Renault R5 Alpine Turbo 1981-1984

Renault R5 Alpine Turbo 1981-1984

Μια δεύτερη ανάσα! Τη λύση της υπερτροφοδότησης επέλεξε η Renault για να δώσει στο R5 Alpine την απαραίτητη ισχύ για να το φέρει στην πρώτη γραμμή των επιδόσεων.

Απέναντι στην επιτυχία του VW Golf GTI, η Renault αντέδρασε παραχώνοντας ένα τούρμπο κάτω από το καπό του R5 Alpine. Μια έξυπνη τεχνική πρόκληση για την εποχή, αλλά επίσης μια ένεση προσωπικότητας σπορ αυτοκινήτου χωρίς παραχωρήσεις για τη μικρή γαλλική βόμβα.

Στο τέλος της δεκαετίας του ’70, η επίθεση της Renault στην Formula 1 έφτανε στο αποκορύφωμά της με αβανγκαρντίστικη τεχνολογία: Το τούρμπο.

Ενδυναμωμένος από αυτή την τεχνογνωσία, ο Γάλλος κατασκευαστής επέλεξε την ίδια λύση για να δυναμώσει αντίστοιχα το R5 Alpine που δυσφορούσε από την έλλειψη ισχύος. Ύστερα από μια μακρά περίοδο εξέλιξης για να λυθούν τα προβλήματα ψύξης, απότοκο της υπερτροφοδότησης, το R5 Alpine Turbo βγήκε στην πιάτσα τον Οκτώβριο του 1981.

Αγνός χαρακτήρας
Στενός συγγενής του R5 Alpine του 1976, το Turbo ξεχώριζε με τις αλουμινένιες ζάντες του, τους τετράγωνους καθρέφτες και τους διακριτικούς λογότυπους «Turbo» στην εμπρός γρίλια της μάσκας δεξιά, στα πίσω φτερά και στην τρίτη πόρτα. Σε κάθε περίπτωση όμως, το αυτοκίνητο μαγνήτιζε τα βλέμματα με τις υπέροχες ζάντες του και τον εντυπωσιακό προφυλακτήρα που κατέβαινε χαμηλά, επέχοντας θέση σπόιλερ. Στην καμπίνα, το σπορ προσανατολισμό ανέλαβαν να αναδείξουν το 3άκτινο τιμόνι και τα μανόμετρα για την πίεση του λαδιού και του τούρμπο πάνω στην κεντρική κονσόλα.



Κάτω από αυτό το καλούπι κρύβονταν όλα αυτά τα νεωτερικά στοιχεία του R5 Alpine Turbo, με δισκόφρενα στον πίσω άξονα και ανάρτηση πιο σφιχτή εμπρός πίσω για να εκφραστεί με δυναμική αρτιότητα η παραπάνω ισχύς. Με τα 110 άλογα κάτω από το καπό και 185 km/h τελική ταχύτητα, το R5 Alpine Turbo έπαιζε πια στα ίσα το VW Golf GTI.

Υπερτροφοδοτούμενο από ένα υπερσυμπιεστή T3 της Garrett, με την προσθήκη ηλεκτρονικής ανάφλεξης και ένα καινούργιο καπάκι, το 4κύλινδρο 1.400άρι μοτέρ ανέβηκε από τα 93 στα 110 άλογα. Αποτέλεσμα ήταν όχι μόνο η τελική ταχύτητα να ανέβει κατά 15 km/h, αλλά και οι επιταχύνσεις να πιάσουν νούμερα πρώτης γραμμής. Βέβαια η προσθήκη του Garrett έκανε τα πράγματα στριμόκωλα στο μηχανοστάσιο, αλλά ευτυχώς για τους μηχανικούς το μικρό 4κύλινδρο μοτέρ ήταν στιβαρό.

 

Υπάκουο σε ένα λογικό ρυθμό, το ζωηρό Alpine Turbo γινόταν ένα σπορ αυτοκίνητο ανένδοτο σε ταχύ ρυθμό και επικίνδυνα απρόβλεπτο σε βρεμένο δρόμο. Ο ευτυχής κάτοχος είχε να κάνει με απότομες επιταχύνσεις που ξεσπούσαν μετά από την υστέρηση του τούρμπο, ένα πολύ βαρύ και σκληρό τιμόνι και ένα λεβιέ ταχυτήτων παντελώς ασαφή.

