Σαν σήμερα: Το 2003, πέθανε ο Karl Kling, κορυφαίος οδηγός σε πίστα και χώμα

Πριν από 15 χρόνια, στις 18 Μαρτίου του 2003, πέθανε o Karl Kling, Γερμανός οδηγός Formula 1 και αγώνων αντοχής, και επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της Mercedes-Benz στα 60s.

Πριν από 15 χρόνια, στις 18 Μαρτίου του 2003, πέθανε o Karl Kling, Γερμανός οδηγός Formula 1 και rally raid, στο Gaienhofen στη λίμνη Κωνσταντία από φυσικά αίτια σε ηλικία 92 ετών.

Λέγεται ότι ο Kling γεννήθηκε πολύ αργά και πολύ νωρίς. Πολύ αργά για να είναι στην επιτυχημένη ομάδα Mercedes-Benz της δεκαετίας του ’30 και πολύ νωρίς για να έχει μια πραγματική ευκαιρία το 1954 και το 1955. Κατά ένα παράδοξο τρόπο, ο Kling βρήκε το δρόμο του προς το μηχανοκίνητο αθλητισμό μέσω της πρώτης δουλειάς του ως υπάλληλος υποδοχής στη Daimler- Benz στα μέσα του ’30, συμμετέχοντας σε αναβάσεις και στις δοκιμές αυτοκινήτων παραγωγής στον ελεύθερο χρόνο του.

Κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου απέκτησε εμπειρία ως μηχανικός, συντηρώντας αεροσκάφη της Luftwaffe και ύστερα από την παύση των εχθροπραξιών επανήλθε στους αγώνες με μια BMW 328. Ο Kling συνέβαλλε στην προετοιμασία της επιστροφής της Mercedes-Benz στις διεθνείς διοργανώσεις στις αρχές της δεκαετίας του ’50 και η νίκη του στην Carrera Panamericana του 1952, οδηγώντας την τότε την πειραματική Mercedes-Benz 300SL, ήταν ένα καθοριστικό σημείο που επιβεβαίωσε το διευθυντήριο της Daimler-Benz ότι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είχε μια θέση στο μέλλον της Mercedes.



Προσκληθείς στο το ανανεωμένο τιμ της Mercedes για την F1 το 1954, τερμάτισε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο πίσω από το θρυλικό Juan Manuel Fangio στο ντεμπούτο του στη Formula 1, παίρνοντας τη δεύτερη θέση στο γαλλικό Grand Prix του 1954 στη γρήγορη πίστα της Reims-Gueux. Αυτό το πολλά υποσχόμενο ξεκίνημα δεν θα διαρκούσε, καθώς με την άφιξη του Stirling Moss στη Mercedes-Benz το 1955, ο Kling ήταν υποβαθμίστηκε ως τρίτος οδηγός.



Ωστόσο, εκτός του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, ο Kling κέρδισε εντυπωσιακές νίκες τόσο στο Grand Prix του Βερολίνου (στο AVUS, ακόμα μια πίστα υψηλής ταχύτητας) όσο και στο σουηδικό Grand Prix. Έφυγε από την ομάδα της Formula 1 στο τέλος της σεζόν, για να διαδεχτεί τον Alfred Neubauer ως επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της Mercedes-Benz. Ήταν στη θέση αυτή κατά τη διάρκεια των επιτυχημένων συμμετοχών στα ράλι κατά τη δεκαετία του ’60, παίρνοντας περιστασιακά ο ίδιος το τιμόνι. Σε μια τέτοια περίπτωση οδήγησε μια Mercedes-Benz 220 SE στη νίκη στο σκληρό διά-αφρικανικό ράλι Algiers-Cape Town το 1961.

Πριν από 123 χρόνια, στις 18 Μαρτίου του 1895, η πρώτη υπηρεσία λεωφορείων με βενζινοκινητήρα σε παγκόσμιο επίπεδο ξεκίνησε μεταξύ των πόλεων Seigen, Netphen και Deuz, στη Γερμανία. Το πρώτο λεωφορείο ήταν ένα Benz πέντε ίππων που οδηγούσε ο Hermann Golze. Από τεχνικής απόψεως, το πρώτο μηχανοκίνητο λεωφορείο στον κόσμο ήταν στην πραγματικότητα μια μετατροπή επιβατικού αυτοκινήτου, εξοπλισμένο με αυτό που ήταν γνωστό ως body landau -ένα σχέδιο πολύ γνωστό εκείνη την εποχή ως αμάξωμα μεταφοράς.


Πριν από 110 χρόνια, στις 18 Μαρτίου του 1908, το Ford Model T ανακοινώθηκε στους ντίλερ της Ford.

Πριν από 108 χρόνια, στις 18 Μαρτίου του 1910, ένα σύστημα φρένων και για τους τέσσερις τροχούς, σχεδιασμένο από τον J.M. Rubury, πήρε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας ύστερα από την κατάθεση της πατέντας από τους Henri Perrot και John Meredith.

