Σαν σήμερα: Το 1956 λανσαρίστηκε το Renault Dauphine

Σαν σήμερα: Το 1956 λανσαρίστηκε το Renault Dauphine

Πριν από 62 χρόνια, στις 6 Μαρτίου του 1956, το Renault Dauphine, σχεδιασμένο κυρίως από τον Fernand Picard, λανσαρίστηκε στο Le Palais de Chaillot στο Παρίσι.

Το πισωμήχανο οικονομικό αυτοκίνητο κατασκευάστηκε σε ένα μόνο στιλ αμαξώματος –4θυρη μπερλίνα τριών όγκων- ως διάδοχος του Renault 4CV.

Περισσότερα από δύο εκατομμύρια Dauphine πουλήθηκαν παγκοσμίως κατά τη διάρκεια της παραγωγής του από το 1956 έως το 1967. Μαζί με τα αυτοκίνητα όπως ο Σκαραβαίος της Volkswagen, το Morris Minor, το Mini και το FΙΑΤ 500, το Dauphine πρωτοστάτησε ως ένα μοντέρνο, οικονομικό, ευρωπαϊκό αυτοκίνητο.

Πριν από 122 χρόνια, στις 6 Μαρτίου του 1896, ο Charles Brady King, ένας Αμερικανός μηχανικός και επιχειρηματίας, οδήγησε το πρώτο του αυτοκίνητο στο Detroit στο Michigan των ΗΠΑ εμπρός σε εκατοντάδες θεατές με ταχύτητα μέχρι 12 km/h. Έτσι έγινε ο πρώτος άνθρωπος που οδήγησε αυτοκίνητο στη Motor City. Το όχημα του King κινείτο από ένα κινητήρα Sintz. Κατά την οδήγηση πάνω και κάτω τη λεωφόρο Woodward, το ασυνήθιστο όχημά του έπαθε βλάβη, και οι θεατές του φώναζαν «πάρε άλογο»!

Πριν από 120 χρόνια, στις 6 Μαρτίου του 1898, ξεκίνησε στη Γαλλία ο αγώνας των «Δύο Ημερών» σε απόσταση 236 km. Την επόμενη μέρα νικητής ήταν ο Fernand Charron με μια Panhard et Levassor οκτώ ίππων, τερματίζοντας σε ένα ορεινό κομμάτι, μέσα σε κατακλυσμό. Οι Gilles Hourgières και René De Knyff τερμάτισαν στο δεύτερος και τρίτος αντίστοιχα και οι δύο επίσης με Panhard. Στον ίδιο αγώνα, στην 27η θέση και τέταρτη στην κλάση της τερμάτισε μία οδηγός με ένα τρίκυκλο De Dion που αναφέρεται ως Madame Laumaille. Αυτή είναι και η πρώτη καταγεγραμμένη γυναίκα οδηγός αγώνων στην Ιστορία.


Πριν από 118 χρόνια, στις 6 Μαρτίου του 1900, πέθανε ο Gottlieb Daimler, πρωτοπόρος της μηχανής εσωτερικής καύσης και των οχημάτων με κινητήρα, σε ηλικία 65 ετών.


Πριν από 103 χρόνια, στις 6 Μαρτίου του 1915, ο Dario Resta, οδηγώντας ένα Peugot, κέρδισε το 10ο Vanderbilt Cup Race στο Pan-Pacific International Speedway, στο San Francisco στην California. Το Vanderbilt Cup, ο πρώτος διεθνής αγώνας αυτοκινήτων στην Αμερική, οργανώθηκε για πρώτη φορά το 1904 για να προσελκύσει τους καλύτερους οδηγούς και κατασκευαστές της Ευρώπης στις ΗΠΑ.


Πριν από 91 χρόνια, στις 6 Μαρτίου του 1927, ο Emilio Materassi οδηγώντας μια Bugatti T35C νίκησε στο Grand Prix της Τρίπολης στη Λιβύη.


Πριν από 88 χρόνια, στις 6 Μαρτίου του 1930, η ιταλική κυβέρνηση επεξέτεινε το 25ετές χαρτοφυλάκιο που δόθηκε στη FIAT το 1906 μέχρι το 1980.

Πριν από 84 χρόνια, στις 6 Μαρτίου του 1934, η Auto Union Type C, αγωνιστικό αυτοκίνητο της εταιρείας για Grand Prix, έκανε το δημόσιο ντεμπούτο του στην πίστα Avus στο Βερολίνο της Γερμανίας με τον Hans Stuck να θέτει παγκόσμιο ρεκόρ καλύπτοντας 217,1 km σε μία ώρα.

