Jaguar XJ6 Series I 1968-1973

Η XJ6 έθεσε εκ νέου την ταυτότητα της τοπ βρετανικής μπερλίνας, σε ένα μίγμα επιθετικότητας και κλασικισμού, με τους μπαμπάδες της εποχής να λιγώνονται με το που την έβλεπαν.

Με ντεμπούτο το φθινόπωρο του 1968, η XJ6 έφερε μια αύρα μοντερνισμού στις μεγάλες «Γάτες». Με σιλουέτα λεπτή και ζωηρή, προσφέροντας ραφιναρισμένη ατμόσφαιρα στην καμπίνα, η βρετανική μπερλίνα θα βίωνε μια ανεπανάληπτη μακροβιότητα.

Με ισχυρή επιστροφή στο προσκήνιο το 1961, με την υπέροχη E-type, η Jaguar θέλησε να επωφεληθεί από αυτό το διασκελισμό της για να δώσει μια νότα νεανικότητας στην πολυπληθή οικογένεια με τις μπερλίνες της –επτά στο σύνολο.

Δρομολογημένο από την επόμενη χρονιά, το πρότζεκτ προσέβλεπε στην αντικατάσταση αυτών των μοντέλων, από μια μοναδική γκάμα που θα ήταν γοητευτική σε παγκόσμιο επίπεδο και ειδικά στη βορειοαμερικανική αγορά. Βλέπετε, οι ΗΠΑ αποτελούσαν τον κύριο στόχο της βρετανικής φίρμας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε την Jaguar E-type S3 4.2 2+2

Αυτός ο εξορθολογισμός της προσφοράς, που περνούσε μέσα από την απαραίτητη ευκαμψία στον τομέα του εξοπλισμού και του οικονομικού οφέλους, αλλά επίσης των επιδόσεων με διαφορετικά μοτέρ με έξι και 12 κυλίνδρους, μεταφραζόταν πρώτα απ’ όλα με μια σιλουέτα αξιοσημείωτης ιδιαιτερότητας. Υπό την επίβλεψη του Sir William Lyons, ιδρυτή της φίρμας, η σχεδιαστική μελέτη επεδείκνυε τη φιλοδοξία να προκαλέσει τις αισθήσεις: Λεπτή σιλουέτα, επιμηκυμένη και χαμηλή, που ήταν η μόνη σε θέση να συνδυάσει τον όγκο μιας μπερλίνας με το δυναμισμό.



Σπορ μπερλίνα με τουαλέτα
Αυτό το πρωτότυπο κοκτέιλ κλασικισμού και επιθετικότητας, αισθητικά πολύ πετυχημένου, οδήγησε την XJ6 στο να την υποδεχτούν όπως «το πιο όμορφο αυτοκίνητο του κόσμου» στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λονδίνου όπου ντεμπουτάρισε το 1968. Η XJ6, άμεσα αναγνωρίσιμη ως η Jaguar της νέας εποχής, έγινε με μιας ένα κλασικό δείγμα για το πώς πρέπει να είναι η τοπ μπερλίνα μιας γκάμας. Το πίσω μέρος όφειλε εν μέρει το κωνικό σχήμα του στο μακρύ πρόβολο. Κάτι που με τη σειρά του εξασφάλιζε κοντά στα 500 lt για το πορτμπαγκάζ και 114 lt για το ρεζερβουάρ. Το ελαφρύ άγγιγμα της αθλητικότητας στην καμπίνα έφερε δύο στρογγυλά καντράν εμπρός από τον οδηγό και άλλα πέντε ψηλά στη μέση του ταμπλό. Άγγιγμα που δεν εμπόδιζε την Jaguar να θερμάνει με τον παραδοσιακό βρετανικό τρόπο το σαλόνι με ακριβό δέρμα, λουστραρισμένο ξύλο και τετράπαχη μοκέτα.