Πριν από 101 χρόνια, στις 18 Μαρτίου του 1917, το ατμόπλοιο «Vigilancia» με φορτίο 84 φορτηγών με εμπρός κίνηση τορπιλίστηκε από γερμανικό U-boοt, προκαλώντας την είσοδο των ΗΠΑ στο Μεγάλο Πόλεμο.


Πριν από 85 χρόνια, στις 18 Μαρτίου του 1933, η αμερικανική φίρμα Studebaker πέρασε σε αναγκαστική διαχείριση. Ο πρόεδρος της εταιρείας, Albert Erskine, παραιτήθηκε και αργότερα, το ίδιο έτος, αυτοκτόνησε.

Πριν από 71 χρόνια, στις 18 Μαρτίου του 1947, πέθανε στη Νέα Υόρκη ο William C. Durant, ιδρυτής της General Motors, σε ηλικία των 85 ετών. H οικονομική ιστορικός Dana Thomas περιέγραψε τον Durant ως άνθρωπο «μεθυσμένο με τον “τζόγο” της Αμερικής. Άνθρωπο με εμμονή και πίστη στο δόγμα ότι ο άνθρωπος που έπαιζε τα πιο επικίνδυνα στοιχήματα άξιζε και τα μεγαλύτερα κέρδη».



Η General Motors αντικατόπτριζε τη φιλόδοξη στάση του Durant απέναντι στην ανάληψη κινδύνων στις εκπληκτική επεκτατική πολιτική του, μετατρέποντας στα λόγια του σε πράξη «μια αυτοκρατορία αυτοκινήτων για κάθε πορτοφόλι και για κάθε σκοπό». Αλλά η στάση του Durant σχετικά με αυτόν τον ιδιότυπο τζόγο είχε ένα μειονέκτημα: Κατανάλωση τεράστιων κεφαλαίων.



Σε διάστημα τριών ετών, ο Durant εξαγόρασε την Oldsmobile, την Oakland (αργότερα Cadillac και Pontiac) και προσπάθησε να εξαγοράσει μέχρι και τη Ford. Έως το 1910, η GM είχε ξεμείνει από μετρητά και ο Durant έχασε το έλεγχο της εταιρείας. Θα επανερχόταν στο παιχνίδι ξεκινώντας από την Chevrolet, αποκτώντας εκ νέου τον έλεγχο της General Motors, ίσα ίσα για να τον ξαναχάσει. Αργότερα, ο Durant προσπάθησε να ξεκινήσει ένα κέντρο μπόουλινγκ και ένα σούπερ μάρκετ. Ωστόσο, αυτές οι επιχειρήσεις του είχαν ελάχιστη επιτυχία.

Πριν από 45 χρόνια, στις 18 Μαρτίου του 1973, ο Henri Pescarolo, ο Gérard Larrousse και ο François Cevert, team-mates με μια Matra-Simca MS670B νίκησαν στις 6 Ώρες της Vallelunga, στην Ιταλία, για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Το νικητήριο τρίο ολοκλήρωσε 290 γύρους στην πίστα, ένα γύρο εμπρός από τις Ferrari 312P των Tim Schenken/Carlos Reutemann και Jacky Ickx/Brian Redman.


Πριν από 41 χρόνια, στις 18 Μαρτίου του 1977, σκοτώθηκε ο José Carlos Pace, Βραζιλιάνος οδηγός της Formula 1, σε ηλικία 32 ετών. Ο Pace έχασε τη ζωή του σε αεροπορικό δυστύχημα με ελαφρύ αεροσκάφος, λίγες μέρες αργότερα από τον τραγικό θάνατο του Tom Pryce στο Grand Prix της Νότιας Αφρικής, στην πίστα του Kyalami. Η πίστα που φιλοξενεί το βραζιλιάνικο Grand Prix, ως φόρο τιμής σε αυτόν, φέρει το όνομά του: Autódromo José Carlos Pace.


Πριν από εννέα χρόνια, στις 18 Μαρτίου του 2009, το μουσείο της Madame Tussauds αποκάλυψε το κέρινο ομοίωμα του Lewis Hamilton με την αγωνσιτική φόρμα της Vodafone McLaren Mercedes. Το ομοίωμα κόστισε περίπου £150.000 και χρειάστηκε πάνω από έξι μήνες για να ολοκληρωθεί.


Πριν από δύο χρόνια, στις 18 Μαρτίου του 2006, η Ινδή Asha Rani, γνωστή ως «Iron Queen», έσπασε το ρεκόρ για το βαρύτερο αυτοκίνητο που τράβηξε με τα μαλλιά της μια γυναίκα, όταν τράβηξε ένα λονδρέζικο λεωφορείο με 32 επιβάτες, συνολικού βάρους 12.216 kg. H Rani κατέχει επίσης πολλά άλλα ρεκόρ, συμπεριλαμβανομένου του ταχύτερου τραβήγματος οχήματος σε απόσταση 25 μέτρων με τα δόντια και το μεγαλύτερο βάρος που έχει ανυψωθεί με τα μαλλιά, δύο αυτιά, αλλά και την κόγχη του ματιού!