Πριν από 84 χρόνια, στις 6 Μαρτίου του 1934, o Hans Stuck έδειξε στον κόσμο την ταχύτητα του ολοκαίνουργιου Auto Union Type C, σπάζοντας τρία παγκόσμια ρεκόρ πίστα Avus στο Βερολίνο: Μέση ταχύτητα 100 μιλίων με 216,9 km/h, μέση ταχύτητα 200 km με 217,01 km/h και μέση ταχύτητα σε μία ώρα 217,1 km/h.


Πριν από 64 χρόνια, στις 6 Μαρτίου του 1954, βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής το 10.000στό SAAB.

Πριν από 32 χρόνια, στις 6 Μαρτίου του 1986, ένα αυτοκινητικό δυστύχημα στη Γαλλία οδήγησε Frank Williams, ιδιοκτήτη της ομώνυμης ομάδας στη Formula να υποστεί βλάβη του νωτιαίου μυελού και να γίνει τετραπληγικός. Ο Williams οδηγούσε ένα νοικιασμένο Ford Sierra από την πίστα του Paul Ricard στο αεροδρόμιο της Νίκαιας, όταν έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου και ανετράπη. Η συνέπεια ήταν να σφηνωθεί μεταξύ καθίσματος και οροφής, με αποτέλεσμα ένα σπονδυλικό κάταγμα μεταξύ του 4ου και 5ου σπονδύλου. Τη στιγμή του ατυχήματος, ο Frank Williams δεν φορούσε τη ζώνη ασφαλείας.


Πριν από 32 χρόνια, στις 6 Μαρτίου του 1986, το κουπέ Volvo 480 που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι της Γενεύης έδειξε σαφώς την αναβίωση της σουηδικής φίρμας. Το ορίτζιναλ αμάξωμα με μια τεράστια πίσω πόρτα το έκανε ένα πρακτικό σπορ αυτοκίνητο που θα μπορούσε να φιλοξενήσει τέσσερις επιβάτες και τις αποσκευές τους. Ο 4κύλινδρος κινητήρας του με εκκεντροφόρο επικεφαλής τροφοδοτείτο με ψεκασμό και η Volvo ανακοίνωσε στο Σαλόνι επίσης τη προσεχή έκδοση ενός υπερτροφοδοτούμενου 480 με την Garrett να είναι η προμηθεύτρια του τούρμπο.


Πριν από 23 χρόνια, στις 6 Μαρτίου του 1995, λανσαρίστηκε στο Σαλόνι της Γενεύης η Ferrari F50.


Πριν από 21 χρόνια, στις 6 Μαρτίου του 1997, η Mercedes-Benz γιόρτασε την παγκόσμια πρεμιέρα της A-Class στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Πάνω από 20 τεχνικές καινοτομίες υλοποιούνταν στο νέο, κόμπακτ, αυτοκίνητο της Στουτγάρδης, με όφελος κυρίως την παθητική ασφάλεια και την οικονομία χώρου.


Πριν από 15 χρόνια, στις 6 Μαρτίου του 2003, λανσάρεται το Ford Focus C-MAX στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης.


Πριν από 12 χρόνια, στις 6 Μαρτίου του 2006, η General Motors δήλωσε ότι θα πουλήσει μερίδιο 17,4% της Suzuki Motor Corp. για δύο δισεκατομμύρια δολάρια, μειώνοντας το μερίδιό της σε μια προσπάθεια να κερδίσει τα απαιτούμενα μετρητά. Η GM και η Suzuki δήλωναν ότι η συνεργασία μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών θα συνεχιστεί.

Πριν από 11 χρόνια, στις 6 Μαρτίου του 2007, το Audi A5 λανσαρίστηκε ταυτόχρονα στο Σαλόνι της Γενεύης και στο Melbourne International Motor Show, στην Αυστραλία.


Πριν από τέσσερα χρόνια, στις 6 Μαρτίου του 2014, στο 84ο Σαλόνι της Γενεύης λανσάρονται τα Audi S1, Bentley Flying Spur V8, Citroën C1, Cireon C4 Cactus, Ferrari California, Nissan Juke, Renault Twingo, Toyota Aygo και το επαναφορτιζόμενο υβριδικό VW Golf GTE.

Πριν από ένα χρόνο, στις 6 Μαρτίου του 2017, το Peugeot 3008 ψηφίστηκε Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς από ομάδα δημοσιογράφων.


Πριν από ένα χρόνο, στις 6 Μαρτίου του 2017, το Group PSA ανακοίνωσε την εξαγορά του ευρωπαϊκού κλάδου της General Motors, που περιελάμβανε τις φίρμες Opel και Vauxhall, έναντι 1,3 δισ. ευρώ.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube