Σαν σήμερα: Το 1971, λανσαρίστηκε η Maserati Bora

Πριν από 47 χρόνια, στις 11 Μαρτίου του 1971, η Maserati λανσάρισε την Bora στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης.

Με παραγωγή από το 1971 έως το 1979, η Bora αποτελεί για τη Maserati το πρωτοπόρο GT της με μοτέρ κεντρικά τοποθετημένο. Αλλά ήταν ταυτόχρονα και το πρώτο μοντέλο που σχεδιάστηκε από το ατελιέ της Italdesign.

Ο 4,7λιτρος κινητήρας V8, με σαφείς καταβολές από τους αγώνες ήταν φτιαγμένος εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο, και το δυνατό χαρτί της Bora. Λίγο πιο αδύναμος από τους αντίστοιχους V12 της Ferrari και της Lamborghini, αποδεικνυόταν πιο ελαστικός, προσφέροντας σε όλο το εύρος των στροφών δυνατό τράβηγμα που δεν υπήρχε όμοιό του.

Οι δυνατές επιδόσεις της Bora υποστηρίζονταν από μια ακριβέστατη οδική συμπεριφορά στους στριφτερούς δρόμους, αλλά και από κάποια αστάθεια στον αυτοκινητόδρομο και για ταχύτητες πάνω από 250 km/h.

Ίσως λίγο πιο «ήμερη» και λιγότερο προκλητική από τους αντιπάλους της, η Maserati Bora γνώρισε μια πρόσκαιρη εμπορική επιτυχία με το λανσάρισμά της και ύστερα προσγειώθηκε ανώμαλα, με καμιά 30αριά πωλήσεις ετησίως μέχρι να κοπάσει να φυσά το 1979 –Bora, το όνομα του ανέμου που φυσά στην περιοχή της Τεργέστης στη βόρεια Ιταλία.


Πριν από 91 χρόνια, στις 11 Μαρτίου του 1927, η συμμορία των Flatheads, με επικεφαλής τον Paul Jaworski, διοργάνωσε την πρώτη επίθεση σε θωρακισμένο φορτηγό στην ιστορία των ΗΠΑ, στην οδό Bethel, επτά μίλια από το Pittsburgh της Pennsylvania. Δύο θωρακισμένα αυτοκίνητα ξεκίνησαν από ένα γραφείο της Brink’s Express Company για να παραδώσουν τη μισθοδοσία για την Pittsburgh Terminal Coal Company. Ύστερα από τις πρωινές παραδόσεις στα ορυχεία Δύο και Τρία, τα φορτηγά της Brink ταξίδεψαν κατά μήκος της οδού Old Bethel κοντά στο Coverdale, περίπου 7 μίλια νοτιοδυτικά του Pittsburgh. Όταν τα οχήματα μπήκαν σε μια λασπωμένη οδό που ονομαζόταν Liberty Road, η συμμορία πυροδότησε δυο υπόγειες παγιδεύσεις με δυναμίτη, τοποθετημένες σε απόσταση 20 περίπου μέτρων μεταξύ τους.



Η πρώτη έκρηξη, ήταν ένα άμεσο χτύπημα και έκανε το δρόμο να καταρρεύσει, τινάζοντας το πρώτο θωρακισμένο αυτοκίνητο περίπου 25 μέτρα μακριά. Το όχημα, που μετέφερε $103.834 σε μετρητά, προσγειώθηκε με την οροφή και τον οδηγό του αναίσθητο. Η δεύτερη έκρηξη δεν πέτυχε το θωρακισμένο αυτοκίνητο που ήταν γεμάτο με φρουρούς, αλλά παρόλα αυτά ανάγκασε το φορτηγό της Brink’s Express να πέσει στο πλάι του και σε μια τρύπα- κρατήρα. Και οι πέντε φύλακες έπεσαν αναίσθητοι.