Ευαίσθητο αλλά και διασκεδαστικό στην οδήγηση, το R5 Alpine Turbo προσέφερε αίσθηση συγγενή με αυτή ενός καρτ. Το μικρό γαλλικό αυτοκίνητο όμως δεν ήταν μόνο ένα εκρηκτικό μικρό GTi, αλλά ένα αξιόπιστος σύντροφος, εύκολος στην καθημερινότητα, καθώς πρότεινε και όλα τα οφέλη του κλασικού Renault 5.



Τον Μάρτιο του 1984, η εξαφάνιση του σήματος «Alpine» προς όφελος του νέου σήματος «Lauréate Turbo», μεταφράστηκε επίσης σε νέους προφυλακτήρες βαμμένους στο χρώμα του αυτοκινήτου. Αλλά ήδη, το εκρηκτικό αυτό R5 είχε φάει τα ψωμιά του. Εξαφανίστηκε από τους καταλόγους της Régie τον επόμενο Δεκέμβριο, με την άφιξη της δεύτερης γενιάς του R5, αφήνοντας τη θέση του στο Supercinq Turbo, γνωστό μας ως Super 5 GT Turbo.

Το R5 Alpine Turbo σε αριθμούς
Περίοδος
Οκτώβριος 1981- Νοέμβριος 1984
Αυτοκίνητα 23.425
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κωδικός C6J 840
Τύπος Υπετροφοδοτούμενος
Θέση Εμπρός
Κύλινδροι 4 σε σειρά
Κυβισμός 1.397 cc
Διάμετρος x διαδρομή 76,0 x 77,0 mm
Συμπίεση 7,0:1
Ισχύς 110 PS/6.000 rpm
Ροπή 15,0 kgm/4.000 rpm
Βαλβίδες Δύο ανά κύλινδρο, ένας εκκεντροφόρος επικεφαλής
Ανάφλεξη Ηλεκτρονική
Σύστημα ψύξης Υγρόψυκτο, κύκλωμα υπό πίεση, αντλία, ηλεκτρικό και θερμοστατικά ελεγχόμενο βαντιλατέρ,
Τροφοδοσία Καρμπιρατέρ Weber 32 DIR, τούρμπο Garrett AirResearch T3
Ρεζερβουάρ 38 lt
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Εμπρός
Τύπος Ισομεγέθη ημιαξόνια
Συμπλέκτης Ξηρός μονόδισκος
Κιβώτιο ταχυτήτων Πέντε ταχυτήτων, χειροκίνητο, με λεβιέ στο πάτωμα
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός Ανεξάρτητη, γόνατα, ράβδος στρέψης, αντιστρεπτική ράβδος
Πίσω Ανεξάρτητη, υστερούντες βραχίονες, ράβδος στρέψης
TΡOXOI
Ζάντες Αλουμινένιες 5,0Jx13
Λάστιχα 155/55 HR 13
ΦΡΕΝΑ
Τύπος Υδραυλικά, υποβοηθούμενα, κατανεμητής πίεσης πίσω, διπλό κύκλωμα
Εμπρός Aεριζόμενοι δίσκοι 228 mm
Πίσω Δίσκοι 228 mm
Χειρόφρενο Μηχανικό στους πίσω τροχούς
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
Τιμόνι Κρεμαγέρα, κύκλος στροφής 9,8 m
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Τύπος 12βολτο με μπαταρία 45Ah
ΔΟΜΗ
Αμάξωμα Αυτοφερόμενο, ατσάλινο
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3,56 x 1,53 x 1,38 m
Μεταξόνιο 2,42 m
Μετατρόχια εμπρός-πίσω 1.294-1.270 mm
ΒΑΡΗ
Βάρος κενό 850 kg
Ωφέλιμο φορτίο 400 kg
Πορτμπαγκάζ 195-875 lt
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Τελική ταχύτητα 185 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km/h 9,1”
Επιτάχυνση 0-400 m 16,6
Επιτάχυνση 0-1.000 m 30,7”
Φρένα 100-0 km/h 47,8 m
Κατανάλωση 8,1 lt/100 km
Αυτονομία 310 km

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube