node/19599

Οι 12 πιο cool ιταλικές μπερλίνες

Η σύγχρονη Giulia ξαναβάζει δυναμικά τους Ιταλούς κατασκευαστές σε μια κατηγορία που ιστορικά και δικαιωματικά... τους ανήκει.

Πίνοντας τον πρώτο πρωινό Κυριακάτικο espresso, φτιάξαμε μια λίστα με τα πιο cool ιταλικά σεντάν.  Σίγουρα υπάρχουν πολλά ακόμη που ξεχνάμε. Και θα βρεθούν αρκετοί που θα πουν ότι λείπει το ένα ή το άλλο μοντέλο. Κάθε προσθήκη ευπρόσδεκτη.

 

1953 Lancia Appia
Η μικρή Appia πρεσβεύει όλα αυτά που έκαναν την Lancia σπουδαία: Προηγμένη μηχανολογία και αξιολάτρευτη σχεδίαση. Χρησιμοποιούσε έναν V4 κινητήρα 1.100 cc με απόδοση 48 ίππων. Το βάρος ήταν μικρό και οι επιδόσεις ζωηρές.

1955 Alfa Romeo Giulietta Berlina
Μοιραζόταν την ίδια πλατφόρμα με την Spider η οποία της έχει κλέψει τη δόξα. Ομως η Giulietta Berlina είναι αξιομνημόνευτη. Χάρη στον τετρακύλινδρο με τους διπλούς εκκεντροφόρους, ήταν πολύ ενδιαφέρουσα στην οδήγηση. Και βοήθησε την Alfa να ανακάμψει στην δύσκολη περίοδο μετά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο.

1962 Alfa Romeo Giulia Berlina
Το αυτοκίνητο ήταν τόσο καλό που το όνομα καθιερώθηκε ως σύμβολο για την εταιρεία. Την σημασία του καταλαβαίνει κανείς από το γεγονός ότι αυτό διάλεξαν να δώσουν στο σημαντικότερο σύγχρονο μοντέλο τους. Η Giulia TI Super της φωτογραφίας ήταν στην ουσία ένα αγωνιστικό, μια Μ3 ή καλύτερα μια Giulia Quadrifoglio της εποχής της.

1962 Fiat-Abarth 1500S

Ήταν ειδικότητα του Carlo Abarth να μεταμορφώνει ένα ταπεινό μοντέλο σε κάτι πραγματικά συναρπαστικό. Πήρε ένα Fiat 1500, περιποιήθηκε το εσωτερικό του μοτέρ, του έβαλε και δύο κάθετα Weber μαζί με άγριο εκκεντροφόρο και προέκυψε αυτή η εξαιρετικά δυσεύρετη σήμερα μικρή βόμβα.

1963 Lancia Fulvia Berlina
Ως διάδοχο της Appia η Lancia έφτιαξε την Fulvia. Αυτό το μικρό σεντάν ήταν πολύ μπροστά από την εποχή του. Αντί της πισωκίνητης διάταξης της Appia, ήταν προσθιοκίνητο και χρησιμοποιούσε έναν στενό, με μικρή περιεχόμενη γωνία, V4 κινητήρα. Η κουπέ εκδοχή κυριάρχησε και στις Ε.Δ.

1963 Maserati Quattroporte
Αυτό το τόσο μελωδικό και εύηχο όνομα μοιάζει γελοίο αν το μεταφράσεις. Παρόλα αυτά, το αυτοκίνητο ήταν ιδιαίτερα γοητευτικό. Και όχι μόνο. Η πρώτη 4πορτη Maserati φορούσε έναν V8 4,2 λίτρων με αγωνιστικές καταβολές, συνδυάζοντας την πολυτέλεια της καμπίνας με συναρπαστικές επιδόσεις.

1966 Fiat 124
Δεν είναι το πιο συναρπαστικό αυτοκίνητο της λίστας, αλλά είναι σημαντικό. Ίσως το σημαντικότερο. Ήταν τεράστια εμπορική επιτυχία, συνδυάζοντας την πρακτικότητα ενός οικογενειακού με οδηγική ευχαρίστηση. Η SEAΤ και αργότερα η LADA έφτιαξαν εκδοχές  του 124 τεράστιο όγκο πωλήσεων.

1967 Iso Fidia (Rivolta S4)
Αυτό κι αν είναι σπάνιο. Σχεδιασμένο από τον Giugiaro, συνδύαζε τον ιταλικό μποέμ χαρακτήρα με την δύναμη των αμερικάνικων muscle cars. Κάτω από το καπό είχε  έναν V8 Chevrolet και στην εποχή του θεωρείτο το ταχύτερο 4πορτο παραγωγής. Κατασκευάστηκαν 192 αυτοκίνητα και κόστιζαν όσο μια Rolls Royce.

1985 Alfa Romeo 75
Αυτή ήταν η τελευταία πισωκίνητη μπερλίνα της Alfa πριν σημερινή Giulia. Υπήρχαν δύο πραγματικά συναρπαστικές εκδόσεις: η Turbo Evoluzione (της φωτογραφίας) που ήταν ένα homologation special και βεβαίως η τρίλιτρη V6.

1986 Lancia Thema 8.32
Αναμφίβολα από τα αγαπημένα μας. Για κάποιο αδιευκρίνιστο λόγο η Lancia έκρινε ότι θα ήταν καλό να βάλει έναν V8 από Ferrari 308 σε ένα μπροστοκίνητο σεντάν. Και εμείς βρίσκουμε αυτή την ιδέα εξαιρετική. Το μοτέρ είχε φυσικά κάποιες αναγκαστικές αλλαγές, και κατασκευαζόταν για την Lancia από την Ducati. Το σπινάρισμα ήταν ανελέητο, αλλά με τόση δύναμη και τέτοιο ήχο τα συγχωρούσες όλα.

2002 Alfa Romeo 156 GTA
Έχουν ξοδευτεί τόνοι από μελάνι και χαρτί σε επικριτικά σχόλια για τις προσθιοκίνητες Alfa. Μέσα σε όλη αυτή τη γκρίνια, άλλοτε δικαιολογημένη και άλλοτε όχι, οφείλουμε να αναγνωρίσουμε μερικά εξαιρετικά προσθιοκίνητα αυτοκίνητα. Όπως η 156, και ειδικά στην έκδοση GTA με τον Busso 3.2 V6. Με 250 ίππους, εξαιρετικό στήσιμο και μελωδικό ήχο, ήταν μια πραγματική Alfa.

2003 Maserati Quattroporte
Δεν έλειπαν τα ψεγάδια, σε σύγκριση με την τελειομανία των αντίστοιχων γερμανικών κατασκευαστών. Αντίθετα με τις Mercedes και τα Audi, αυτή η λιμουζίνα είχε φτιαχτεί για να την απολαμβάνεις όχι μόνο από το πίσω δεξί κάθισμα αλλά και από την θέση του οδηγού. Είχε έναν V8 με καταβολές από την Ferrari, και ένα μάλλον αργό ημιαυτόματο κιβώτιο (αυτοματοποιημένη λειτουργία συμπλέκτη). Που κάρφωνε όμως τις ταχύτητες με έναν πορωτικό τρόπο. Μετά το facelift απέκτησε ένα καλύτερο, πιο γρήγορο και ομαλό κλασικό αυτόματο της ZF.Αλλά δεν έχασε τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα της ούτε τον συγκλονιστικό ήχο. Ειδικά στην έκδοση GTS.