Ο Paul Jaworski και η συμμορία των Flatheads προσπαθούσαν να εκμεταλλευτούν την κατάσταση που είχε δημιουργηθεί, διατάσσοντας τους φρουρούς και τους οδηγούς που συνέρχονταν να «κυλήσουν» έξω από τα αυτοκίνητα και να παραμείνουν στο έδαφος με το πρόσωπο στη λάσπη ​​. Ο οδηγός του πρώτου αυτοκινήτου συμμορφώθηκε, αλλά τελικά σήκωσε το κεφάλι του -εγκαίρως για να δει τους γκάνγκστερ να διαφεύγουν με ένα μπλε αυτοκίνητο πολυτελείας Stearns-Knight.



Ο William Tarr πρόλαβε και πήρε τον αριθμό της πινακίδας κυκλοφορίας και έδωσε στην τοπική Αστυνομία το πρώτο στοιχείο. Κατά την έρευνα της σκηνής του εγκλήματος για αποδείξεις, οι αστυνομικοί ακολούθησαν τα ίχνη από τα λάστιχα και στον κοντινό δρόμο Ginger Hill Road βρήκαν ένα τυλιγμένο συρματόσχοινο σε μια ρεματιά. Εκεί βρήκαν το εγκαταλελειμμένο Stearns-Knight, του οποίου ο αριθμός πινακίδων αντιστοιχούσε σε εκείνον που αναφέρθηκε από τον William Tarr.



Όταν η Brink’s Express προσέφερε μια ανταμοιβή $5.000 για τη σύλληψη και την καταδίκη του Paul Jaworski και των πέντε άλλων μελών της συμμορίας Flatheads, πρόσθετα στοιχεία για την υπόθεση της Liberty Road περιήλθαν σε γνώση της Αστυνομίας. Τελικά ο Paul Jaworski συνελήφθη -αλλά στη συνέχεια δραπέτευσε από τη φυλακή. Συνελήφθη εκ νέου στο Cleveland του Ohio και εκδόθηκε στην Pennsylvania, μεταφερόμενος με ένα θωρακισμένο όχημα που συνοδευόταν από φρουρούς με τουφέκια, υποπολυβόλα και δακρυγόνα. Στις 21 Ιανουαρίου του 1929, ο Jaworski εκτελέστηκε στην ηλεκτρική καρέκλα. Αργότερα εκείνο τη χρονιά, η Brink’s Express άρχισε να χρησιμοποιεί ένα νέο θωρακισμένο αυτοκίνητο, το International KB3 του 1929. Με το παρατσούκλι «chainer», το όχημα αυτό διέθετε ισχυρότερο σασί και ένα υποπολυβόλο Thompson σε πυργίσκο στην «καρότσα».


Πριν από 90 χρόνια, στις 11 Μαρτίου του 1928, ο Tazio Nuvolari οδηγώντας μια Bugatti T35C νίκησε στο Grand Prix της Τρίπολης.


Πριν από 90 χρόνια, στις 11 Μαρτίου του 1928, ο Louis Chiron με μια Bugatti T35C νίκησε στο Grand Prix του Saint Raphael, στην L’Estérel Plage, στη Γαλλία.


Πριν από 89 χρόνια, στις 11 Μαρτίου του 1929, ο Sir Henry Segrave οδηγώντας το Napier «Golden Arrow» των 925 ίππων, σχεδιασμένο από το λοχαγό J. S. Irving, ανέβασε την ταχύτητα του Ρεκόρ Ταχύτητας στην Ξηρά στα 372,46 km/h, εμπρός σε 120.000 θεατές στην Daytona Beach στη Florida.


Πριν από 86 χρόνια, στις 11 Μαρτίου του 1932, αποκαλύφθηκε η αεροδυναμική λιμουζίνα Maybach «Jaray» στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Ο καροσερίστας Jaray κατασκεύασε αυτή την 6θέσια λιμουζίνα πάνω στο σασί της Maybach Zeppelin, τοποθετώντας έναν 8λιτρο κινητήρα V12 που απέδιδε 200 άλογα. Η Maybach «Jaray», χάρη στο αβανγκαρντίστικο αεροδυναμικό στιλ της ήταν ικανή να υπερβαίνει τα 200 km/h, ταχύτητα ασύλληπτη για τέτοια μπερλίνα εκείνη την εποχή.


Πριν από 67 χρόνια, στις 11 Μαρτίου του 1951, το Grand Prix των Συρακουσών έγινε στο ομώνυμο σιρκουί στη Σικελία, όπου νίκησε ο Luigi Villoresi με μια Ferrari 375.