       

Υπέροχη, η XJ6 ήταν συνάμα και νεωτερική με αυτοφερόμενο αμάξωμα προοδευτικής παραμόρφωσης για να προστατεύει τους επιβάτες της, με φρένα και αναρτήσεις πρώτης διαλογής. Αναμένοντας το μοτέρ V12 του οποίου η εξέλιξη καθυστερούσε πολύ, η υποψήφια πελατεία είχε να επιλέξει ανάμεσα σε ένα 6κύλινδρο 2,8λιτρο κινητήρα, ανεπαρκούς ισχύος (149 PS) και αμφίβολης αξιοπιστίας, και σε έναν άριστο 4,2λιτρο με 186 άλογα, ικανό να σπρώχνει τα 1.600 kg της XJ6 στα 200 km/h. Μοτέρ που προέρχονταν από το θρυλικό 6κύλινδρο σε σειρά μπλοκ της XK, γεννημένο το 1948, που τραβούσε με γενναιοφροσύνη το δρόμο του σχεδόν τέσσερις δεκαετίες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ DRIVE LEGENDS: Jaguar XK120 1948-1954

H XJ6 παρείχε εκπληκτικά σύγχρονη –ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα- οδηγική εμπειρία, ενώ ο συνδυασμός της εξελιγμένης ανάρτησης με τα λάστιχα με το μπόλικο πλαϊνό την έκαναν μαγικό χαλί. Στις στροφές το αυτοκίνητο δεν έγερνε ιδιαίτερα, ενώ το τιμόνι, αν και μεγάλο σε διάμετρο, αρκετά λεπτό και ελαφρύ από την πολλή υποβοήθηση έδινε καλή πληροφορία. Το μοτέρ στην έκδοση των 4,2 lt έδινε μεστό τράβηγμα, ήταν ιδιαίτερα ελαστικό, παρόλο που δεν το βοηθούσε το 3τάχυτο αυτόματο σασμάν. Οπότε το χειροκίνητο 4άρι με overdrive ήταν προτιμότερος συνδυασμός.



Μαυραγορίτες
Με υποδοχή από το κοινό παραπάνω από ενθουσιώδη λόγω και της δελεαστικής τιμής, η XJ6 απογειώθηκε προς την επιτυχία. Και μάλιστα σε τέτοιο σημείο, που προκάλεσε τη δημιουργία μιας πραγματικής μαύρης αγοράς κατά τη διάρκεια των πρώτων δύο χρόνων της κυκλοφορίας της. Ο χρόνος δεν στάθηκε ικανός να δαμάσει την γοητεία της που συνεχίστηκε αμείωτη μέχρι το 1973. Τότε, ό,τι δεν κατάφερε ο χρόνος ανέλαβε να το κάνει η ίδια η Jaguar. H Series 1 έδυσε αφήνοντας στο πόστο της μια ρετουσαρισμένη XJ6 που, δυστυχώς, απώλεσε την αυθεντική χάρη του ορίτζιναλ αυτοκινήτου.

Συνολικά, κατασκευάστηκαν 78.938 κομμάτια από αυτή την XJ Series I, στα οποία θα μπορούσαμε να προσθέσουμε και άλλα 16.016 αυτοκίνητα από τις Daimler Sovereign, Daimler Double Six και Daimler Double Six Vanden Plas. Στην αγορά του κλασικού αυτοκινήτου, μια Jaguar XJ6 4.2 Series I, που είναι και το μοντέλο που αξίζει να αγοράσει κάποιος, κοστίζει σε κατάσταση Concours γύρω από τις 26.000 ευρώ. Αλλά μπορείτε να βρείτε και κομμάτια σε εξαιρετική κατάσταση, έτοιμα για εθνικά Concours d’ Elegance με 20 χιλιάρικα.

Η XJ6 με μια ματιά
Κινητήρας 6κύλινδρος σε σειρά
Χωρητικότητα 2.792 cc και 4.235 cc
Ισχύς 149 PS και 186 PS
Τελική ταχύτητα 185 km/h και 200 km/h
Παραγωγή 78.938 αυτοκίνητα (1968-1973)
Τιμή 1968 £1.797 και £2.398
Τιμή σήμερα €26.200 (Concours)