ο κλιματισμός, ενώ οι δοκιμαστές εξαντλούν την εμπειρία τους στην οικολογική/οικονομική οδήγηση.

Ας δούμε λοιπόν τι κατάφεραν τα αυτοκίνητα στον παρακάτω πίνακα…
 

ΜοντέλοΙσχύς ηλεκτρομοτέρΧωρητικότητα μπαταρίαςΑυτονομία NEDCΑποτελέσματα δοκιμών
Tesla Model S 100D422 PS100 kWh632 km710,9 km
Renault Zoé ZE40 92 PS41 kWh403 km393,5 km
VW e-Golf 2017136 PS35,8 kWh300 km329,1 km
Hyundai Ioniq Electric120 PS28 kWh280 km325,7 km
Nissan Leaf 30 kWh109 PS30 kWh250 km256,2 km