Πριν από 64 χρόνια, στις 11 Μαρτίου του 1954, η BMW παρουσίασε την μπερλίνα BMW 502 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Το νέο μοντέλο των Βαυαρών φορούσε το νέo και ελαφρού κράματος 2,6λιτρο κινητήρα V8, το πιο μοντέρνο μοτέρ εκείνης της εποχής και το πρώτο 8κύλινδρο της Γερμανίας από τον πόλεμο.

Πριν από 42 χρόνια, στις 11 Μαρτίου του 1976, η Lamborghini Silhouette παρουσιάστηκε στην Ελβετία. Το νέο σούπερκαρ πήρε ευνοϊκές κριτικές για την επιθετική εμφάνιση, την εκπληκτική απόδοση και την πρακτική δυνατότητα της καθημερινής οδήγησης. Η Silhouette βασίστηκε στη Lamborghini Urraco, αλλά ξεχώρισε από αυτήν με ένα πιο γωνιώδη σχεδιασμό.


Πριν από 42 χρόνια, στις 11 Μαρτίου του 1976, η Marian Heiskell έγινε η πρώτη γυναίκα που εξελέγη μέλος στο ΔΣ της Ford Motor Company.

Πριν από 24 χρόνια, στις 11 Μαρτίου του 1994, ο Tony George, πρόεδρος της αυτοκινητοδρομίου Indianapolis Motorway, ανακοίνωσε σχέδια για μια νέα σειρά αγώνων, το Indy Racing League, που θα ξεκινούσε το 1996. Το Indianapolis 500 θα αποτελούσε το ακρογωνιαίο λίθο του.


Πριν από 24 χρόνια, στις 11 Μαρτίου του 1994, επετεύχθη νέο ρεκόρ ταχύτητας από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με 295,8 km/h. Το ρεκόρ πέτυχε το General Motors Impact με τον Clive Roberts στο τιμόνι, στο Fort Stockton Test Center στο Texas των ΗΠΑ. Το ρεκόρ έγινε και προς τις δύο κατευθύνσεις, σε μέτρηση χιλιομέτρου εν κινήσει.


Πριν από 19 χρόνια, στις 11 Μαρτίου του 1999, η Ford παρουσίασε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης την παγκόσμια δέσμευσή της για περιβαλλοντική πρωτοπορία και υπευθυνότητα με την λανσάρισμα των νέων Ford Focus, Ford Mondeo AFV και TH!NK, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης με μηδενικές εκπομπές που προγραμματιζόταν να κυκλοφορήσει στη Σκανδιναβία αργότερα εκείνο το χρόνο.

Πριν από 19 χρόνια, στις 11 Μαρτίου του 1999, το Renault Avantime, σχεδιασμένο διά χειρός Patrick Le Quément σε ένα όγκο και χωρίς μεσαίες κολόνες, παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Το Avantime σχεδιάστηκε για να συνδυάσει το χώρο και το σχεδιασμό ενός MPV με το στιλ του 2+2 ενός κουπέ. Η ευφάνταστη ιδέα ήταν να καλυφθεί η ανάγκη των οικογενειαρχών που τελείωσαν με τις υποχρεώσεις έναντι των παιδιών τους και θα ήθελαν ένα κουπέ (!), χωρίς να χάσουν τις ανέσεις και τους χώρους ενός MPV. Η εμπορική αποτυχία του ήταν παταγώδης, ίσως εμφανιζόμενο πρώιμα, και η Renault ύστερα από μόλις 8.545 κομμάτια του τράβηξε την πρίζα. Με λίγη υπομονή ένα future classic, σπεύσατε.


Πριν από 19 χρόνια, στις 11 Μαρτίου του 1999, η Pagani Zonda C12 έκανε το ντεμπούτο της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. To 6λιτρο μοτέρ Mercedes-Benz V12 (Μ120) των 394 PS συνδυαζόταν με 5άρι χειροκίνητο σασμάν. Η C12 έπιανε από στάση τα πρώτα 100 km/h σε 4,3” και τα 160 km/h σε 9,5”.